Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

měděná čepel

16. 02. 2006
1
0
1087
Autor
stihar

vzpomínka na dobu bronzovou a úsvit mytologie

v měděné poušti slunečních paprsků pršely šípy s oslepujícími hroty. muž pozdvihl ruce v modlitbě k vodě: prosil suchý vzduch, vlnící se pod černým nebem nad neměnnou rovinou, o milosrdenství a o pár kapek vláhy pro odumírající rty.
     chtěl plakat, ale osleplé oči plné písku jen pálily. na spálených zádech praskaly zčernalé puchýře bez mazu. muž umíral.
     pak ze slunce slétl bílý pták s lidským tělem a plamennýma očima a nabídl mu pohár. "jen pij," zašeptal. "zase budeš člověkem." jeho hlas zněl jako šustění písku ve větru.
     muž uchopil do rukou pohár, ale hned ho s výkřikem upustil. jeho dlaně byly spálené až ke kosti, ale tam, kam vytrysklo víno, meď zplodila vegetaci.
     svěže zelené rostliny chvíli radostně zpívaly v dehydratujícím vánku, ale pak je slunce spálilo.
     "pak tedy zhyň!" zasyčel pták a odlétl zpátky k bílému slunci s neměnným kotoučem plamenů jako korunou.
     ale muž nezemřel. tiše ležel na pálící mědi a jeho stín na ní zůstal navždy. vidíš? je tady, na konci čepele.
     jeho síla zůstala v tvém ostří. teď jdi, synu, a pobij co nejvíc útočníků!"
     chlapec uchopil meč s trochu posvátnou úctou. obrátil ho proti slunci a pozvedl. oheň slunce ho oslepil a on sklopil zrak.

 

     o něco později, když poprvé zaťal ohnivou čepel do lidského těla, rozlil se mu tělem vzrušující pocit usmíření.
     "krev mého nepřítele je vláhou pro mojí zemi," zpíval, když mu tři maličké kapky krve skropily něžné, skoro dívčí rty.


stihar
21. 03. 2006
Dát tip
OK, jako reakci na masivní nátlak začnu používat velký písmena i na začátcích vět

Kupodivu jsem si na ty malý písmena zvykl (ale radši je dělej Shiftem, budeš to mít jednodušší). A jinak? No, docela mě to zaujalo, kupodivu mi ty obraty nepřijdou zas tak křečovitý a přeplácaný jak se mi zdálo na první pohled. Nu, ale obsah jsem (já hlupáček) asi přiliš nepochytil. Je v tom nějaké sdělení?

stihar
17. 02. 2006
Dát tip
sdělení? pro toho, kdo si ho v tom nedokáže najít asi ne, koneckonců je to jenom úryvek povídky, kterou jsem už nikdy nedokončil. mělo to bejt něco jako hrdinská fantasy bez fantastickejch motivů (pominu-li legendy národa, který je (což je zřejmé i z úryvku) ve válce s paktem jiných kmenů...

StvN
16. 02. 2006
Dát tip
Bože, to neumíš psát velký písmena nebo si na kráse dodáváš popíráním pravidel?

stihar
16. 02. 2006
Dát tip
spíš to druhý. nebaví mě přepínat CapsLock

stihar
16. 02. 2006
Dát tip
jestli si nepřipadáš prehistoricky, tak pravděpodobně ne

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru