Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kyvadlo

09. 04. 2006
30
1
2638

IV.

Išiel som do krčmy. Precvičiť vulgarizmy a tak.

 

V poslednom čase som tam bol trochu menej. Nebolo s kým. Väčšina už mala iné starosti. Nová práca. Nová škola. Nová frajerka.  A piť kofolu, sám v krčme, nemá v sebe až také kúzlo.

 

Vošiel som do vnútra. Martin a Noro. Už tam sedeli. Fajčil. Pili pivo. A rozoberali futbal. Nora som už nevidel asi rok.

 

Koľkaté? Spýtal som sa miesto pozdravu.

Čo ja viem tak tretie štvrté. Čo tak neskoro? Odpovedal a spýtal sa zároveň Martin. Ja som sa zatiaľ privítal s Norom.

Hm. Som bol ešte s mojou slečnou. Pri Dunaji.

Ach, ty romantik. Pohladil ma Martin po vlasoch. Známka, že toho zasa až tak veľa neznesie.

 

Došla čašníčka. Nikdy som s ňou nič nemal. I keď nechýbalo k tomu veľa. Stačilo aby som vypil o tri – štyri pivá menej. Bol plne funkčný. A nemal práve záchvat morálnosti.

 

Ahoj Vlado. Dlho som ťa nevidela. Usmiala sa.

Som tu dlho nebol. Usmial som sa rovnako neisto ako ona.

Pivko ako vždy?  Spýtala sa. A bez odpovede sa chystala odísť.

Nie. dám si kofolu. Povedal som celkom vážnym hlasom.

To isto. Zašomrala. A odišla.

Prečo ma nik neberie vážne? Zaskučal som. Ani sa neotočila. Len za pár sekúnd došla s pivom.

 

Som povedal, že chcem kofolu. Precedil som pomedzi zuby. A ona vyzerala zmätená. Ale napokon mi to uverila. A chystala sa to pivo vziať so sebou. Ale Noro jej v tom zabránil. Chytil jej ruku. A povedal.

Šak nehaj tak. Ja vypijem.

 

A ona sa rovnako ako vtedy nebránila.

 

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Začala diskusia.

 

Hm. Andrey sa to narodilo. Preriekol Martin.

Čo je to to?. Zapojil som sa do diskusie.

No to dieťa. Odvetil Martin.

Šak ja chápem ty kokot. A le, že či je to chlapec, alebo dievča. Či ma pipika alebo šušku, či ma vagínu alebo penis. Chápeš. Vysvetlil som nedorozumenie. A pozoroval ako si Noro zapaľuje cigaretu. A Martina ako mu od ušlo na stôl trocha piva.

 

Šuška. Ty si debil. Zopakoval. Zasmial sa. Som nechápal prečo.

 

On pokrútil hlavou. A odpovedal.

Že chlapec.

 

Martin. Povedal Martin. A dodal k tomu akési číslo. Akože koľko má kíl.

Hm. Martin? To je po otcovi? Čakal som, či prizná farbu.

Hej. Priznal.

Tak gratulujem. Poklepal som mu chlapsky po ramene. A videl ako si Noro odpíja z piva.  Pôsobil ožrato. A mne stúpal dym z cigariet do očí. Od kedy nefajčím a nepijem. Tak som na to precitlivený.

 

Martin na moment zvážnel. A Noro bol vážny celý večer.

 

Kurva. Čo sa ti stalo? Začal som sa zaujímať aj o neho.

Kurva. Nič. Odbil ma. Odpil si z piva. Zasa.

 

A Martin sa len uškrnul.

 

Sa rozišiel so svojou slečnou. Tri roky. A ona mu povedala, že s ním v podstate celé tie roky strácala čas. Už sa tak ksichtí po roka. Tu už pomôže len čas. Alebo guľka. Mávol rukou on. Mávol rukou Noro. A nakoniec som mávol rukou ja. A pokračovali sme v kecaní o futbale. Demokracii. Najnovších pornofimoch.

 

A čas plynul. Bolo mi zle od žalúdka. Asi som zjedol niečo pokazené. Myslel som na svoju slečnu. Ľudia sa menili. My sme ostávali. Tak trochu iní ako kedysi. Asi to malo v sebe istú symboliku.

 

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Noro to skončil. A o dva dni nato sa zabila aj jeho. Ex. Mala autonehodu. A nechce sa mi to rozpisovať. Ale malo to v sebe kus irónie.

 

Hlavou mi vtedy preletelo pár myšlienok. A zavolal som Martinovi. V pozadí plakalo dieťa.

Skomentoval, že je kokot. Ten Noro.

Zabiť sa kvôli nejakej ženskej. Prekvapila ma tá reakcia. Nasrať. Dodal. Zvesil.

 

Stretli sme sa až na pohrebe. Niekto tam plakal. A niekto si fotografoval Norovu mŕtvolu.

 

Ale aj tak cez to všetko to bola to fajn akcia. Bolo tam veľa ľudí. A niektorých som videl po tých rokoch rád. Bavili sme sa o Norovi. O jeho ex. O smrti A potom už len o sebe. Čo nové? Pýtali sme sa jeden druhého. A možno sme sa aj usmievali.

 

A vraveli.  

Počuj Vlado. Ale si nám pribral. A ja som sa usmial. Lebo to bola pravda.

A odpovedal.

Však ty tiež.

 

A potom sme si vymenili telefónne čísla a dohodli sme sa kedy skočíme na pivo. Zaželali si všetko dobré.

 

Tešil som sa na to pivo. Asi som divný.

 

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

Martin sa usmieval.

 

Keď som ho videl na druhý deň. Tlačil kočík. A Andrea. Vyzerala tiež šťastná. Občas sa môže skončiť niečo happy endom. Ako tak vidím. Skomentoval som. A oni si dali pusu.

 

Odkedy mám slečnu. Tak mi šťastie iných ľudí až tak nevadí. Zamyslel som sa. A od hladiny Draždiaka sa odrážali kamene.


1 názor

Lulu
22. 07. 2006
Dát tip
nepacia sa mi vsetky tvoje vety (lebo cela ta poviedka mi pripada ako zhluk asociativnych myslienok skor ako pribeh), ale niektore su paradne, vyberam nahodne: Tešil som sa na to pivo. Asi som divný. Išiel som do krčmy. Precvičiť vulgarizmy a tak. A o dva dni nato sa zabila aj jeho. Ex. Mala autonehodu. A nechce sa mi to rozpisovať. Odkedy mám slečnu. Tak mi šťastie iných ľudí až tak nevadí.

Bix
18. 05. 2006
Dát tip
take tvoje. pekne

johny45
04. 05. 2006
Dát tip
No Ass... dlho som od teba nic necital, lebo som myslel, ze uz ani nepises...:) Co sa tyka hodnotenia...neviem...pacili sa mi tam niektore veci, niektore sa mi zase velmi nepozdavali...celkovo by som povedal, ze som od teba cital urcite lepsie veci. Ale pacila sa mi ta veta (alebo skor dve) na konci: "Odkedy mám slečnu. Tak mi šťastie iných ľudí až tak nevadí." Uplne trefne.;) Mimochodom, ty byvas tiez pri Drazdiaku? Tak to sme skoro susedia.:)

...mi to tam spociatku nejak drhlo... ale potom to vyustenie a tak.. no fakt dobre!! pacilo!

Ariela
18. 04. 2006
Dát tip
ach ty romantik :))))

fukolt
15. 04. 2006
Dát tip
pocuvaj mas velmi dobre dialogy...normalne tam sedim niekde pri automatox a cmurkam pivko *T

Lakrov
14. 04. 2006
Dát tip
Mám sice raději komplikovanější dějové konstrukce, ale ty na Písmáku zrovna moc 'neletí'. Dobře se to četlo. 'Precvičiť vulgarizmy' mě pobavilo, a baví :-) TiP.

solomon
13. 04. 2006
Dát tip
Pôsobil ožrato..... skvěle *

Anis
11. 04. 2006
Dát tip
lidi se meni, bohuzel nebo bohudik ? t*

kiksy
11. 04. 2006
Dát tip
ty stále niečim prekvapíš smutné ale super ako všetky tvoje poviedky t

rudko
10. 04. 2006
Dát tip
zvykol som si vzdy na nieco necakane, tu mi to chybalo, ale jasne ze je to aj tak velmi dobre*

zaki
10. 04. 2006
Dát tip
podla mna aj tie posledne dva su v pohode... inak tvoja klasicka poviedkovska atmosfera, velmi kultivovane a fajn

sidonia
10. 04. 2006
Dát tip
pekny to s tema smrtma.. nebo jaxe to rika jo no

dadíková
10. 04. 2006
Dát tip
trochu mi přece jen vadí ta úprava, že je to tak rozvalený..mně osobně se to blbě čte..mám malej monitor.. :)

avi

...also vdaka vsem... goethe...jak sa to vezme....ale mozne to je...usmev... seattle...ja som bol vzdy senitmentalny...len som to asi lepsie maskoval..usmev... norsko...no peter nagy to nie je...usmev.. nikol...kup si knihu..ako spieva meky...teda on spieva mi..ale ato je detail...usmev...

goethe jr.
10. 04. 2006
Dát tip
nema to chybu..... holt kdo umi ten umi.... je to ze zivota?

co k tomu povedat? :) fajnove, takmer ako vždy

Skafararix
09. 04. 2006
Dát tip
krasa assur krasa...toto sa ti podarilo stary moj:)

pomíjivá
09. 04. 2006
Dát tip
Moc pěkná. Perfektní forma, nápad s tučně vyznačenou přímou řečí se mi líbí, je to subtilnější, i komentáře jsou přesně akorát. :) *

mortecino
09. 04. 2006
Dát tip
mistr pane, jak jinak jedna z nej od tebe, urcite.

Norsko
09. 04. 2006
Dát tip
už trochu nudné :-)

Nicollette
09. 04. 2006
Dát tip
jo a piš častěji nemam co číst když zapejkam učení

Nicollette
09. 04. 2006
Dát tip
fajn *

Zuzulinka
09. 04. 2006
Dát tip
dobré, čtivé...ze života*

Piscis
09. 04. 2006
Dát tip
čte se to tuze dobře, a ta slovenština má šmrnc...*

dadíková
09. 04. 2006
Dát tip
..t

šeptala
09. 04. 2006
Dát tip
ekslnt

Renas
09. 04. 2006
Dát tip
ja som to myslel vazne. fakt je to dobre. a stalo sa to naozaj?

...suvisi to so sposobom mojej komunikacie...ked si ma pocul rozpravat...tak si videl ze na jeden nadych viem povedat len obmedzeny pocet slov... ...tak to chcem dodrzivat..usmevyyyyyyy... ...blbost co?..usmev...

Renas
09. 04. 2006
Dát tip
Od kedy nefajčím a nepijem. Tak som na to precitlivený. kurva prečo tam nedas ciarku?:) minim:nemas vkus assur: ani si nepamatam, kedy si napisal nieco tak dobre

..ok..

tie posledne dve su o nicom

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru