Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bodlák

06. 09. 1999
0
0
1250
Autor
Count

S lidmi je to jako s rostlinami.

a mladík se sehnul, aby se pokochal krásou květiny, která jako přelud rozpínala své mladé listy, chtěje pochytat co nejvíce slunečního světla. Nahnul se ještě blíže, aby jeho oku neuniklo nic z té překrásné podívané, když tu vzteklý bodlák, rozzuřen mladíkovým zájmem, zabořil své listy, plné hrozivých ostnů do jeho tváře. Rudé kapky zkropily zem a vsakovaly do zkypřené půdy. Nemyslel na odplatu, protože věděl, že smrt plodí smrt a ta by se jednou také dotkla svým mrazivým prstem jeho květiny. Nemyslel na nic. Odešel a už se neukázal. Snad si našel jinou květinu, snad jeho žal ukončila matka smrt. Kdo ví. Jedno je ale jisté. Když se o mnoho let jeho syn zatoulal na stejnou louku, uviděl jen lán bodláků, kteří se stejně jako tenkrát natahovali po jeho sametové tváři a neskrývali svou touhu, aby zase jednou tekla krev.
Bibša
22. 10. 1999
Dát tip
... tak tomu říkám báseň v textu, kdyby jsi to po pár slovech rozdělil do veršů, tak ani nešpitnu, že to není báseň, opravdu ... a malého prince mi to ani zdaleka nepřipomíná :-) tady ho někdo asi špatně četl---

kačka
10. 10. 1999
Dát tip
Nedávno jsem četla úryvek Malého prince, ale ten je narovinu lepší.. a bez krve..nějak často ji kolem sebe vidíš, pokud máš potřebu krvácet, jdi se darovat. Zrovna teď je jí myslím nedostatek, říkali..každá kapka dobrá...

zkumavinka
27. 09. 1999
Dát tip
tak to me by zase zajimalo, jestli ten syn, gdyz uvidel bodlaky, vedel, ze sou nebezpecne...
jestli mu o tom jeho otec rekl nebo si myslel, ze nejlip vychova osobni zkusenost... hmm? :-))

zámek
21. 09. 1999
Dát tip
... zajímalo by mne, zda může být i bodlák krásný ... možná pokud obejdu všechny jeho nástrahy ...
Pak by mohl být takový, jako každá jiná rostlina .... jen si k němu najít cestu, to je asi to nejtěžší ...
... zvláště, když je těch bodláků kolem tebe více než hodně ...
Pěkné. Potěšilo. Díky.

snoopy
15. 09. 1999
Dát tip
je to divný.. tak to v životě přeci nechodí.. ?

Merle
07. 09. 1999
Dát tip
Sice je to zajímavý, ale buď mi něco podstatnýho (co bych tam očekával) uniklo, nebo to tam není. Jak se znám spíš ta první možnost, tak z toho nebuď smutnej :-))

Bolek
06. 09. 1999
Dát tip
Je to velmi zajímavé, Counte. Jakoby příběh sám nebyl příliž důležitý, jako jeho stylizace do roviny obecné, majíc rysy osudové až tragické... Připomnělo mi to aatmosféru, kterou uměl navodit starý Oskar Wilde..

slavek
06. 09. 1999
Dát tip
opravdu zajímavé. Kolik je těch bodláků toužících po krvi? Má normální květinka mezi nimi šanci na přežití?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru