Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Óda padlému stromu

07. 03. 2001
0
0
907
Autor
Azim

Óda padlému stromu Ach, ty strome majestátný, dnes už k zemi padáš. Přišel jsem - já nepozvaný, pod mou rukou zvadáš. Páne hvozdu, strážce stromů, v meandru dlíš věky věků. Duší lesa, vládcem větru, byl jsi pánem hromů, ale nedočkáš se vděků. ... Podmanil si sílu hory, kov i uhlí z ní vykutal. Prošťoural i jezevčí ty nory a mláďata v nich rozkuchal. Podmanil si vodu samu, zatopil údolí i stráně. A Tobě, Dube, utržil tu ránu, aby z dřeva Tvého tvořil sáně. Života jeho nevšimneš si, to jen pár kruhů na Tvém kmeni. Přijde se sekerou a vzpomeneš si, že tak slabý zase není. Ten malý červík rozkazuje, byť zažil jenom hrstku zim, ocelí se zapřahuje - v nenávratno mizí stín!
Romča
19. 12. 2003
Dát tip
Krásné..

Funda
08. 03. 2001
Dát tip
Neni to tak hrozný z mého pohledu dřevorubce.

Funda
08. 03. 2001
Dát tip
No, ale ta první je fakt nejlepší.Nesnaž se dílo za každou cenu natahovat.

Carodej
07. 03. 2001
Dát tip
Tak nějak bych nechal jen první sloku:o)

zirafka
07. 03. 2001
Dát tip
Čaroděj to vystihl :) první sloka je dobrá, další mizerné

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru