Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vězeň

27. 08. 1999
0
0
1850
Autor
Bolek

V hlubině prostoru se střetly galaxie a třikrát proklely město. Ze dna údolí se zvedl jedovatý zápach kořalen a hampejzů a přikryl černé tlamy ulic, lomcujících v divokém mumraji svých obětí stíny lehkých žen a zpitých arabů. Domy se nadouvaly a klesaly rytmickými stahy v předzvěsti budoucích útrap. Potom do ulic vnikla minulost. Plížila se dům od domu jako strašlivý Ohař; proudila mezi dobytkem a velbloudy, vnikala do lidských srdcí a zanechávala doteky záhadných znaků. Stíny zvolna ustávaly v šílených pohybech a zmateně poskakovaly kolem rudých ohňů... -- V té chvíli mohly spatřit na nedalekém pahorku světla pochodní, slyšet lomoz a křik bitců. Mezi výkřiky, údery důtek a řinčení zbraní bylo cítit nenávist. Uprostřed průvodu klopýtal ČLOVĚK. Zkrvavený stín spravedlnosti, střed zloby a dopadajících úderů. Slepé město ukájelo svůj chtíč v náručích lehkých žen a jen galaxie uviděly a proklely lidskou chamraď, vlekoucí týraného. Čas krok za krokem ukrajoval tmu a rytmus dopadajících důtek neustával. Záda zborcená krví jakoby nesla břemeno celého lidstva. Mozek vybičovaný napětím třeští. Vzpírá se poslušnosti a řve po svobodě. Tělo vysíleně klesá k zemi, ale vzápětí je povzbuzeno prudkými kopanci.. --- Svítá. Město zcepenělo po těžké noci. Očekává nový den. Doteky minulosti jsou zhojeny a přítomnost tiskne ruku zítřku. Jaký bude? "Jen se dobře vyspěte po včerejší pitce. Čeká nás horký den. A možná, že bude poprava. Skutečně skvělá podívaná!" V tu chvíli před branami padl do prachu vězeň...
Sarken
01. 09. 1999
Dát tip
Člověk zůstane člověkem, i kdyby se změnil celý svět.

Rivka
30. 08. 1999
Dát tip
Možná taky Ježíše Krista???

slavek
29. 08. 1999
Dát tip
člověk si vždy najde oběť, na které si dokáže svou sílu a všemocnost.

"Dobře, že toho hajzla zabijou, vite pani...."
"No jistě, alespoň přestane vobtěžovat slušný lidi..."

Karlík
29. 08. 1999
Dát tip
Jakýho hajzla?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru