Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Len aby sa vedelo

06. 03. 2006
1
0
739
Autor
Polop

Dneska si niečo napíšeme...

Nie že by som si doteraz neuvedomoval ako čas letí. Práve naopak ! Ja som bol vždy ten ,ktorý bol ostatnými považovaný za tú citlivku, ktorá sa ohliada melancholicky späť. Apoň mi to tak vždy prišlo, že to je presne to čo si o mne moje obľúbené postavy v mojom živote myslia. Ale teraz je to s tým vnímaním času nejak nedefinovateľne inakšie. Keď si to zoberiete, každý deň je to isté a vlastne keby tam nebola tá malilinkatá chybička, že v noci musíme spať, tak by to bolo úplne 70 rokov to isté. Jeden kvázi dlhý život. (zem sa točí okolo osi,slnka. toľkorázy až sme mŕtvy ale ešte ďalej)Neviem či sa mi podarí definovať slovami zvláštnosť myšlienky ktorá ma sklučuje,ale pokúsim sa , resp. vážne sa snažím.

Zoberte si, že neexistuje čas. Dám vám nejakú alternatívu aby ste ma neprepli, respektíve aby som vás nestratil. Čas je len naša definícia pohybu v priestore. Ale predstavte si , že veci proste plynú, míňajú sa. Sú a nie sú. Napríklad máte skalu, ktorá za 1000 rokov nebude skala,ale bude to len jeden veľký balvan a za 1milión rokov pri priaznivých podmienkach to bude len ploskáč na lúke až na koniec tam nebude nič, čo by skalu pripomínalo. Človek by povedal, že časom sa skala rozpadla. Fór je v tom, že sa nerozpadla časom,ale množstvom a intenzitou vplyvou, ktoré na ňu po celú tú dobu ( tým je opäť myslená kvantita, ktorá nieje nárazová-to má opäť spojitosť s teóriou že hmota je spomalená energia,ale to je iný príbeh.) vplývali. Ako vietor, voda atď. Nebol to čas, ale posun-pohyb častíc skaly pod vplyvom externých narušiteľov. To isté sa deje v celom vesmíre a aj s človekom. Pr.: vedeli ste o tom ,že človek je po celý svoj život napájaný hmotou? A že v podstate sa vám každá buňka v tele za život niekoľko krát kompletne vymení? To znamená že niekoľko razy za život sa vaše telo celkom vynoví (problém je pritom ten, že sa pracne tvoria kópie pôvodných buniek ,ktoré sú postupom horšie a horšie "staroba"). Mimochodom, kde je potom duša? Ale poďme späť ku Len aby sa vedelo.

Zoberte si, že žijeme na planéte, čo je v podstate väčší kameň zložený z tisícov chem prvkov, ktorý má na základe svojich parametrov gravitáciou vytvorenú,pre nás dostačujúcu atmosféru. V ktorej samozrejmä žijeme.

Zoberte si ,že na planéte zem v tejto chvíli žije 6 miliárd ľudí. Je to stále tá istá planéta ako pred 60 rokmi, keď nás bolo len necelé 3 miliardy. A je to ten istý kus zeme ako keď nás tu pred 4,5 miliónom rokov bolo 30 tisíc,alebo tak. (pozor ja nepopieram Boha,ale teraz ho nebudem spomínať, to by bolo veľmi dlhé....)

Za 100 rokov všetci ,ktorí sme teraz tu ,tu už nebudeme a na zemi , ktorá bude mimochodom stále tá istá bude 18 miliárd ludí.

Na začiatok, chcem povedať tolko, že aj keď sa veci menia mám pocit, že sa to všetko na tejto našej skale opakuje kolom dokola, akurát že tých ľudí je tam čím ďalej tým viac!

Je to tak, že keby nebol spánok, tak asi veľa ľudí spácha samovraždu, pretože je to niečo ako jediná možnosť vyslobodenia sa z kolobehu (aj keď v podstate len iluzijná).

Poviem vám tajomstvo. Sme tu na to ,aby sme sa množili. Vyhnaním z "raja" bol náš rozum a následne naša nenažranosť. Jediná výhoda toho celého je že vďaka toho mozgu sme schopní si to tu za ten jeden život užiť pokiaľ chceme a pokiaľ nám to zrovna niekto v tom jednom živote neposeria. Ako napríklad nejaký majetkuchtivý agresor,alebo tak.

Takže kašlite na prachy a urobte niečo zo svojeho života, pretože zomriete ako všetci pred vami a po vás. Každý deň berte ako nový život.

A Boh? God is a girl .


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru