(Ne)výšlap na Lysou horu

válec

(Ne)výšlap na Lysou horu 13.11.2005

To byla fantazie…

Je sobota 12.11.2005 ráno! Potkávám svého souseda Láďu a spolu se domlouváme, že bychom za 14dnů, ještě s dalšími třemi kamarády podnikli výšlap na některý z Beskydských vrcholů. Domluveno a odjíždím, do těch 14 dní si vše upřesníme. Pak potkávám Láďu znovu za 2 hodiny a náš plán společně upravujeme – pojedeme zítra! Společně pak vyrážíme seznámit s naším záměrem Petra a Pavla, což jsou bratři! Příliš velký úspěch ale nesklízíme! Pavel okamžitě odmítá jet! Nakonec se nám podaří po docela dlouhé chvíli přemluvit aspoň Petra! Pojedeme vlakem na Ostravici z Paskova, vlak odjíždí v 6:42 a Petr má hlavní úkol – zajistit odvoz na Paskovské nádraží! Ale abych nezapomněl, mluvil jsem o třech dalších kamarádech a zatím jsem zmínil jen 2. Ten třetí se jmenuje Martin a s tím se spojujeme jen přes telefon a Martin nám sděluje, že taky nepojede! Místo 5 zůstáváme pouze tři! No co, to je stejně nejlepší počet! Čas odjezdu z naší rodné vesnice Krmelína máme naplánovaný na 6:10, kdy nás má Petr vyzvednout u Kříže(to je v půli cesty mezi mnou a Láďou). Tam budeme oba čekat!

Naše sestava: Tomáš(Válec), Láďa(Loutka), Petr(má přezdívek moc a některé nejsou příliš lichotivé, takže to zůstane pouze Petr)

Neděle 13.11.2005

V noci se probouzím a abych zjistil kolik je hodin,hmatám rukou na polici pro mobil! Na mobilu mi poblikuje upozornění na příchozí sms! To co je v ní mě ale šokovalo a nasralo! Napsal totiž Petr, že se prý ožral v hospodě a nikde s námi nejede, cip jeden! Nejhorší na to všem je, že ten cip měl zajistit odvoz! Ještě než usínám si říkám, že ráno normálně vstanu, půjdu ke Kříži a uvidím, jestli příjde i Láďa!

Konečně je ráno a já se strojím! Z okna vidím, že u Ládi se svítí taky, to je dobře! Ještě si hážu do baťohu nějaké jídlo a už obouvám kanady! U Kříže se scházíme přesně a bez jakýchkoliv slov vidím v Láďově výrazu, že mu psal Petr taky a též je nasraný! Mezi sebou pak Petrovi nadáme do těch nejpěknějších a smiřujeme se s tím, že do Paskova budeme muset pěšky a navíc budeme muset jet pozdějším vlakem! Máme ovšem štěstí, po dvaceti krocích vidíme z dálky přijíždět Láďova otce, který se vrací z noční šichty a ten se nám nabízí, že nás na vlak odveze! Patří mu velký dík!

Po počátečních problémech jsme v Paskově!

Naše sestava: Tomáš(Válec), Láďa(Loutka), Petr(teď už Cip, bo nejede a zadupal co se dalo)

Všechno je natěsno a tak rychle kupujeme lístky a už sedíme ve vlaku! Motoráček pojmenováváme po svém – PENDOLINO, to pro tu závratnou rychlost, kterou se do Beskyd řítíme! Ve vlaku kecáme a lehce popíjíme rum, taky řešíme kam vlastně půjdeme! Bez dlouhých debat oba odmítáme jít na Smrk, tam jsme už oba byli a hlavně je to pořádná makačka a nahoře není ani čepované pivo, proto se shodujeme, že zdoláme Lysou horu a dojdeme do Frýdlantu! I když na Lysé hoře už jsme samozřejmě oba taky byli!

Je 7:29 a konečně nás Pendolino dovezlo na Ostravici, kde náš plán nečekaně dostává další dost závažný zádrhel a to nepočítám ten, že jsme málem vystoupili zastávku dříve! Shodujeme se v tom, že si dáme jedno pivo ve vynikající hospodě v Beskydské pivnici, kde se otvírá už v 7:30! Bohužel se z našeho jednoho piva vyklubaly tři a hlavně bylo po deváté hodině! Z hospody snad stojí za zmínku jen osazenstvo místních horalů, kteří vydrží chlastat v obrovském množství celý den, to jim můžeme jen závidět! Platíme, kupujeme lahváčka na cestu a rychle vyrážíme! Jenže chůze nám dlouho nevydržela, asi po 300 metrech se dobýváme do další hospody, ta je ale zavřená a tak pokračujeme dále!

Teď už jdeme do dost velkého kopce a to nám dává po těch pivech a rumu docela zabrat! Cesta do toho kopce nám jde pomalu! Navíc se stavujeme na další pivo do Penzionu u Jury(tam už asi ale nikdy nepůjdeme), kde dáváme jedno a opět se dáváme na cestu. Teď už snad někde dojdeme, jsme skálopevně rozhodnuti a odhodlaní dojít na jeden zátah až na nejvyšší vrchol Beskyd!Míjíme rozcestník Butořanka (730 m.n.m.) a docházíme na Lukšinec(953m.n.m.)! Celou cestu nás předbíhají o mnoho let starší lidé, zatímco my se jen tak ploužíme do poměrně ostrých kopců, po krásných kamenitých stezkách a dopíjíme poslední zbytky rumu! Láhev je prázdná! Rozhodně se taky kocháme nádhernou přírodou, která vyniká ze všech stran!

Na Lukšinci si leháme do trávy  a vytahujeme si jídlo a lahváčka zakoupeného v Beskydské pivnici. Je to opravdu krásné poobědvat si takhle v trávě, i když je chladné počasí, kolem 0. Dokonce jsme si i odložili některé své svršky,protože jsme se cestou i zapotili! Na Lukšinci je opravdu krásně, pro oběd místo jako stvořené! Ovšem čas letí neúprosně kupředu a když zjišťujeme kolik je hodin operativně rozhodujeme, že Lysou nepokoříme a vydáme se na druhou stranu a budeme sestupovat níže! Další zastávku si plánujeme U Veličků(665m.n.m.)! Dolů to jde o něco lépe, než předtím do kopce, po našem boku a za zády vidíme nádherně Lysou horu, škoda, že jsme nešli až nahoru!I když už je po poledni na zemi a stromech je jasně patrná jinovatka, ještě z noci!Po této lehké námraze nám sem tam ujíždí nohy, ale určitě se nevymlouváme jen na to! Oba víme, že už je to způsobeno i našim alkoholovým opojením!

Pod Lukšincem(860m.n.m.) se zastavujeme a váháme, jestli nepůjdeme mimo plán, ale přece jen budeme sestupovat k horské chatě U Veličků, kde se jak jinak, stavíme na dobré pivečko! K našemu překvapení je u Veličků zavřeno! Naštěstí jen přední vchod a hospoda v něm, provizorní hospůdka je vytvořena vzadu! Neváháme a jdeme dovnitř, kde si objednáváme pivo, polívku si dáme později jinde a když vidíme dršťkovou, kterou si dává postarší (zřejmě manželský) pár , jenž si přisedl k našemu stolu, tak nás stejně přechází chuť! Nic proti dršťkové, ale to je fakt síla! U Veličků je plno a trošku se stydíme, když slyšíme kolik turistů míří na Lysou a my jsme tam ani nedošli! Povídáme si a dáváme si další pivo! Teprve potom pokračujeme pořád z kopce dolů a docházíme na Satinu ke Korýtku(560m.n.m.), což je velmi pěkné místo a taky poslední horské!

Docházíme do Malenovic k hotelu Rajská bouda a suverénně míříme dovnitř, jelikož k horám patří zelňačka, tak si jí určitě musíme dát a k tomu pivo! Zelňačka byla vynikající, což se o pivu značky Rychtář říct nedá! Chystáme se platit, ale přichází další šok! Po zaplacení zjišťujeme, že nemáme na vlak, že jsme téměř všechny peníze utratili(hlavně propili)! To znamená jediné, do Frýdlantu už nemusíme, protože vlakem se zadarmo do Paskova stejně nedostaneme a tak začínáme volat a psát smsky kamarádům, jestli se nenajde nějaký dobrák, který by pro nás do Malenovic přijel! Cip Petr se opět vymluvil na alkohol a zase zklamal! Nakonec přijel Láďův bratranec a zachránil nás, dostali jsme se domů a bylo po čtvrté hodině, Láďa mě ještě bantoval na pivo do našeho oblíbeného hostince Na Benátkách, ale už jsme nešli, protože už tak jsme toho vypili až dost!

Takže náš výšlap se spíš změnil na výlet po Beskydských hospodách,protože jsme ušli jen 9km, ale i tak to bylo fajn, škoda jen, že nás nešlo více!Příště už toho ujdeme daleko více a více nás snad i půjde! Naše příští akce bude zase směřovat do Beskyd, bude to 2.-3. května a je jasné, že to bude opět fantazie…