Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

de prodiges

08. 03. 2006
7
0
1318

sen...

Stojím na venkovském nádražíčku a moje milá odjíždí rozkodrcanou lokálkou na východ. Nevadí mi to, za pár hodin se zas uvidíme, teď mám na práci sledování lidí kolem. Stojí tu dva policisté a o něčem diskutují. Pak je tu jedna babička v květinkované sukni a s prastarou kabelkou v ruce. Žmoulá kapesník a dívá se na odjíždějící vlak.Opodál stojící muž, může mu být tak kolem čtyřicítky, kouří a pozoruje vodu kapající ze zasněžené střechy. Vytáhnu cigaretu a zapálím ji. Vyfouknu dým stejné barvy jakou má obloha. Je teplo a zima už pomalu přichází o postavení jež si vydobyla za poslední měsíce. Už se těším na jaro a teplo a zelenou trávu...

Od východu přijíždí lokálka. Počkám až všichni nastoupí, abych si mohl stoupnout ke dveřím a nerušeně pozorovat krajinu. Cesta ubíhá pomalu. Průvodčí, jízdenky a zas klid. Najednou se na obloze zableskne. Bouřka? V březnu bouřka? Další záblesk. To už zpozorují i lidé ve vagóně. Přitisknu ruku na sklo, protože lokálka se začíná podezřele třepat. Obloha se jako celek rozsvěcuje. Ve vzduchu je cítit napětí a strach. Obloha už svítí v jednom kuse, jakoby ji proříznul jeden obrovský blesk. Rozsvěcuje se a zem se třese. Lidi vedle ve vagóně asi křičí. Obloha už svítí tak silným světlem, že už zaniká všechno kolem mne. Cítím jak se sklo zahřívá. Podívám se na svou ruku a zjišťuji že sklo se úplně taví. Otočím se a pak najednou....

Místnost, v ní sedí americký prezident, žmoulá kus papíru a dělá z něj vlaštovku. Nejde mu to. Stojím kousek od jeho stolu. Je tu i ta babička a ti dva policisté i ten muž co sledoval kapky vody. Do místnosti vstoupí mladík s vážným výrazem ve tváři. Přijde k prezidentovi a říká: "Pane, navigační zařízení naší nové zbraně se porouchalo a dopadla někde jinde.". Prezident zahodí další nepovedenou vlaštovku a podívá se na něj. "A kam spadla?". "Česká Republika, pane.". "To je v Asii?". "Ne pane, postkomunistická evropská země.". "Aha, pošlete jim pár miliard. A ať to zkusí znova. Však těch střel máme dost." ....

škoda, že duchové nemůžou křičet...


miirdas
26. 09. 2006
Dát tip
chybí mi něco skrytého a utajeného...na mě je to moc otevřená propaganda...moc jednoduché, jedině že by to mělo parodovat bushe, ale on se moc parodovat nedá...člověk se až diví jestli to co vypouští z úst je recese nebo opravdu jen špatný sen...ale ještě o něm číst jinde než v denním tisku?...no tfuj

xoxox
16. 06. 2006
Dát tip
libi.. "..a pozustalym, co otevrou hubu, poslete par tipu.." :)

Musím souhlasit kam nemůže čert pošle Bushe s amerikou. Jejich american dream nám drtí do hlav jejich filmy. A na oběti na životech a památkách co maj na svědomí vietnam, irák, irán a další jen blázen rostřílí město tisíce a jedné noci pro nic jen pro bohatství.*

NePoe_ta
02. 05. 2006
Dát tip
Nadějný strhující úvod ........., .... pro- propagandistický závěr uzávěr

Anyz
29. 04. 2006
Dát tip
ty jo tak to sem necekala skoda ze duchove nemuzou kricet tip

Jakubisko
27. 04. 2006
Dát tip
tj...drsný...:) Hodně působivý... bravo :) *

palino8
20. 03. 2006
Dát tip
snEk, nie si sám to_místo_pod_hvězdami, tip

zvedavec
08. 03. 2006
Dát tip
Podvedomie zrejme situáciu vyhodnotilo. Našu reálnu situáciu.t

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru