Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vliv médií

16. 12. 2005
1
0
497
Autor
žale

....aneb, proč nebudou rohlíčky

OSOBY:

SOUSEDKA 1 – unavená matka dvou školou povinných dětí

SOUSEDKA 2 – padesátiletá pavlačová drbna s natáčkami na hlavě

SOUSED – šťastný domácí kutil, oblečený do montérek a kšiltovky

HLAS – není vidět

 

Na chodbě jednoho obyčejného domu v obyčejném předvánočním shonu.

 

SOUSEDKA 1: (unaveně) "Nefunguje mi televize. A zrovna, když jsem se chystala na vanilkový rohlíčky! A to já vždycky peču vanilkový, když běží  Šíleně smutná princezna...jindy nemůžu .... nebo když jde Kamarád do deště, což ale většinou není o Vánocích."

SOUSEDKA 2: (s hrdostí v hlase)  "A to von vám manžel moc rád pomůže. Budete to mít jako nový! Vono se mu totiž tady v domě přezdívá pomocník." (usměje se )

SOUSED: (zablýskne se mu v očích, jeho celý obličej se rozzáří jako by na tuto nabídku čekal již léta) "A to já vám to rád opravím!" (chopí se nezbytného kladívka a kráčí za SOUSEDKOU 1 do jejího bytu)

SOUSEDKA 1: "No, hlavně rychle. Dáte si kafe? S mlíkem nebo bez?"(staví vodu na plotnu)

SOUSED: "Moje žena při pečení používá vždycky cukr krystal, pak je to teprve delikatesa." (dívá se na 35 druhů právě upečeného cukroví)

SOUSEDKA 1: (s rozzářeným americkým úsměvem ukazuje SOUSEDOVI pytlík kávy) "Myslím, že se třemi kostkami cukru chutná nejlépe!"

SOUSED: (vrtí hlavou) "Nebudu vás zdržovat od práce."

SOUSEDKA 1: "Můžu se vás zeptat, kolik to bude vlastně stát?"

SOUSEDKA 2: (vejde do bytu SOUSEDKY 1) "Manžel pracuje levně, za pouhých 3. 999 ho můžete mít."

SOUSEDKA 1: (pro sebe, vyděšeně) "Říkala jsem snad, že ho chci koupit?" (nahlas k SOUSEDCE 2) "Ptala jsem se, kolik bude stát ta práce?"

SOUSEDKA 2: "No, kdyby to nefungovalo, tak co nejdřív zavolejte. Máte naše nový číslo?.... "

(SOUSEDKA 1 vrtí hlavou)

"Né?" (udiveně) "Tak si pište: 999-234-876. No, a že jste to vy, tak dostanete slevu!"

 

(voda na plotně bublá)

SOUSEDKA 1: (k SOUSEDOVI) "Tak co to kafe, dáte si?"

 

(ticho, po chvíli....)

SOUSEDKA 2: "Já bych si dala, ale mně jste to nenabídla (trochu vyčítavě)! A manžel si nedá, pracuje vždycky ... tak tiše." (s něžným pohledem)

 

(obrazovka se rozsvítí a naskočí po právě skončeném pořadu Teleshopping...)

HLAS: "Nový pomocník do rodiny! Pracuje rychle, tiše a levně. Moc rád vám pomůže a nebude vás zdržovat od práce. Můžete ho mít již za pouhých 3.999 Kč. Chcete-li dostat slevu na tohoto nezbytného pomocníka a nového kamaráda do rodiny, zavolejte na 999-234-876..... (hluk z venku, není slyšet televizi)

.....  tato výjimečná výborná káva chutná nejlépe se třemi kostkami cukru a rozhodně není určena každému. Je to totiž delikatesa!"

 

(SOUSED poplácá s vítězným úsměvem televizi)

SOUSEDKA 2: (hrdě) "Tak já myslím, že vše je v pořádku. Televize běží, jak má, manžel opět odvedl výborný kus práce!"

SOUSEDKA 1: (smutně) "No, jenom, že ty rohlíčky nebudou...."

 

 

Opona padá (hrálo-li by se to na divadelních prknech) nebo SOUSED a SOUSEDKA 2 beze slova odcházejí (byla-li by to situace z reálného života) ...

 

                                                         KONEC


žale
16. 12. 2005
Dát tip
diky :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru