Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Třetí možnost

31. 08. 1999
0
0
1863
Autor
Count

Uvažovali jste někdy, na které straně toho odvěkého boje vlastně stojíte ?

Je bouřka... a ďábelská artilerie střílí duše hříšníků do oken božích. Ta rozbitá chrání andělé svými křídly. Ti zasažení pak s výkřikem "Za Ježíše Krista" padají k branám pekelným. Věčný koloběh a já stojím na dělící čáře, možná jednou nohou více na temné půli, sleduji rovný boj, protože ten je asi jediný, v němž pravidla jsou dána a obě strany, ač prostředků mají přehršel a nikterak nestydí se je používati, ví, že bojovat budou navždy. Na kterou stranu se dát ? Žít před sto lety, má cesta by byla jasná. Ale dnes ? Snad dobré pro celý svět bude, když stan na oné pomezní hranici rozbiji. Snad přidají se další, coby uprchlíci obé víry. Snad již zítra. Snad za sto let, kdy potomci lidští ne ze dvou, ale ze tří možností budou moci zvolit.
hrobgar
07. 09. 2005
Dát tip
máš v tom stane voľné miesto? (spacák mám) alebo si mám zohnať svoj vlastný?

Bibša
22. 10. 1999
Dát tip
Tak to dopadá, když to člověk čte jako první ... pak mu uniknou takové zajímavé diskuse ... snoopy, tobě věřím, tvůj názor se mi zamouvá nejvíc a nejvíc podporuje countíkovo dílo. Tak jsem to pochopila i já.

Jinak countíku, díky za náměty k přemýšlení ...

snoopy
14. 10. 1999
Dát tip
v přírodě není dobro, ani zlo.. ani pravda, ani lež.. to vše je jen v nás.. to jsme jen my.. a to, kam patříme..
tak proč nikdo nikdy neví, co je co.. jen budoucnost ukazuje věci, jaké byly.. jen ne jaké mohly být..
čas je jediná cesta.. jediný proud, jenž nás unáší.. a přitom.. stojíme stále na místě.. kompas neexistuje..
všechno jedno jest.. a snad není žádná čára.. jen polostín.. nejsou tři.. ani dvě.. je jen jedna možnost..
..sám se v tom ztrácím.. už nevím, jak jsem co myslel.. už nevím, čemu věřím.. a jestli ještě vůbec..

zkumavinka
12. 10. 1999
Dát tip
kacka: ehmmmmm... radsi nic... jen k te cerne a bile... tys nigdy nevidela sedivou?? (pripadne spoustu jinych barev? - a nejde jen o barvy...)

kačka
10. 10. 1999
Dát tip
Counte, můj názor: boj prohraný bojuje noc, satan je poražen, i když zastrašuje, ale bitva už má svého vítěze, který nad ním slavil TRIUMF ! To je nezvratné, třetí možnost neexistuje, a proto je polemika k tomu zavádějící do klamu. Černá, bílá, LEŽ a PRAVDA. Nic mezi, bez iluzí. S tou fikcí bouřky a boje ses ulítl, doporučuji knížku Tři bitevní pole od Frangipena. Ti co neuvěřili Pravdě zůstavají pod mocí klamu - kompromisní řešení není možné. Proč by jinak svět (leží ve zlém) i lidé byli ve tmě z duchovního pohledu Boha? On nelže. Východisko je právě Kristus po kterém pliveš.

zkumavinka
27. 09. 1999
Dát tip
snoopy: ??????

AZALIN
26. 09. 1999
Dát tip
Jeden den mam kriz a pak ho obratim
jeden den jsem na sebe hrdy a pak se zatratim
jeden den jsem cerny jako noc
druhy den prosim nebe o pomoc...

snoopy
15. 09. 1999
Dát tip
..to všechno je omyl.. nejsou žádné strany.. nejsou žádné cesty.. jen čas..
..ta dělící.. ne -- spojující čára světla a tmy.. není třetí.. není žádná možnost..

Merle
06. 09. 1999
Dát tip
Třetí možnost je jít po laně dělící čáry. Akorát se nejspíš vymácháš v obou těch řečištích.

Count
06. 09. 1999
Dát tip
Zanechte řečí o náboženství. Takto to myšleno nebylo. Spíše uvažujte nad tím, jestli existuje ještě jiná cesta než "DOBRO" a "ZLO" a pravě o té třetí, nejmenované byla řeč. Tak jako nikdo presně neví, jak vypadá nirvána, tak mi nikdo není schopen vysvětlit tu "třetí možnost"

slavek
04. 09. 1999
Dát tip
zkumavinka: Souhlasím s Krytykem. Ale také ne na sto procent. I když opravdu by to bylo na dlouho to probírat. Jisté ale je, že východní fylosofie (o náboženství v tom slova smyslu, v jakém jej vnímají Evropané se nedá mluvit....Chybí podřízenost vyšší bytosti a snaha zalíbit se této osobě za účelem osobního prospěchu),
jsou velice rozdílné od Těch Evropských a severoafrických. O jihoafrických ani nemluvě.

Krytyk
03. 09. 1999
Dát tip
zkumavinka: při hlubším pohledu nejde mezi hinduismem a třeba katolictvím nalézt nic společného než obecný název náboženství, nemluvě o konfucianismu, ale to by bylo na dlouho..

Datin
02. 09. 1999
Dát tip
Ja Counta chapu...

Bříza
01. 09. 1999
Dát tip
Nicméně Tě bratře vítám na svém místě, kde sice balancuji sám již dlouho, přesto je tu místa minimálně pro dva.

zkumavinka
01. 09. 1999
Dát tip
krytyk: myslis patero nabozenstvi, ve kterych de ale stejne o to same? tomu rikas vyber?

Krytyk
31. 08. 1999
Dát tip
V dnešní relativizující době máš mnohem více možností výběru, nejméně patero náboženství, nejméně stovku filosofických idejí, a právní ochrana tvého vlastnictví, třeba autorská práva je přímo tvojí vlastní relativní možností, ale ty se možná nebojíš tak o sebe jako o ty co slepě následují, nech je v jejich vírách a štěstíčkách..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru