Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

dveře

01. 04. 2006
0
0
662
Autor
dauphine

otevírám dveře do světa

Stojim na zápraží a pouštim dovntitř Světlo. Dovnitř, do mojí krabičky od sirek, do mě. Mhouřim oči z tý přemíry Slunce, zvyklá po sto let na konejšivou a teplou tmu. Jako slepec, co najednou procitnul, hluchej, co slyší první takty nebeské hudby, němej s prvním slovem Miluju tě. Strhávám si z ruky pavučinu, stoletou, která mě tížila neschopnou pohybu, uvězněnou mezi stěnama. Ve tmě...

Nadechnu se a najednou to jde lehce. Plíce se mi můžou rozskočit vzduchem. Pohybem nohy odkopnu svazující černé prsty Tmy a broukám si melodii, kterou jsem nikdy neslyšela. Stačí krok, jeden pohyb nohou, která se sto let nehýbala. Jde to těžce. Nohy mě neposlouchají jak bych chtěla. To kvůli Strachu.

Škvírou ve dveřích uvidim něco modrýho. A nepopsatelně nekonečnýho. Snad se tomu říká nebe. Svoboda.

Otvírám oči dokořán a ten Strach se najdenou pouští. Naprostý uvolnění, jako dávka extáze, stav beztíže, svoboda, nekonečná volnost. Asi letim. K tý nekonečný modrý ploše. Ke Světlu. Bez Jistoty a Bezpečí, mýho stoletýho smyslu Života...


dauphine
05. 04. 2006
Dát tip
překlepy...to nevim co myslíš ale jinak...myslela sem tim probuzení, nalezení smyslu života, celý je to alegorie...ale jsem začátečník takže jsou to jenom pocity...

Rabb
03. 04. 2006
Dát tip
Překlepy ruší.. kategorie mi taky nesedí.. a celé mi to přijde jen jako text o někom, kdo po sto letech procitnul a.. nic.. bez vysvětlení.. ..každopádně je tam pár hezkých obratů, ale asi jsem nepochopil, co jsi tím chtělá říct. Snad o zombie? Upíra? Ale to jsou asi až příliš hororové představy.. :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru