Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Šukat pařez, to je nářez!

02. 01. 2006
4
0
2878
Autor
Vohryzek

Dej mi tipa, dej mi, dej mi, těším se na něj já velmi práci dílo toto dalo hrozně velmi mě to vzalo plakal jsem já jako slečna, když jsem s můzou kopuloval tak mi toho tipa dej, jestli teda nejseš gej

Když jsem šel z hub, našel jsem suk

teda ne suk, ale ďůru po suku

ďůru v pařezu vykotlaném

 

řek jsem si

"obštastni tu nešťastnou ďůrčičku"

( tu nebohou dřevěnou lesní samičku )

páč sem byl kluk

( to bylo ještě než mě přešili )

tak mi úd puk

z gatí si vyskočil,

jak šnek se zatočil

k ďůře v pařezu se natočil

 

co bylo dál

to nevím, mé milé dámy

ale bez dlouhýho povidání

šukačka to skvělá byla

můj Štaflík kmital jako pila

( a kulky pleskaly a hedvábnou kůru )

 

a tak než nám přišlo ráno, dřevo bylo naděláno

 

 


Vihar
03. 01. 2006
Dát tip
1. Nefungovalo, protože většina literátů a vůbec umělců umí jenom mlít držkou, a utahovat dav lúzy na vařené nudli. Poznal jsem to v listopadu 89 a nic se od té doby nezměnilo. Chceš-li vzor fungujícího občanského sdružení, projdi si stránky www.radiojournal.cz, nebo se vyptej zdejšího mkbaby, ten ti popíše, jak funguje sdružení. Měl s Vellou před léty též na toto téma rozepři. 2. Server lze založit. Jenže kde sehnat autory? Kolektiv, pro který by mělo smysl dva, tři měsíce ladit databázi, naklikat formíky, v práci ulít server s diskovým prostorem a hlavně platit doménu a provoz. I zakladatel písmáka to nedělal sám. michalovi666 jsem nabídl velmi konkrétní pomoc jako programátor (to k tomu mému planému držkování) bylo mi líto Oldova projektu a možné ztráty zdejší několik kusů hodnotné tvorby vesměs postaršího data. 3. Vella není altruistka. Písmák je pro ní šperk a odznak moci. Nedělá to pro nás, nýbrž výhradně pro sebe a svojí kariéru. Jako politici. Argument že mě to nic nestojí je zcestný vzhledem k tomu, že na netu je spousta prostoru (diskuze, společenskozábavné servery... ), které taky nic nestojí, už pro to, že těch pár placených zeje prázdnotou a navíc, tyhle projekty nestojí relativně mnoho vzhledem ke komerčním projektům a ceně hw a disk. prostoru. 4. Předpokládám, že jsi tu dost dlouho na to, aby jsi občas narazil na shazování autora nováčka redaktorem nebo mazákem - nedávno jsem okřikl StvN, a byl jsem jen další v dlouhé řadě, Noe1 se navážel cca před rokem do děvčat ještě hůř, když protestovala proti výběrovanosti prostoduchých říkanek a shazování prózy. Také jsem si přečetl diskuze z kotelny a letních událostí. Lyryk a nejen on dával do držky autorům nováčkům, až se smazali a odešli. Vyzkoušel jsem si ho na poezii.cz, protože jsem ho sám nezažil a mohu říct, že výroky o jeho praktikách selekce poezie se nejspíš na pravdě zakládají. celé tohle prostředí je plodné, přátelské a svobodné asi jako v kasárnách nebo na panském velkostatku. Včera na pokecu a pod tím dílem autorky bad_girl mi to stačilo. Prostě Vella kněžna (jak sama řekla, její ideál zřízení je soukromé zámecké panství á la lobkovic) , kolem ní houf podřízených lokajů a mazáků, co udávají, co je hodnota a kdo je top a kdo povl a pacholek jehož právem je držet hubu a nepsanou povinností tipovat ty nad ním. Kdo se ohradí, ten je cejchován, izolován a vyštván. Literatura a pokus o objektivní a rovný přístup tu prakticky neexistuje. Takové prostředí je likvidační samo o sobě. Tobě taky vyhovuje, poněvadž zpod vrcholku nevidíš a nechceš vidět, jak to tu štve i ostatní níž pod tebou. Je příznačné, jak jste mě hned zaškatulkovali, aniž by jste se zamysleli, proč vlastně čas od času tady začne někdo protestovat proti zavedeným zvrhlostem, komu je už jedno, že pod jeho díla na základě jeho protestů nikdo nezavítá. Hele, já řekl vlastně to samé, co mí předchůdci. Někteří z nich to dotáhli mnohem dál a byli mnohem nadějnější a psali hodnotnější tvorbu. Přesto že měli čtenářstvo i ocenění z řad některých redaktorů, zhnuseni nakonec pokaždé rezignovali, někteří se i smazali. Jména ti psát nebudu, psal jsem je jinde. Když to nevidíš sám a píšeš mi co píšeš, nemá cenu ti něco dalšího říkat. Tyhle konflikty mě vyčerpávají, tedy netěší a nevyžívám se v nich.

Smetiprach
03. 01. 2006
Dát tip
Vihar: http://www.pismak.cz/dilo.php?num=190852

Vihar
03. 01. 2006
Dát tip
Smeti - :o)) už tam od rána hážu vidle slámy

Smetiprach
03. 01. 2006
Dát tip
Vihar: ty se budeš jednou tak divit... :-))))) ale mám takovej dojem, že ti nic nebrání, přihlásit se za admina a bdít nad právy utlačovaných... To s tím divením není výhružka, to je myšleno, jakože budeš příjemně překvapenej... aby nedošlo k mylné interpretaci... ;-)

Smetiprach
03. 01. 2006
Dát tip
Vihar: btw, tak jsem si to prolít, tohle fakt nejsem já... nemám o svém psaní žádné přehnané mínění, ale snad alespoň to řemeslo zvládám... ;-)

solomon
02. 01. 2006
Dát tip
kurva ty seš samec

papouch
02. 01. 2006
Dát tip
Múza se píše s čárkovaným ú a jinak je to opět ubohá debilnost na úrovni záchodových čmáranic

mercedes
02. 01. 2006
Dát tip
Je to pokus o vtipnou báseň, ale neúspěšný, bohužel. Chápu asi co jsi chtěl, ale vyznělo to úplně jinak, zkus to znovu.

mortecino
02. 01. 2006
Dát tip
naprostý souhlas s papouškem

Vohryzek
02. 01. 2006
Dát tip
to papouch: zdá se mi to, nebo tady opět máme jednoho velkýho, mocnýho, svalnatýho pana kritika, kterej se nebojí říct svůj názor? Jen tak dál, kupředu! :o) Rád bych se s tebou poznal osobně, chlape!

Vihar
02. 01. 2006
Dát tip
papouch - naopak, tohle dílo obohacuje literární stránku písmáka (narozdíl od "redaktorů" a autorů typu Noe1, a záplavy dalších, ovšem povětšinou méně výběrově, tipově a čtenářsky úspěšných a profesionálně zručných); poněvadž se nejspíš jedná o zoufalý výkřik, další v dlouhé řadě, volající po znovuoživení literatury a negativní selekce literární žumpy na písmákovi ostatně, vzhled díla mi připomíná čísi rukopis T :o)

papouch
02. 01. 2006
Dát tip
jsem malej, nemocnej a vyzáblej, poezii nerozumím a vlastní názory nemám. Ale to, co plodíš, jsou opravdu neskutečné pitomosti a svědčí o tvé slaboduchosti.

papouch
02. 01. 2006
Dát tip
Vihar - fajn! Zaplavte Písmáka bezduchými vulgárnostmi!! Tos myslel vážně??? :-(((

Vohryzek
02. 01. 2006
Dát tip
To Vihar: Děkuji za podporu které si velmi cením *karamelka* Mno..čísi rukopis..máš pravdu, tento profil je opravdu ve skutečnosti pseudoprofil, ale rozhodně nemá žádnou souvislost s člověkem, kterého máš pravděpodobně na mysli :o)

papouch
02. 01. 2006
Dát tip
Vohr.: Anebo si z nás jenom děláš srandu a já na to skočil!

Vihar
02. 01. 2006
Dát tip
od toho jsou tu zástupy jiných nezmění se písmák, pokud tu budou zvostávat porád stejní jedinci, kteří spolehlivě odradí a zhnusí a tím i vyženou každého nového autora vsadím svou hřívu, že tohle dílko nepsala ruka vulgárního prosťáčka :o)

BarDan
02. 01. 2006
Dát tip
Souhlasím s papouchem. Upřímně, Vohryzku, myslím si, že tohle není umění a dokázal by to napsat každej. (Já vím, že mám co říkat...)

Vohryzek
02. 01. 2006
Dát tip
To BarDan: Mám moc rád upřímnost, dojal jsi mne. Když se to tak vezme, co je to vlastně umění? Je možné za umění pokládat obraz namalovaný vlastními výkaly? Příliš hledíš na formu, skrytý obsah tu uniká..i když...pravda, tady leží opravdu velmi hluboko.

BarDan
02. 01. 2006
Dát tip
To Vohryzek: Přečti si něco z mé tvorby. Ano, jsem zvyklá na drsnější věci, ale tohle je na mě a můj věk fakt moc. Já vím, že umění může být cokoliv......bohužel.....(nesnáším tuhle dobu, zlatý Vermeer nebo Leonardo da Vinci, Rubens....). Jsem spíš v umění konzervativní...

Martian
02. 01. 2006
Dát tip
Vohryzku Vohryzku, podej si ruku s Hermesem

Vohryzek
02. 01. 2006
Dát tip
To BarDan: Ano, rád si něco přečtu :o) Každopádně...jestli jsem ti zveřejněním mého díla tolik ublížil, tak promiň, to jsem nechtěl :o( Kdyžtak si mě dej do neoblíbených autorů, mno :o( *puget kopretin* To Martian: To je dobrý nápad, děkuji za radu :o)

jaza
02. 01. 2006
Dát tip
počítej s tipem...***

BarDan
02. 01. 2006
Dát tip
To Vohryzek: Nikdo nestojí za to, abych ho měla v noeblíbených. Nikdo z vás. Vždycky jsem se všemi vycházela a nedělím lidi na oblíbené nebo neoblíbené.

zelva
02. 01. 2006
Dát tip
první dvě části jsou celkem dobré, ale ten konec mi tak nějak nejde...

Vihar
02. 01. 2006
Dát tip
avi

Smetiprach
02. 01. 2006
Dát tip
Vihar: díky, už jsem si to našel v dílech, takovejch už tu bylo.... vulgárnost mi nevadí, může to být výrazový prostředek, ale tohle je děsná nuda... ale pošlu taky pár avíz, když už jsem tady a autor stojí o hlubší kritiku... ;-)

Peeta
02. 01. 2006
Dát tip
Basnicka se mi vubec nelibi, ale prolog je skvelej!!

No jistě, Smetí, tenhle tam jde rovnou, bez konzultace. Šup do klubu, milý vulgární autore...

Safra, nějak se mu tam nechce.

JeanJoche
02. 01. 2006
Dát tip
Hmmm...zajímavá přírodí poezie...

Smetiprach
02. 01. 2006
Dát tip
Ehm??? To už je i na X-files silná káva? :-)

JeanJoche
02. 01. 2006
Dát tip
Bardan:Tak jsem si přečetl pár Tvých dílek,ale že by byly nějak drsné se říci nedá;))) Na druhou stranu jsem se u nich pobavil víc než u tohodle naturalismu;)))

Nojo, X-Files před tím zalígrovali dveře.

Vihar
02. 01. 2006
Dát tip
Pišta - domnívám se, jak jsem uvedl výše, že zde nejde o výlev vulgární nadrženiny, ta není cílem, nýbrž prostředkem k zoufalému výkřiku a nastavení zrcadla

Smetiprach
02. 01. 2006
Dát tip
Vihar: pardon, že se vměšuji, ale zrcadla čemu??? a zoufalé to vskutku je, tady se shodneme...

Vihar: Já se bohužel domnívám, že jde o bohapustou hovadinu. O zrcadle promluvil již kolega Smeťák.

Vihar
02. 01. 2006
Dát tip
Zrcadla zdejší úchylnosti a pokleslosti, není zde ostatně jediné, Taková Havranka5, která mě sem před několika měsíci přivedla a přemluvila, abych sem dal pod Juráškem svojí první povídku Ryzka, to dotáhla obdobným i když více zručným pokusem s titulkem tuším balkonovité krvesmilstvo do nejtipovanějších, taky jí tu před tím dávali mazáci účelově po zobáku, jako mě po tlamě. Pořád stejné a pořád stejní. Nemá to smysl. Literatura i autoři kteří mají co říct jsou jinde než zde, na SOUKROMÉM písmákovi, velkostatku kněžny Veroniky Hornerové-Krištofové nebo jak se jmenuje. A co horší, dokud tu zůstane kritik a redaktor tak jak jsou, nic se tu nezmění zůstane tu pořád stejná pakárna a nikdy tady nebudou, spíš déle nevytrvají, ti, kterých bych si vážil a které bych rád četl. Myslel jsem, že jsi tohle dílko psal ty, právě na protest. Nejspíš mě zmátly na první pohled stejné fonty, úprava, způsob psaní i zručnost přehozená pláštíkem vulgárnosti.

Vihar
02. 01. 2006
Dát tip
Pišta - jeví se to jako hovadina, ovšem při pohledu z odstupu je příliš zručná, na to aby jí psalo vidlácké hovado jako Douda_Kvičák a spol. Třeba je to náhoda, třeba nikoliv. Ostatně, udivuje mě, jak ho promptně chtějí mazat, zatímco ty, kteří opravdu škodí literatuře i autorům, jsou tu hýčkáni a chráněni davem i nejvyššími. Podezřelé.

Smetiprach
02. 01. 2006
Dát tip
Vihar: ale proboha, kdo by ho mazal?Vždyť takovýhle blbin je tu hafo a nikoho to už nevzrušuje... A tvé neustálé výpady proti soukromému vlastnictví serveru jsou mi už poněkud proti srsti, co ti brání, pořídit si vlastní server a věnovat ho "lidu"? Navíc, už jsem ti dneska jednou psal (na pokecu), že pokud máš nějaké systémové řešení, které by alespoň částečně mohlo být i funkční, proč ho nenastíníš? Všechno ostatní jsou nesmyslné výkřiky do tmy, takových tu bylo, je a bude...

Vihar
02. 01. 2006
Dát tip
Smetiprach - Vidím to stejně jako zakladatel písmáka Olda Neuberger - v občanském sdružení, jak jsem Velle psal zde: http://www.pismak.cz/dilo.php?num=176507&neposun=1 Jedině tak se omezí zvůle a panovačnost majitelů jako lyryk, vella a jiných, včetně jejich prominentů jako je noe1 a tím i likvidace potenciálních i nadějných autorů. Mám začít zakládat z hecu měsíčně jeden literární server? Taky mě to napadlo. Napsat si v Oraclu kostru databáze, ve formsu měnit toliko grafiku, troška reklamy na již existujících serverech a oželet pár tisíc za domény :o) Už mě to taky napadlo. Za tu námahu to nestojí a taky proč vlastně? Vedle Literry (písmák 2003, klub Kotelna) Literia, Totemu, Artelieru (viz léto minulého roku) další exily? Hele, není něco špatně ? Vždyť česky rozumících lidí je deset milionů, kolik je z nich píšících? Není pro ně moc i jeden server? Ptám se - proč vybouchlo to Oldovo sdružení?

Smetiprach
02. 01. 2006
Dát tip
1. žádné sdružení, pokud vím, nikdy nefungovalo 2. zkus založit jeden jediný literární server a udrž ho fungující po dobu jednoho roku... pak mluv... Literra vypadá jak vypadá, z totemu je víceméně výtvarný server, Arteliér nikdy nezačal fungovat... takže, shrnuto, všechny exily skončily v podstatě tak, že se autoři vrátili na Písmák. 3. mluvíš o zvůli a panovačnosti majitelů? Proč nejdeš jinam? Ti nenávidění majitelé se ti starají o to, aby pískoviště kde si tak rád hraješ bylo vždycky k dispozici a tebe to nestojí ani korunu... Připadáš mi jako pubescent, který není schopen samostatně existovat, ale to mu nebrání neustále brojit proti rodičům, kteří se starají o to, aby malý revolucionář měl vždycky vypráno a co jíst... 4. a prosímtě, přestaň už plácat o likvidování autorů... víš o jediném nadějném autorovi, který byl zvůlí majitelky či redaktorů zlikvidován???

Kdo by to, propána, mazal? Jen je třeba říct, že to halt žádná Literatura ani pokus o ni není. Toť vše...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru