Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Legenda o Bajkonuru

25. 01. 2006
1
0
1222
Autor
Pompejus

Nuda je hrozna vec.. Tato povidka je vysledkem nudy. Presto jsem se snazil, aby to bylo mozne cist. Mozna ze jsem se presne nedrzel specifikaci atd atd. Nezajima me, jestli to bylo vykonejsi nez tamto. Zasmejte se a neberto to zas tak vazne.

Poslyste pribeh z dob, kdy diskety byly velke jako monitory a disky prave tak tezke. V techto temnych dobach nadvlady krale Intelu, nasli k sobe cestu dva bratri. V hlubokych jeskynnich vystaveli tajne laboratore a vykovali cepel tak ostrou jako nikdy predtim. Protoze jeden k druhemu meli velikou uctu, nechteli, aby se tento prevratny vynalez jmenoval po nich. A tak nebyl pojmenovan ani AMD, ani NexGen, ale docela proste: K6-2. Hrozivymi hvozdy tise se sirila tato zvest, az se donesla k uznavanemu kovari, velikemu ZIDOVI. ZIDA si byl vedom dulezitosti tohoto vynalezu, nedal se zlakat hruzu nahanejicimi Pentii ke snadne a pritom tolik demonicke sbernici AGP. Spolu se svym ucnem, mladym VIOU, odebrali se do laboratori ukovat pro tu nadhernou cepel odpovidajici rukojet. Cestou potkal velikeho hrdinu, Siemense, o jehoz kvalite dnes uz jen koluji legendy a bajky. Zatimco Siemens vytvarel tezkou zbroj, ZIDA vytvoril prenadhernou rukojet a osadil ji blyskavym safirem VPX586B. Zbyvala uz jen prilbice. I vydali se NexGen a VIA hledat tajemneho Matroxe, ktereho se vsichni bali, nebot se verilo, ze je spojen s budoucnosti. Po dlouhem presvedcovani i on pridal sve umeni a vytvoril G200SD s oslnivym Overlayem a tremi RAMDACY s uzasnym vzorkovanim 250MHz. Tehdy vsichni pocitili silu stvoreneho a verili, ze dokazi znicit nadvladu Intelu. Lid programatorsky podporil jejich usili a zaclenil techniku boje instrukcemi 3DNow! pro prehravani videa a hudby. Priliv zrucnych remeslniku dal brzy vzniknout novemu Sillicon Valey. Mezi prichozimi byl i Realtek, vytecny bezec na trate 100Mbit, nebo veliky bojovnik SoundBlaster, jehoz rev zahnal na ustup jiz mnoho nepratel. Spolecne se vydali na vypravu az do dalekeho udoli u blankytneho jezera Sandra. Intel pritahl s velkou armadou tezkoodennych Pentii MMX a OverDrive. Ani dalsi hardware nebyla zadna chatra. Nejvetsi strach nahanela knezka nVidia se svymi bojovnicemi RIVA TNT, avysak demonicka nakaza sbernice AGP jiz postihla i je. Kdyz uz se schylovalo k velike bitve, zaznel zvucny roh, ktery pry vystruzil sam buh 3Dfx. Hluboke voo-doo se neslo krajem a na obzoru zableskly se dve texelove jednotky grafickeho akceleratoru Diamond Monster 3D2. I bez sveho siamskeho dvojcete, se kterym ho spojoval SLI kabel rozhodl prubeh bitvy. Nejdrive se utkaly matematicke testy, coz byla tezka chvile pro vsechny, ale prestali toto prikori. Nasledovaly testy prenosu pameti, kde se ukazala Siemensova kvalita, presnost a dokonale pohyby jeho zdroje. Intel se necitil porazen a nasadil do boje RIVY, ktere krvelacne stinaly hlavy bojovniku. Avsak ti, kteri meli silne a vykonne prilbice Matrox vydrzeli a pote co odrazili utok, rozpoutaly obe texelove jednotky rez v Glide modu, proti kteremu neznala obrany ani knezka nVidia. Nastal dlouhy a umorny boj cache pameti. Technika WriteBack vsak nebyla neznama ani bratrum AMD a NexGenovi. Vodni chlazeni umoznovalo obema velkou vydrz a zajistovalo, ze se ostri K6-2 neotupovalo. Po mnoha hodinach boje uz byli bojovnici Pentia unaveni a prehrati a pribyvalo tech, kteri se jiz restartovali. Teprve az tehdy pritahl z dalekeho kralovstvi mocny rytir Samsung. A pritahl prave vcas, nebot nastal test diskovych jednotek a Western Digitaly jiz vyhruzne roztacely sve plotny. Teplo, ktere vydavaly vsak dale prispelo k rozpadu Intelovy armady a samotny kral musel prchat. ZIDA vedel, ze jeho rukojet padne do ruky i Samsungovi a pokusil se pronasledovat Intela do hlubokych lesu. Brzy se rozdelili, aby ZIDA odrizl cestu prchajicimu krali. Avsak v pritmi lesa prehledl kovar lecku a byl tezce zranen. Jeho FDC bylo zniceno, nemohl komunikovat s disketovou mechanikou. Uz uz se zdalo, ze bidne zahyne, avsak ucen VIA postradal sveho mistra. Vyhledal pomoc znalce okoli i davnych casu, BusLogica, ktery jeste pamatoval blahobyt SCSI kralovstvi. Znal vsechny zakouti a skutecne zbedovaneho ZIDU nasel. Byl na pokraji svych sil, ale BusLogic mu obvazal jeho rany radicem BT545S a odvezl ho ven z lesa. Bitva byla vyhrana, Intel zahnan, Pentia porazeny, RIVY zabity. Vsichni se radovali z velikeho vitezstvi a take ze ZIDOVA uzdraveni. Bylo to i vytecnou peci Samsungovy zeny, krasne SONY. Pred svym odjezdem dal Samsung bratrum AMD a NexGenovi radu, aby nehledali silu, ale blahobyt. Frekvence je prezitek, pozadujte vykon, rekl tehdy. Spolu s Matroxem a ZIDOU, rozhodli se bratri pretavit zbrane na stroj, ktery by prinasel uzitek a radost uzivatelskemu lidu. A tak Siemens pridal dalsi pameti a ZIDA nechal ukovat od sveho mistra Compaqu skvostny case. Usadili do nej vse uzitecne a pridali switch od Planetu, aby Realtek mohl svou praci konat dobre. A tak vznikl pocitac Maslostroj sunkovy, receny Bajkonur. Vybaven monitorem Komputek, myskou A4Tech a neznackovou klavesnici slouzi svemu uzivateli a softwaru, pomaha mu a dela radost, protoze kdyz jsou bitvy skonceny, jsou zbrane zbytecne, at tedy jsou premeneny v uzitecne nastroje. Mnoho temnych mraku prehnalo se nad timto pocitacem, avsak zadny jej nezastinil. Sami by hrdinove nedokazali nic. Avsak spravnym spojenim ziskali navrch a dokazali, co si predsevzali.
reka
26. 01. 2006
Dát tip
no, vydrzel jsem asi tak prvnich deset radek.

Martian
26. 01. 2006
Dát tip
to nevite chlapci ze neco takoveho skutecne existuje!

chaImin
25. 01. 2006
Dát tip
éra pohádek v tomhle duchu je pryč jak výborně potvrzuje text výše

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru