Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O nemožném

04. 02. 2006
3
0
1762
Autor
čouhán

Začni tím, co je nutné, pak se dej do toho, co je možné a najednou už děláš něco nemožného.

Svatý František z Assisi


čouhán
12. 02. 2006
Dát tip
Tak tak, to asi jo.... Ale čeho víc? ;-)

Incognito
12. 02. 2006
Dát tip
No, je fakt, že nám to hodně ulehčuje (mobil) a zpříjemňuje (TV) život, na druhou stranu ale spousta lidí zapomíná taky na jinou zábavu a komunikaci a tak vůbec.... ale je fajn, že tyhle věcičky existujou, protože pak bysme si tu vůbec nemohli psát, že jo. ;-))

čouhán
11. 02. 2006
Dát tip
Dobře, žes to napsal, Rabbe. Vůbec to nejsou žvásty. Doufal jsem, že si toho paradoxu někdo všimne. Nikomu se přece nemůže povést něco nemožného - už z definice toho pojmu. Někomu výjmečnému se ale může podařit něco, co ostatní pokládají za nemožné. To však jen tehdy pokud se bude držet Františkovy rady. Výjmečnost některých lidí totiž často spočívá v jejich schopnosti nalézat zábavu a potěšení v tom, co ty ostatní nebaví.

Incognito
11. 02. 2006
Dát tip
já to s tím nemožným myslela takhle: člověku se zdá, že je pro něj něco nemožné, protože si myslí, že na to nemá a podceňuje se...ale nakonec zjistí, že nemožné se povedlo, tudíž se stalo možným a nakonec si na to zvykne až tak, že je to nutné... ;-)))

čouhán
11. 02. 2006
Dát tip
V tom jsme zajedno, má milá Incognito. Jen bych místo těch Tvých prvních tří teček pořádně zdůraznil, že nejdříve je potřeba vynaložit zatraceně notnou dávku odvahy, vytrvalosti, sebedůvěry, pokory a snad i geniality, aby se to zdánlivě nemožné povedlo. Něco takového měl zřejmě Svatý František z Assisi tenkrát na mysli. S tím přetavením nemožného v nutné jsi mě doopravdy pobavila. To, o čem se vyprávívávalo v pohádkách, má dnes každý doma nebo v kapse (např. televizi, mobil) a leckdo to dokonce považuje za nutnost. Nevím ale jistě, jestli to je smutný osud velkých činů nebo jejich skvělé naplnění.

Incognito
11. 02. 2006
Dát tip
Řekla bych, že od obojího trošku. ;-)

Rabb
05. 02. 2006
Dát tip
Pokud by se nám rovnou povedlo něco nemožného, tak je potom zbytečné zkoušet něco, co je nutné.. to co je nutné totiž obsahuje to nemožné.. To sou žvásty, to co tady píšu.. :-))

Nickyx
04. 02. 2006
Dát tip
...tedy nejs -li nemožný :))) Moudré *

čouhán
04. 02. 2006
Dát tip
To napsal taky Svatý František z Assisi? 8-o

Incognito
04. 02. 2006
Dát tip
dobrej citátek :-)))

Rabb
04. 02. 2006
Dát tip
Jj, něco na tom bude.. *

Eidam
04. 02. 2006
Dát tip
hmmmmmmmmm*

čouhán
04. 02. 2006
Dát tip
Těší mě, že všichni (snad až na jagaru) tak pěkně souhlasně přikyvujete. Čím dál vtíravěji se mi však vnucuje kacířská myšlenka, že daleko zábavnější je právě opačný postup než ten, co doporučuje svatý František. ;-) Který z obou postupů je náročnější?

Nickyx
04. 02. 2006
Dát tip
těžko říct...:)))

Eidam
04. 02. 2006
Dát tip
ten (ne)sdělený :)

Incognito
04. 02. 2006
Dát tip
Nu, opačně by to mohlo být zajímavější! ;-)) Který postup je náročnější? Řekla bych, jak pro koho. ;-)

Trottel
04. 02. 2006
Dát tip
Pěkné, beru si k srdci. Fakt František z Assisi?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru