Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

KRÁLOVSTVÍ PRASAT

24. 12. 2005
0
0
900
Autor
Allegor

Tato báseň asi vzbudí hodně rozbouřených reakcí, je kýčovitá a morbidní, ale dle mě velmi, velmi aktuální. K této básni připojuji vyjádření mého naprostého odporu k nelidské a děti týrající televizní show \"Výměna manželek\". Jedná se čistě o můj osobní názor, ale považuji tento pořad za natolik zrůdný a porušující listinu práv dětí tak zásadním způsobem, že cítím potřebu vyjádřit svůj názor nejen zde, ale takřka všude kde se ktomu naskytne příležitost a nejedná se o vyložený prohřešek proti zažitým etickým pravidlům.

Na nádvoří děti stojí

a kat už jim hlavy seká.

Panstvo, co se krásně strojí

zdobené klobouky smeká

 

Potok krve dolů teče

pijí z něho černé krávy.

Kat se rozmachuje mečem

a lid zatleská bezpráví.

 

Na vědomí všem se dává:

Začínají velká jatka.

Na trůně pan král sedává

u něj otrokyně sladká.

 

Pod balkonem vidíš chlapce,

přivádějí krásné dívky.

Chlapci visej na oprátce

dívky krměj z prasat střívky

 

S výkřikem člověk umírá

na řetězech dívky tančí.

Král milenku si vybírá

sluhové maj hlavy kančí.

 

Už hranici zapalují

tož zlatý hřeb představení.

Už vojáci defilují

však v kouři do smíchu není.

 

A nakonec podle zvyku

těla ohlodávaj vlci.

Není nářků, není vzlyků

v paláci, kde není srdcí.

 

 


kvetanov
06. 01. 2006
Dát tip
Držím palce i když je báseń kostrbatá,neuhlazená,cením si myšlenky,a toho,že řekneš nahlas co Ti vadí,

Elfin
27. 12. 2005
Dát tip
Neoznačila bych tuto báseň přímo za špatnou, nicméně nepatří do sekce oblíbených, vymyká se mému vkusu. Nejlépe bych ohodnotila poslední sloku, cítím z ní nějaký nápad či myšlenku, co se mi líbí.

Allegor
25. 12. 2005
Dát tip
Tahle báseň je dost kostrbatá, pravda, ale líbí se mi obsahem, proto jsem ji uvedl zde. Jestli se to někomu zdá jako plácání prosím, je to jeho názor, mě se taky nelíbí básně např. o tom jak prší nebo plujou obláčky. Sice o nich nepíšu že jsou blbé, ale každý máme svůj slovník. Jinak samozřejmě nikomu neberu to že pro něj je ta báseň špatná, pro lidi z naší básnické party je zas dobrá, máme rádi takové.

Smetiprach
24. 12. 2005
Dát tip
Nojo, ušlechtilej vzdor, to já rád... To je klasická ukázka toho, jak lze zcela nepochybně rozumný a bohulibý úmysl zesměšnit nerozumným blábolením...

Není kýčovitá, ani morbidní. Je ... blbá. Člověk by neřekl, že se dá a-b-a-b tak zvrzat. Některé texty na písmáku vypadají jako od uspavačů hadů, tenhle by svým kostrbatým rytmem naopak kobru pravděpodobně nasral...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru