Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Skála

04. 02. 2006
0
0
1247
Autor
Original88

Nemějte mé za zlé chyby. Každej se učí a já chci vědět, jak na tom jsem zrovna teď.

Stránská skála......

její jméno zdobý úctihodná chvála.

Když po ní dnes kráčím

s ponůrným ale krásným výhledem ptačím,

tak začínám si uvědomovat,

jak snadné, snad i pošetilé,

si je věci zamilovat.

Že už není nic tak snadné

dokazují lístky spadlé

válející se kdes pod skalou.

 

Poukazují cestu osudu,

že i ten nejkrásnějśí lístek zelený

jednoho dne vítr rázem povalí,

že jediný koho čeká zdar, a sláva

bude ten, kdo bude pevný jako ta sklála.

Vznášející se dominantně nad krajinou,

obalenou podvečerní barvou šerou.


leenai
05. 02. 2006
Dát tip
trottel ono je to vážně u každýho jiný, nejlepší bude, když si sám najde svou cestu, ale tahle ponouknutí by mu měla pomoct... :)) a s těmi klasiky máš pravdu - a nemusí to být ani poezie, čím víc bude číst, tím víc se mu vštípí pravopis... a někteří autoři jsou básníky v próze, to považuju za úplně nejpovedenější formu studia, stačí si všímat... ;)

Original88
05. 02. 2006
Dát tip
Dík všem za snahu, a návod, kudy se protloukat v sepisování poezie. vesuvanka: pěkná fotka :-)

Totální pajzl!

leenai
04. 02. 2006
Dát tip
zdobÍ!! hele já jsem začínala taky takhle bídně... párkrát to ještě opísni, pokus se spočítat si v tom slabiky, aby aspoň tohle ti sedělo, dej si větší práci s rýmama a pak přejdi na volný verše a až tam budeš, vrať se zpět, v tu chvíli, kdy budeš dobře psát volně, máš propustku do vázanejch... protože tohle je fakt blábol, nemyslim to zle, psala jsem i hůř a myslim, že tuhle fázi si musí každej prodělat... když se budeš snažit, můžeš z toho vybřednout...

to je děs a hrůza!

Original88
04. 02. 2006
Dát tip
Dík.Cenním si rady.

leenai
04. 02. 2006
Dát tip
cením je JEDNO N hele jestli to děláš schválně, tak mi to prosimtě řekni, sem na to vysazená... bohužel :))

Original88
04. 02. 2006
Dát tip
:-))

Original88
04. 02. 2006
Dát tip
Dobře, ale jinak opravdu dík za rady ;-).

Trottel
04. 02. 2006
Dát tip
Mně přijde, že je lepší začínat na vázanejch. Stanovit si pravidla, snažit se je dodržet (třeba si rozkreslovat rytmus, počítat slabiky...). Volné verše pravidla nemaj, proto napsat dobré volné verše je mnohem težší, než dobré vázané. Na druhou stranu, nepovedené volné jsou lepší než nepovedené vázané - nepozná se to tolik. A stejně nejlepší nakonec budou ty nejlepší vázané (jen pro mě, nekamenujte mě). Jo a hlavně: hodně čti. Ne tady na Písmáku, ale klasiky. Nic ti nepomůže víc. Není to tak hrozný, máš tam dobrá místa, jen nezvládáš formu. BTW ten pravopis to HROZNĚ schazuje, nech si to někým vždy zkontrolovat.

vesuvanka
04. 02. 2006
Dát tip
obsah mě zaujal, pokud jde o zpracování, byl by lepší volný verš, ale i tak jsem si ráda přečetla :-)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru