Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seOndatry
Autor
RKlt
ONDATRY
Osoby: Hostinský, p. Hladík, p. Liška, p. Gregor, Jezeďák, p. Menšík
Obraz č. 1.
Vesnická hospoda. Kolem stolu sedí u piva čtyři muži. Je večer. Oblohou plnou hvězd křížují družice.
p. Liška: "A kde sou všichni dědci? Že tu je tak prázdno?"
Hostinský: "No, Dvořák umřel, Nápravník je špatnej.."
p. Menšík: "Voni dycky na konci léta vodjedou a na jaře přijede vo jednoho míň.."
p. Liška: "Tak už sem tady nejstarší. A kde je ten Hladík? Co dycky támhle seděl, v rohu.."
Hostinský: "No ten už sem skoro nepříde. Přijel před třema nedělema, zrovna jak byla pout ve Skale, ale je zavřenej na chatě a sem nepříde."
p. Menšik: "Kdepak.Vodjedou a vrátí se dycky vo jednoho míň.."
Jezeďák: "Mám ve sklepě takovej bazén -jako nádrž- a ondatry mi tam nalezly. Dvě byly."
Hostinský: "Párek.."
Jezeďák: "Jó! Na mrkev chodilý, potvory. No jó, ta jim chutnalá.. Tak sem je zastřelil! Počíhal sem na ně.. Až se mi z toho uděalo blbě, jak sem je nabíral lopatou. Abych je vynes.. Maj takový vocasy placatý, a dlóuhý.. Zved se mi žaludek! Uplně placatý je maj.."
p.Menšík: "Chrochty chrochty" /smích/
p. Liška: "Ty se moc nesměj, hele, taky už to za pár let nebude vono."
Hostinský: "A dej pokoj dědku, co máš furt.. panáka si dej!"
Jezeďák: "Takovou trubkou mi tam vlezly, ale já je čapnul!"
p. Liška: "No von Hladík prej skoro nechodí?"
Hostinský: "Äle tady byl, tak tři něděle to sou, ale už sem nechodí."
p. Menšík: "Jak řikám, na podzim vodjedou, a dycky na jaře je vo jednoho míň!"
Obraz č. 2.
U Hladíka před chatou. U stolu sedí dva muži. Před sebou lahvové pivo.
p. Gregor: "Teď už to i v tý hospodě stojí za hovno. Ani si nezazpívaj, protože to žádnej neumí, eště tak ty karty, ale to je společnost.. no prosim tě, kdo tam chodí: Starej Liška, s těma zubama - takhle - furt se směje jako idiot! Nebo ten Menšík, to je taky blbec.."
p. Hladík: "Ale ten Liška už je snad mrtvej?"
p. Gregor: "No, řikám, stojí to za hovno!"