Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

About a girl V

22. 04. 2006
14
2
633

je to trochu krátký, ale ony se ty dny opravdu tak zkracujou lžu

 

Vylezla jsem z nádražky a hledala cestu do bytu Červený. Ta tma mě zmátla, nebylo vidět na krok a já to znala jen od nádraží k ní a nazpátek. Červená mě zklamala. Pořád s nim chtěla šukat. Stačilo, aby na ní sáhl a ona se orgasmicky kroutila a vzdychala. Když na ní nesahal, tak ji častoval  vtipnými trochu až ponižujícími poznámkami a díval se na mě. Měla jsem po půl roce hulení a tak smích střídal strnulost a tak dokola. Šla jsem tou tmou a míjela obrazy, který mi padaly do cesty, šla jsem a vůbec nebyl čas na přemýšlení, neměla jsem strach. Na popelnici seděla černá kočka a já si vzpomněla, že mě táta měl vlastně rád. Že jsme šli jednou zase tak z hospody, když on byl opilej a mně bylo šest, ve sklepě mňoukala koťata, který tam někdo nechal v krabici. Otec mi vzal jedno černý a řekl, že si ho můžu nechat. Udělala jsem mu domek z krabice a vyřízla dveře, okýnka, vystlala to dekou a on ho učil pít mlíko. Pak přišli sousedi, že to kotě je jejich a že ho musíme vrátit. Bylo to moje jediný kotě. Otec jim řekl, aby nám ho nechali aspoň přes noc, že ho pak vrátí. V noci jsem vůbec nespala. V televizi běžel nějakej erotickej film, on spal v křesle a já hlídala kotě, kdyby něco potřebovalo. Mluvila jsem na něj a ono spalo. Když jsem se druhý den vrátila domu, už tam samozřejmě nebylo. Ale důležitý je, že jsem si na to vzpomněla.. Nevim, jestli si to pamatuje i on nebo máma, tenkrát to bylo jiný. Pak jsem našla ten správnej barák, ten správnej vchod, dveře od bytu jsem musela trochu vykopnout, protože to nešlo a nechybělo moc, abych v zámku zlomila klíč. Lehla jsem si do postele Červený a usnula. Myslim, že přišli tak ve tři ráno, oba mi nakoukli do pokoje a začali se převelice smát. Poslala jsem je do tmy a zase rychle usla, protože jsem určitě nebyla zvědavá na jejich noční show. Ráno mě to probudilo asi už v sedum. Po marihuaně se velmi dobře spí a vstává. Sbalila jsem si svý věci, půjčila si od Červený Petra Bezruče – ten chlap psal normálně proti židům!, markýze de Sade a Hrabala a mašírovala jsem na stopa.

Do bytu jsem se dostala až někdy k večeru. V lednici kromě chlastu nic nebylo, ale otevřela jsem aspoň okno, abych se nadýchala usínajícího dne. Nikdy už nebudu pít s lidma, nepůjdu k nim domu. Tohle byla poslední štace. Sedla jsem si do okna, zbylo mi dvacet korun a nebyly ani cigarety. V koutě ležela černá kytara. Jen velmi potichu jsem na ni zahrála About a girl od Nirvany a zase ji odložila zpět do prachu, protože to byla jediná písnička, kterou jsem se na kytaru kdy naučila a myslim, že mi to stačí. Taky mě trochu nutilo přemýšlet. O lidech, který už nevídam. Kde teď žijou, jak se jim vede, proč mezi náma musí být takový bariéry. Přestala jsem s nima komunikovat ve chvíli, kdy se rozjela ta hra přetvářek, lží a pomluv a já nemohla nikomu říct, že mluvím pravdu, já vlastně už pak ani neměla sílu říkat někomu, co si o všem myslím a kam by to mělo směřovat. Seděla jsem prostě v tom okně, chtělo se mi hrozně kouřit. Pořád čekám na ten přílet mimozemských bytostí, ale nechci v tom nějak žít. Chci na to prostě jen věřit. Jako na Boha. Chci o tom před sebou mlčet, ale mít to a nebejt pak překvapená, až se to stane.

Co jsem to za člověka…

Za dveřma bylo něco slyšet. Potichu jsem je otevřela. Na rohožce v mý botě mňoukalo kotě. Černý. Tak ty si přišlo, sklonila jsem se a vzala ho do dlaní. Je to kocourek a říkam mu Táto.


2 názory

vector
14. 01. 2008
Dát tip
Super! Akorat me mrzi, ze se v pulce kazdy "kapitoly" zacnu mirne nudit stereotypinosti textu. Moc narativity, malo introspekce. Ale super!

Arwennn
05. 11. 2007
Dát tip
achjo, čtu a čtu -a poslouchám About a girl- . nebudu se pokoušet tady psát nějaký kritiky bo co, stejně by to byl výblit nesmyslů- to že čtu a čtu podle mě mluví za všecko. je to takový... že se v tom najde každej, nebo aspoň hodně lidí. někde. takový, jak už jsem psala, bez vypjatejch umělejch frází a tak.. joá to kotě, to je takový roztomilý, sëntimentální a všecko - někdo by mohl říct očekávanej záměr autora -- ale co, to mně je fuk. líbí se mně to no, jdu číst další

guy
07. 10. 2006
Dát tip
vybavilo se mi něco ze kdysi, kdy jsem byl zhruba v tvým věku .. zkusím to najít, bo mi to přijde některejma věcma v tom podezřele podobný .. *

Armand
30. 05. 2006
Dát tip
mojí maličké čtyřnohé potfůrce v kožíšku řikám tlapičko a právě teď, když si čtu tvoje věci mi spinká v klíně... aaa... jak jsem o ní napsal probudila se a hop.. už šla obhlídnout rajón :) ale k povídce... znovu krásně napsané a všechno tam patří... a tu About a girl, mi nedá..., si před spaním zahraju :) dík .-) *

Milly
19. 05. 2006
Dát tip
zatim -t-, nějak mě to bere za srdce...... hladim tu kočku..... :-)

pekylau
10. 05. 2006
Dát tip
Je to hodně dní, co jsem četl I-IV. Vynechám-li v prologu tvé ´´lžu´´, je to pro mne dokonale, posmutněle, na dynamice ztrácející navazující pokračování. t V díle VI by ted měla ovšem samozřejmě následovat... .

děkuju ti vážim si toho, že to čteš

Lakrov
09. 05. 2006
Dát tip
Úvodní epizoda s kotětem je krásná. Co mě překvapilo: > Poslala jsem je do tmy možná, že jen nevím, že se to tak dnes říká. My místo do... posílali 'do bezu'. Výběr vypůjčné literatury je poněkud zavádějící. A zase to sepětí myšlenek a nálad s melodiemi (hanba mi, ještě pořád nemám Ghymes). > Chci o tom před sebou mlčet... zajímavě vyjádřeno, a nejen v tomhle kontextu. "To je to vošklivý," říkám si, a pak zamňouká kotě, a to mrazení co cítím, je hezký. Dík. TiP. A když čtu ostatní kritiky (Narvah), myslím, že mají v něčem pravdu. Jenže já ne chci kritizovat.

mortecino
22. 04. 2006
Dát tip
není třeba moc slov asi jen že co se týče mne, raděj bych četl jen ty slova, myšlenky, hádanky..bez konce..ten mi zas tak neuchvátil, já vím žes k tomu asi směřovala, ale přesto..větší hodnotu pro mne má každá ta jedna věta, než nějaký celkový příběh

overflow
22. 04. 2006
Dát tip
v létě jsem znala černou kočku a červenýho psa. ten konec pro mě trochu slohovkovej, jako povinnej odstavec "závěr". to už radši mimozemšťany...ale baví mě sledovat vlčí myšlenky a napsaný je to dobře

solomon
22. 04. 2006
Dát tip
abych se nadýchala usínajícího dne... a podobný obraty mě fakt nadchly...na druhou stranu bych vytknul zhruba to co narvah stejně*

Vespa
22. 04. 2006
Dát tip
už nejsme originální...žádná z nás zatrápenejch holčiček, škoda...sice se to čte dobře (a vždycky bude), ale chtělo by to něco novýho... ač teda uznale pokyvuju hlavou

děkuji velice to s tou kytarou a písničkou by tam ale asi být mělo, protože je to vlastně vysvětlení toho, proč se ty povídky jmenujou takhle a ne že je to prvoplánově anglickej primitivní název .) ď.

Narvah
22. 04. 2006
Dát tip
četlo se mi to moc dobře.. chvílemi se mi to moc líbilo, třeba jak si použila tohle: "Seděla jsem prostě v tom okně, chtělo se mi hrozně kouřit." to tam tak pěkně sedlo.. naopak jsou tam takové zbytečnosti - třeba to jak sis vzala tu kytaru a zahrála tu písničku od nirvány, nebo že bezruč psal proti židům. to je tam myslím navíc a pro mě to tím pádem ztrácí.. taky ta kočka nakonec by tam nemusela být, to je příliš jednoduchý ju tam mrsknout, hezky nakonec, aby to pohladilo.. to s tím bohem je dobrý.. líbí se mi tvůj styl psaní. je takovej kontakntí!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru