Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Strom

18. 02. 2006
2
0
1427
Autor
volkov

Otvoril som oči a videl som tmu.

 

Až neskôr som uvidel v diaľke hviezdu - možno v diaľke miliónov svetelných rokov - jednu jedinú hviezdu na čiernej oblohe. Sedel som opretý o kmeň starého suchého stromu, pozoroval som tú hviezdu a ticho. Ticho bolo hlbšie ako vzdialenosť, ticho pre môj nedokonalý sluch, srdce mi bilo a krv kolovala vo mne, myslel som na to ako som voľakedy dávno chodil k tomu stromu a egoisticky som z neho čerpal silu a možno aj on zo mňa, ale istotne nie toľko ako ja, pretože strom je mŕtvy. Sám sebe pomníkom. V letokruhoch ako na gramofónovej platni zaznamenané všetky moje bláznovstvá... DAJTE MI GRAMOFÓN! Dajte mi gramofón a ja vrátim čas a predbehnem ho, alebo zmažem hanbu, a nenávisť aj nepodarené pokusy a smrť, nechám len dokonalosť alebo aspoň priemernosť nech zostane, nech zostane...

Zima sa mi vrývala pod kabát, pod sveter pod kožu, postupovala do vnútra organizmu, hviezda svietila a mne sa zatvárali oči, snažil som sa udržať ich bdelé, musím vstať a odísť, nedalo sa, vedľa mňa ktosi niekomu niečo hovoril, z celej sily som sa snažil pohnúť telom a otvoriť skamenené viečka, potom zasvietilo silné svetlo a mňa sa opäť zmocnil strach, a zlá predtucha mi spolu s chladom vnikala do tela, všetko bolo márne, iba spomienka na môjho kamaráta ktorý sa tu na tomto strome keď ešte žil húpal z jednej strany na druhú ako nejaké veľké kyvadlo nekonečného času pretože smrť je nekonečná a on tam vtedy vošiel..., iba tá spomienka...

Tu som bezmocne opretý o poznačený strom, na nebi jediná hviezda vzdialená možno milióny svetelných rokov a mŕtvy strom - sám sebe pomníkom a ja sa z posledných síl snažím vsať a odísť..., musím ísť domov..., domov...., domov......, domov............., domov............................

 


Háber
21. 02. 2006
Dát tip
zaujímavo spracovaný pocit*..... vyúsťuje priam do drámy... fajn...

volkov
21. 02. 2006
Dát tip
Ďakujem, je to niečo ako také voľné pokračovanie poznačeného stromu zavesenom na blogu, ktorý sa bude asi volať RODINNÝ PODNIK. :o)

Háber
21. 02. 2006
Dát tip
...aha, takže obesenec ako rodinný podnik? ... ale nie, žartujem...

volkov
21. 02. 2006
Dát tip
volkov zo srdca ďakuje

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru