Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O ĽUDSKEJ DUŠI

23. 03. 2006
0
0
542
Autor
LUCIUS_REX

O ľudskej duši


Keď Boh stvoril Zem, všetky rastliny a živočíchy na nej, rozhodol sa svoje veľkolepé dielo zakončiť stvorením bytosti, ktorá by bola podobná jemu samému, a tak stvoril človeka. Človek mal byť jeho najdokonalejším stvorením. I stalo sa. Nie obal, ale obsah sa stal pre Boha najdôležitejší. Boh stvoril ľudskú dušu – dielo nad všetky jeho diela.

Ľudská duša bola nádherná, žiarila svetlom čistej a nikdy nehynúcej lásky. Bola silná vo svojej múdrosti a mocná vôľou. Duša sa stala úplným naplnením, dokázala snívať a hnať človeka k naplneniu snov. Bola životnou silou, žriedlom života.

Boh vo svojej nekonečnej múdrosti vedel, že ak by dušu vdýchol každému človekovi, vystačil by si ten úplne sám. To by znamenalo nenaplnenie Božieho plánu. Boh človeka stvoril z lásky a pre lásku. A tak Otec ľudí dušu rozdelil.

Keďže bola duša stvorená v celistvosti, jej časti sa všemožne usilovali opäť spojiť. Boh však jednu časť duše vložil do muža a druhú do ženy, ktoré v okamihu splynuli s ich telami a ľudia ožili. Hneď ako sa ľudia poprvýkrát nadýchli vzduchu, zatúžil muž po žene a žena po mužovi. Patrili k sebe, túžili po spoločnom splynutí. Len tak sa mohli stať opäť dokonalým Božím dielom.

Muž a žena sa rozhodli kráčať životom spoločne. Stali sa jeden druhému oporou, útočiskom, záštitou. Zažili veľa ťažkostí a trápení, pretože ich životy nemali byť dokonalé, len mali k dokonalosti smerovať. Keďže si však stáli bok po boku, dokázali prekonať každú prekážku. Jeden nachádzal v tom druhom každý deň novú silu kráčať ďalej. Tak spolu prešli celým životom, a aj keď v ňom nedosiahli všetko po čom túžili, dosiahli v ňom to najpodstatnejšie – odvďačili sa Bohu za jeho dar. Prežili život lásky.

Od tých čias na počiatku žiari v nekonečnosti duša, ktorá sa rozdelí, aby mohla darovať život novým ľuďom. Jej časti sa navzájom hľadajú, aby sa jedného dňa mohli opäť spojiť – splynúť a okúsiť tak blaženosť naplnenia svojej podstaty, spoločne prekonať všetky prekážky – prežiť život lásky.



Aj tvoja duša hľadá a túži splynúť so svojou druhou polovicou. Počúvaj svoj vnútorný hlas, nič sa nesnaž znásilniť ani uponáhľať a ver, že sa ti ju podarí jedného dňa nájsť. A prežijete spolu život lásky.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru