Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

A spravedlnost pro všechny!

27. 02. 2006
0
0
1254
Autor
MADVLAD

Pokus zveršovat závěry,ke kterým docházím,zabývám-li se církevně-dogmatickými pojmy jako jsou:"Bůh","Peklo","hřích".Tedy,lépe řečeno závěry,k nimž docházím,pokud bych nad těmito ve skutečnosti vznešenými archetypy uvažoval v intencích,v kterých nám svojí dogmatickou povrchností církev a mnozí další předkládají,a tyto zmrzačené prázdné pojmy logicky analýzoval.

Nejvyšší spravedlnost prý skýtá Ten,

kdo nás-a vlastně všecho odnepaměti tvoří!

A dle obrazu svého..-nuže vychází mi z toho jen,

že má-li to být vpravdě"Spravedlnost Boží",

pak právě On musí být ten první,

kdo v pekle za všechny hříchy světa shoří!

K roztomilým výsledkům docházím někdy tak,

že příběh pouze otočím-prostě vše nechť je naopak!

Ne Bůh,nýbrž člověk tu musel býti dříve,

ale Bohy-dle obrazu,a hlavně ku prospěchu svému

začat tvořit hnedle v příštích minutách!


MADVLAD
24. 04. 2006
Dát tip
Uff,uff-první vcelku příznivá kritika od Jenyka!Adis Abeba mě možná přece jen nemine!Jémine!Jenyne!

Čumák
13. 04. 2006
Dát tip
no, je to pravdivy, ale jako basen se mi to nelibi.

MADVLAD
04. 04. 2006
Dát tip
Sorry,ale jaxi Ti nerozumím!Co mám vědět o bozích?Pominu-li,že religionistiku studovala má bývalá přitelkyně,a v rámci pomoci ji ke zkouškám,jsem leccos pochytil,tak je to přece-pokud rozumíš básničce nepodstatné.A právě během"propírání",jež mě doporučuješ(nejenom běžným studiem,a tříděním"běžných"myšlenek,ale třeba i ve"změněných stavech vědomí"-v nichž právě toto téma se zcela spontánně často dostane"na přetřes"),jsem dospěl k názoru,že bozi-alespoň ti,v jejichž jménu vznikla nějaká organizace,sekta,či církev,jsou právě takoví,jací lidé jsou"proroky"těchto"bohů".A ne naopak!A zejména velká(co do počtu stoupenců a vlivu)světová náboženství(snad vyjma budhismu,který,při pozorném výkladu je vlastně o svobodě-přesto i zde to mnozí pochopili jako dobrou příležitost k prosazování vlastních zájmů)světová náboženství jsou více než o hledání smyslu života(protože všimni si toho,že lidská snaha nalézt Boha,je vlastně snahou nalézt odpověď"jak žít"),snahou o prosazení a podporu zájmů svých"tvůrců".Pomocí hlasu"bohů"-či"boha",tak vlastně rozšiřují své myšlenky.Rozšiřování svého náboženství,je z dlouhodobého hlediska nejúčinější pákou k prosazení vl.vlivu.Kdo uvěří v mého"boha",uvidí svět podle mojí perspektivy,a takový dobrovolný(věřící)poddaný,je vždy lepší než poddaný porobený-tedy vždy potencionálně nebezpečný!Možná trochu dlouhá odpověď,ale vzal jsem to raději"od podlahy",protože jak píšu výše,nejsem si jistý tím,co vlastně básni vytýkáš.. A ta"zastydlá věta"?Tomu nerozumím už vůbec!Co je na ní zastydlého?Chápeš ji vůbec:)?

ta tvá věta z bible? zní to moc zastydle :)

a znáš "...sestoupil do pekel..."? a znáš o těch bozích vůbec něco? možná místo popírání vrhni se do propírání :)

MADVLAD
07. 03. 2006
Dát tip
Máš pravdu-částečně!Jedna výstižná-tudíž církví příliš nepodporovaná věta z bible zní:"Já jsem Bůh,ale Bůh není já".Vidím to tak nějak podobně,takže ta báseň je taková částečná sebekritika:-)

MADVLAD
07. 03. 2006
Dát tip
Máš pravdu-částečně!Jedna výstižná-tudíž církví příliš nepodporovaná věta z bible zní:"Já jsem Bůh,ale Bůh není já".Vidím to tak nějak podobně,takže ta báseň je taková částečná sebekritika:-)

zajímavý téma, ale skutek utek: jak lze jedním dechem kritizovat (tj. být vně) a zároveň se ztotožňovat (být uvnitř, tj. duší)?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru