Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

BLUDNÝ(blbý)HOLANĎAN

23. 12. 2005
1
0
1067
Autor
MADVLAD

Je to text psaný na píseň-ne naopak,proto jistě budou mnohé formální básnické\\\"boty\\\".Snad to bude kompenzováno sdělením-očekávám však,že nebude povětšinou pochopeno,či se bude jeviti příliš banálním.Přoč být přehnaně skromný?To je totiž většinou jedno a totéž;-)!

1)
- Vlny kloužou lehce,po palubě..................................
 lodě
vyhlížím-li jej dlouze,či jen po očku pouze........nenajdu jej!
Refrén1:
NEVIDÍM BŘEH!!!!.........................-asi není..?!
               Bloudím tu sám?...........................
-či bloudí i jiní?
               Na téhle lodi jménem:..............
"ZATRACENÍ"!
I-mezzo:
Blesky sviští tmou i světlem,stojíme bez větru-s větrem! 

                                                                                     Dál!
Ostrovy když uvidíme,zjistíme,že plují!               Jako my!
Rumem když se opíjíme,
břehy se pak blíže zdají!     Nám!
A ráno?!Snad ještě větší nežli dříve                               
zdá se, dosud pouze nekonečný                               oceán!Do hlubin když vrhneme se,s deštěm spadnem na palubu!                                                                                     Zpět!Tak proč hrome stále věřím,že má ta plavba někde                                                                                      Konec?!                 
..vždyť já zas:
Refrén2:
 NEVIDÍM BŘEH!!!!.........................-asi není?!  Jsem Bludný Holanďan,i VěčnýŽid odsouzenýke hledání! Odsouzený k osamnění!               K osamnění ve hledání! 
A najít Břeh-no ten který není! Tehdy mne čeká Vykoupení?                                                                        
Recitativ:A právě tehdy,kdy smířen s osudem,
že není nic,co dalo by se nazvat"pevná zem"
jsem náhle kýmsi osloven!
Odkud jen znám já ten hlas-vždyť slyšel jsem jej-        
víckrát,než jiné hlasy slyšívám 
je tišší nežli ticho;aha-už si vzpomínám!                  
To není hlas- to"mluvím"Já k sobě sám!                                                                                                           Ten který jsem,Ten který nejsem,..a tak dál...!

"Hej,Ahasvére,kam stále hledíš?K dálkám,k výšínám..!
Zkus na chvíli sklopit oči,k palubě nechť se stočí!
Též přestaň šilhat po věčnosti
-aspoň na chvíli jen!
A odpověz!

Po čem tady-tam a sem,-a jak to pako běháš?(to když TO-či jak tomu vlastně říkáš hledáš..)  

Co to tedy vlastně je,není-li to tvoje"slavná"

                          PEVNÁ ZEM!?!?!
Čumák
13. 04. 2006
Dát tip
hehe, ty si mi nervak, upire. libi se mi to. mistama MOC, a na jinych mistech ne sice moc, ale taky... celkove shora je to pekny, mi blizky. * :o) a nevztekat!

MADVLAD
30. 12. 2005
Dát tip
Sakra,jak se pracuje s tou"grafickou úpravou"?Hodinu se to snažím upravit,aby bylo zřetelné na která slova kladu důraz,a jaká je rytmika(je to přece jen píseň),a vyleze z toho takový paskvil!Proč se to proboha znázorňuje jinak v okně v kterém to píšu,a jinak se to pak objeví v okně kde to lidi čtou?(či spíš nečtou,ale to s tím nesouvisí..)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru