Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Metalheart: Osmašedesátý nanovo?

17. 02. 2006
1
0
1115

Nedávno jsem tu nadával na lajdácké překlady zahraničních filmů a počítačových her. Dosud nemohu pochopit,  že překladatelé naprosto nechápou, co se ve filmu či hře děje a jen mechanicky překládají. Ale už jsem se rozohnil dost a je to za mnou.

 

Vlastně bylo to za mnou, dokud nepřišel Metalheart. Metalheart je počítačová sci-fi RPG hra (ve stylu Falloutu, pokud to někomu zde něco říká) z ruských dálek, kterou nám sem Rusové poslali, aby nás srazili na kolena. Šikovně stanovili cenu na 300 Kč, čímž přiměli jistě nemálo neinformovaných hráčů ke koupi. Já tedy mezi neinformované nepatřím, četl jsem o Metalheartu spoustu negativních hodnocení, ale vždy se snažím dát hře šanci. Je pravdou, že her, co z k nám z Ruska přichází, je spousta a také je pravda, že kvalitní hry odtamtud za celou historii by se daly spočítat na prstech jedné ruky. Evil Islands a Heath byly skutečně povedené, ale tím můj výčet končí. Metalheart tak nepatří mezi výjimečné tituly a je to vidět hned od začátku (či spíše zvlášť na začátku). Popíšu vám, o co jde. Ztroskotáte s kosmickou lodí poblíž města, tak tam dojdete a než se rozkoukáte, odchytne vás chlápek, že mu někdo ukradl kolečko (stavební, jak se s ním vozí písek a tak) a že je někde u elektrárny a že to kolečko strašně nutně potřebuje a zaplatí za něj 1000 kreditů. No ufff... je poněkud zvláštní, že když mu kolečko ukradli, ví přesto, kde ho najít. Navíc elektrárna je kousek za rohem, takže by si tam došel sám za 5 minut a v obchodě stojí úplně nové kolečko asi 150 kreditů. Tak mu ho přinesete a dojdete do nějaké truhlářské dílny, kde vám jakýsi mutant oznámí, že si zapomněl na místním velitelství osla a že pro něj mám jako zajít. No tak jsem tam šel, nikde nic, hledal jsem okolo, kam se osel asi tak zaběhl a pak jsem ho našel na silnici - a jaké bylo mé překvapení - nebyl to osel, ale soška osla. Tak kurva jestli je překladatel dost inteligentní, tak pozná rozdíl mezi oslem a soškou osla. Další příhoda byla s chlapíkem, který se jmenuje Nail (je tam anglický dabing, takže to vím) a v češtině vystupuje jako Rezavý hřebík - to je fakt moc, jména se snad nepřekládají, ne? Pak jsou tam takové nabušené gorily, které program označuje jako Velké koště (nevím, jak je to v originále, každopádně to má jistě naprosto jiný význam). A tak bych mohl stále pokračovat. Co se týče děje, hra má velký potenciál opravdu, nicméně autoři zkazili, co se dalo - na obalu je napsáno: "Spousta peprného černého humoru" nebo tak nějak a to je opravdu pravda - tento, jak se tvrdí "humor" je opravdu stupidní a kazí hru neuvěřitelným způsobem. Hlavní hrdina neustále skáče jiným postavám do řeči svými trapnými glosami. Abych jen nekritizoval - hra je nejhorší na začátku, postupně se to čím dál zlepšuje, poslední dobou mě dokonce docela baví - musel jsem si ovšem přetrpět několikahodinové začáteční martýrium (které spočívá v questech typu - dojdi před všechny mapy někam, seber tam něco (příp.zabij tam někoho) a vrať se zpět). V pozní fázi hry už přecejen jakýs takýs příběh je rozvinut, takže se to hrát dá. Co se týče ovládání, vaši hrdinové jsou velmi blbí, když mají někam dojít, tak jde každý jinudy - a když nejdou ve skupině a jeden z nich střetne skupinu nepřátel, je samozřejmě hned po něm. Taky se postavy často zasekávají za budovy a tak. Soubojový tahový systém je zajímavě promyšlen, myslím, že je to asi nejpozitivnější prvek ve hře.

 

   Závěrem snad jen řeknu tolik: Kdo jste hráli Spells of Gold, podle mě jednu z nejhorších (ne-li vůbec nejhorší) her všech dob a vydrželi jste ji hrát déle než 10 hodin, zkuste i Metalhearta. Ostatní se tímhle šitem nezabývejte a pokud už ho máte koupený, spláchněte to svinstvo do hajzlu. Tečka.

 

    Příště vám napíšu recenzi na výbornou filipínskou RPG hru Anito: Defend a Land Enraged, kterou jsem si měl možnost (bohužel jen jako jeden z mála v naší republice, protože tato hra se u nás plošně nedistribuuje) nedávno zahrát. Takovým hrám jako je Anito by měl být dáván prostor, i když jsou třeba z Filipín.


SilverArrow
15. 06. 2006
Dát tip
Ty pico na co si se to dal:-)))))))))))))) Kurva drat nefachci ti ymejl, nenapises, ty si kunda vymrdanej drat to sem nevidel..... vysrat se na kamarada kterej umira na druhym konci sveta, to by starej demonic neudelal :-) koukej magore jestli to budes cist napsat jagje + posli emajl kerej fachci, pac na ten hotmejlackej se nelze probourat vole posranej :-) pravnickej, nedodelanej :-)

yarda
17. 02. 2006
Dát tip
díky za upozornění, RPGčka fakt miluju, už se těším, až něco napíšeš o tom Anitu, jestli je to teda fakt tak supr, jak píšeš, tak bych to rád někde sehnal*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru