Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Co Bůh? člověk!

01. 04. 2006
3
0
999

...budou-li mě tvoje oči hledat, nebudu tu. /Job 7:8

I přišli lidé a nebylo jim potřebí bohů, nebylo jim potřebí církví, nebylo jim potřebí vlády. Lidé byli sami v sobě božští, nehledali už víc mimo sebe...


Nářek rozeného lidu
počatého nad hrobem
zakoušíme každý jednou
podruhé My nežijem.

Otravuješ naše nebe,
ty pancharte z Betléma.
Přikázání jeho zanech,
stejně si Nás nezískáš.


Mnozí chtěli věřit v tebe
na vartě‘s jim nahnal strach.
Slíbené však vykoupení,
obratí se povždy v prach.

Proč litovat zrovna tebe
nádeníku z golgoty,
v tobě z člověka tak málo!
za nehet tvé nicoty.

Marné bytí, marný nářek,
marně prolévaná slova.
Nikdy nepochopíš zmatek,
v nás nic víc než potopa.

Že na kříži trpíš za Nás?
Tak! Stejně my každý den
-pro tebe to jednou, dvakrát-
z bídy, smrti nevzejdem.

Bůh se dívá na mé tělo,
Bůh mi kopím páře bok,
Bože nemít slitování!
Bůh, Já, mřu tak rok co rok.

Není Boha mimo tělo,
není Boha ani v něm.
Bože  kdyby se mi chtělo!
Není Boha venkoncem.

Nyní Kriste, povstaň hrdě
bez koruny, bez hřebů,
povstaň v satanově říze
přidej se k nám "otrokům".

Svrhni sama sebe z kříže,
bolest všechna před tebou
hle tam člověk, viz on přišel,
podat ruku znavenou.

Strach ti čiší z očí Bože,
víš, že nikdo nechce víc,
sklánět hřbet a lízat hoře,
za tvůj palác v nebesích.

A tak zvíhám prapor Jobův,
lidskou stopu věků všech,
a spolu do tváře bohům
vmetem prach ač v bolestech.


A člověk a lidé byli jednotní než apoštolům zachtělo se slávy, než papežům zachtělo se žezel, než managerům zachtělo se krve a matka země pak s pláčem pozřela sebe sama.

Čumák
18. 04. 2006
Dát tip
fíha... *

jo, tři verše se docela povedly.. už nikdy víc prach-strach

v tamtý době:-)? to se rikavalo veci... dekuju za vysvetleni. Kazdopadne mi to vykupovani imponuje- kdyz se na to clovek podiva ze strany obecne lidskeho, mytickeho, a interpretuje Krista jako cloveka-boha, sebe-boha, no nic. Asi se na krestanske verouce a obraznosti opravdu podepsala stoleti filosofie sluzky, jinak by to tak promakany urcite nebylo:-) Ale toto asi smazu, je to fakt slat. az na par versu. zatim nashle. A to nerikam proto, ze by to melo znit sympaticky:-) sic!

v tamtý době:-)? to se rikavalo veci... dekuju za vysvetleni. Kazdopadne mi to vykupovani imponuje- kdyz se na to clovek podiva ze strany obecne lidskeho, mytickeho, a interpretuje Krista jako cloveka-boha, sebe-boha, no nic. Asi se na krestanske verouce a obraznosti opravdu podepsala stoleti filosofie sluzky, jinak by to tak promakany urcite nebylo:-) Ale toto asi smazu, je to fakt slat. az na par versu. zatim nashle. A to nerikam proto, ze by to melo znit sympaticky:-) sic!

v tamtý době:-)? to se rikavalo veci... dekuju za vysvetleni. Kazdopadne mi to vykupovani imponuje- kdyz se na to clovek podiva ze strany obecne lidskeho, mytickeho, a interpretuje Krista jako cloveka-boha, sebe-boha, no nic. Asi se na krestanske verouce a obraznosti opravdu podepsala stoleti filosofie sluzky, jinak by to tak promakany urcite nebylo:-) Ale toto asi smazu, je to fakt slat. az na par versu. zatim nashle. A to nerikam proto, ze by to melo znit sympaticky:-) sic!

Nicollette
03. 04. 2006
Dát tip
látka překračuje autora :o) to tu přizná snad málokdo :-) sympatické :-) no pokud mě mé vědomosti neklamou tak Ježíš Kristus byl odsouzen oficiálně za to, že při svém soudu nepromluvil a tím jakoby Piláta urazil... poněvadž Pilát proti němu neměl ani zbla, neni tak? a tomu jevu, kdy obžalovaný opovrhuje soudem tím, že neodpovídá na otázky, se říká "pro contumacia" teda se říkalo... v tamtý době... tak že by...? mě to teda naštvalo .o)

pilovat se mozna bude, ale asi nejak celkovejs- latka prekracuje autora... Nemyslim ze by se lidi jednotili, ale myslim ze je zdravy mit takovou ideu pred sebou- homo homini lupus ano i ne. Ten koncept je mi naveskrze sympatickej, ale je to jeden nahled... Kristus- cerpal jsem z vlastnich (ne)vedomosti, vztahoval jsem se k znamemu. pro contumacia?

Nicollette
02. 04. 2006
Dát tip
nevěřim homo hominis lupus. Člověk byl jednotnej možná v pravěku, když potřeboval spojit síly, aby se najed... ale to sou takový teorie, že jo.... jen že na takovýhle dobro lidí fakt .. neuvěřim.... ale ten patos je v tom nádhernej, vážně,.. I přišli lidé - dokonalé :o) někde sou ty rýmy dobrý, někde až moc školský.... dyby se to ještě o 20% procent vypilovalo, znělo by to mnohem věrohodněji určitě :o) že na kříži trpíš za Nás? že jo.... Kristus nebyl mučedník, si tu cestu vybral sám.... pro contumacia.... ale to ví asi málokdo.... zaujalo jo jo

Jehehé, sotek nevedomosti tomu dal alespon trochu vtipu:-) jinak priznavam je to jen hricka s tematy a podobami na ukraceni dlouhe pracovni chvile. Puvodni namet bude vyjadren jinak. No nic, diky za pripominku.

Fixed Idea
01. 04. 2006
Dát tip
Václav Hájek z Libočan (+1553) - katolický kněz, napsal Kroniku českou, protihusitskou, částečně fiktivní, ale velmi čtivou; v době temna jedna z mála českých povolených děl.. to ta narážka, jinak nic ve zlym...

Nejsem ani zklamanej, ani ukrivdenej, naopak snazim se pritakat zivotu. Narazku na nick nechapu, tudiz v tom asi zameru moc nebude...Jde o recesi a hricku s "klasickymi" jmeny.

Fixed Idea
01. 04. 2006
Dát tip
ale, proč tak ukřivděnej?? nedávej to za vinu Bohu a Kristu, určitě nemaj s tvym zklamanim nic spolecnyho... ta přezdívka: záměrný paradox? předpokládám (a doufam) že jo...

Nickyx
01. 04. 2006
Dát tip
psicho...*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru