Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Slané kapky

23. 12. 2005
4
1
834
Autor
Allegor

Zlo nás ničí, rojí se kolem nás jako obtížní komáři v močále, přibývá lidí, kteří zapadli již tak že nemohou ven a komáři jim hyzdí mladé tváře. A někteří se v noci kradou krajinou, zmocňují se těch, kteří se nemohou bránit, vrhají je do smrtonosných bažin a ukájejí si tím své chtíče či naplňují svou touhu po ublížení, utrpení, bolesti druhých. Jsou tak mladí, avšak krásy mládí pozbyli, jejich duše jsou obalené bahnem a oni znají jen nenávist. Můžeme proti nim bojovat, ale musíme nejprve skutečně chtít. Mohou se i změnit, mohou své duše očistit, ale sami to již nedokáží. Mužeme jim pomoci. Ale zavírání očí nebo jemná slova nestačí.

 Slané kapky na cestu

protržená opona

zpola halí nevěstu

rozmočená záclona

 

Slané kapky z oblaků

děsivá i nádherná

na vagónu u vlaku

zavěšená lucerna.

 

Jsou páni či otroci?

světla svítí do ruda

tiše mizí do noci

ocelová obluda.

 

Vzdychy, bolest, beznaděj

koně k zemi klesají

zemřeli by nejraděj

sílu žít už nemají.

 

Slané  kapky padají

slané kapky do trávy

mlhy tváře skrývají

a vlak zvolna zastaví.

 

 

                                         

  

 

 


1 názor

Elfin
27. 12. 2005
Dát tip
Obdivuji metaforické básně, takže tohle dílko se mi zamlouvá. A zaslouží si u mě i tip.

Judy
26. 12. 2005
Dát tip
V prologu nechápu vazbu "můžeme proti nim bojovat" - "můžeme jim pomoci" to jsou jako alternativy naší volby? Vzdechy => Vzdychy Hezký rytmus, tip na text k blues

Allegor
26. 12. 2005
Dát tip
Bad Girl: Téma této básně je znásilnění, ale samozřejmě pokud v tom někdo najde něco jiného budu jenom moc rád.:-))

Jeheheman
24. 12. 2005
Dát tip
poslední řádek bych řešil jinak.. spíš "vlak se zvolna zastaví" tip pod stromeček:o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru