Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Modrý osmák

22. 04. 2006
4
0
1516
Autor
Finch

Existují věci, který vám změní život.

Převrátí ho naruby.

Otočí vzhůru nohama.

Úplně překopou.

Rozřežou na malý kousky, který se pak těžko slepujou zpátky.

Někdy se vám taková věc stane náhodou, nebo to alespoň na náhodu svedete, abyste zamaskovali vlastní blbost. Já jsem se na nic takovýho vymlouvat nemohl. Prostě jsem udělal chybu. Šel jsem někam, kam jsem radši neměl.

·

modrý osmák si uhryzal tlapku

uhryzal tlapku aby utekl pryč

utekl pryč

daleko

aby zmizel


(ticho)


už se nevrátí

co si mám uhryzat já?


Dům šeptal. Slyšel jsem to každej den, od rána do večera. Už mi to lezlo na nervy. Tichý, šustivý mumlání. Furt dokola stejný kecy.

·

Našel jsem to.

Našel jsem pokoj, odkud to mizerný šuškání vycházelo. Třetí patro, nádhernej výhled. U okna stála postel, vedle židle. Seděla na ní mrtvola jakýsi holky.

Bez hlavy. Ta se válela vedle na zemi a dívala se na mě.


(ticho)


A zas ten šepot.


modrý osmák si uhryzal tlapku

a utekl pryč


(všimla si ho)


zpátky je zpátky přivedl

někoho

kohosi


Něco mě začalo šimrat. Podíval jsem se dolů a uviděl modrýho hlodavce, jak se motá kolem mý pravý nohy. Zvedl jsem ho. Na prstech jsem ucítil krev.


(záblesk a tma)

·

Vznášel jsem se.

V tom samým pokoji, v tom samým domě. Jenže teď nešeptal. V posteli ležela ta holka ze židle, přikrytá bílou přikrývkou, měla hlavu a už nebyla mrtvá. Přemýšlel jsem nad jiným přívlastkem, který by ji vhodně charakterizoval.

Přemýšlel jsem dlouho.

Nahá, napadlo mě poté, co vstala z postele a začala se přehrabovat v hromádce oblečení na židli.

·

Vznášel jsem se.

A pozoroval tu holku. Vypadala tak na dvacet, což byl přesně ten věk, kterej bych napsal do úmrtního listu, kdyby mě sem nepřitáhl modrý osmák. Asi jí nezbývá moc času.

Týpek, co vtrhnul do pokoje, byl zřejmě stejnýho názoru. Křičel a mával velkou pastí, do které byl za tlapku chycenej osmák. Normální barvy.

Holka křičela.

Dala týpkovi facku.

Oplatil jí to.

Spadla na zem.


(záblesk a tma)

·

Mrtvola smrděla. Zaživa vypadala rozhodně líp. Naštěstí nezavazela a já jsem na ni nemusel vůbec šahat, abych se mohl podívat, co je pod postelí.

Byla tam dřevěná truhla. Otevřel jsem ji.

Našel jsem starej foťák, několik velkejch fotek, pouta a past, obojí od krve, modrou tlapku a deník, psanej úhledným rukopisem.

Podíval jsem se na fotky.

Byl na nich týpek s holkou.

Tohle je, napadlo mě, nezvratnej důkaz toho, že hlava po dekapitaci nemůže vnímat. Jinak by při tom pohledu zavřela oči.

·

Zatímco jsem zvracel, uvědomil jsem si, že dům přestal šeptat.


Rabb
17. 06. 2006
Dát tip
záhada vyřešena.. peklo zamrzlo.. :-) *

Finch
23. 04. 2006
Dát tip
Já to vím. Určitě. Teda... doufám. Ale asi jo, vím to. Definitivně ;)

Flavia
23. 04. 2006
Dát tip
Je to povídka o tom, že.... nevím. Autor to možná ví, nebo taky ne. Dobrý nápad s osmákem, ale jinak vážně nevím...

Vespa
23. 04. 2006
Dát tip
čoveče, já si prstem na čelo neklepala...možná to bude mou dobrou náladou, ale gut gut... (když jsem viděla název, tak jsem se obávala ujetého příběhu o domácím mazlíčku, který najdeš ve všech horších časopisech pro postarší dámy) opravdu mě tenhle text baví

Narvah
23. 04. 2006
Dát tip
no, je to ujetý.. tlapka o modrej osmák, pořád dokola.. až jsem si klepal prstem na čelo..

Finch
23. 04. 2006
Dát tip
:D Třeba to pomůže.

Finch
23. 04. 2006
Dát tip
Ale když já jsem tak línej to rozepisovat... ;) A pořádek? Sakra, vždyť to všechno jde pěkně za sebou, co bys ještě chtěl? :P

Anyz
22. 04. 2006
Dát tip
jaj ty jo beha mi mraz po zadech prlakal me sem nazev a ted se ve mne vsechno svira ale i tak je to fakt dobry *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru