Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bili

05. 04. 2006
0
0
530
Autor
akinimod

Ze sbirky Tulak Na Uteku

Uprostřed davu se potácel jasnovidec a v ruce držel slepeckou hůl. Dlaně se napřáhly k potlesku a holubi vzlétli z římsy. Sochy moudrých se přikrčily pod nánosem trusu. A davy hlupáků si ukazují k nebi. Blesky jejich fotoaparátů prozařují temné hlubiny Slovanské duše. Největší předností oslů je jejich trpělivost. Největší tragedií umělců je jejich láska k lidem. Umolousané ruce panovníka a kropenka vyschla v katedrále svatého Víta. Kočičí hlavy se sklání pod kolesy luxusních limuzín. Splihlá vlajka moci a bezvětří ducha, který vyvanul do noci zítřku. Ambice vystřídala nejistotu. A srdce lidí jsou naplněna cynismem. Biskup sype jen těm vrabcům, kteří zobají mu v hrsti. Holubi na střeše trousí do okapů. Flašinetář na náměstí točí klikou promarněných příležitostí. Apatie vane ulicemi porevoluční doby. Papírové tácky a plastikové kelímky se válí na zemi. Neónový nápis láká turisty do musea komunismu. Svatý Václav klopýtá před Mc Donaldem. Socha Jana Palacha vyčnívá z chodníku před Národním Museem a lidé o ni zakopávají na cestě do metra. Největším prokletím oslů je jejich schopnost ohýbat záda. A jediným darem umělců je slepecká hůl jejich intuice.
Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru