Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Area 51

23. 04. 2006
0
0
376
Autor
Spuggy
Asi každý se již seznámil, ať už pouze z televize nebo na vlastní kůži s pozemským nebo spíše nadpozemským fenoménem jménem UFO. Neustále se na světě objevují nové a nové zprávy o únosech lidí ufem.  V naší zemi se až tak kvůli tomu nešílí, ale i tak. A proto se na trhu oběvila hra, ve které se jedná hlavně o problémech kolem slavné tajné oblasti s názvem Area 51.  Lidé si myslí že v oblasti 51, jsou vědci zkoumány různé mimozemské látky a to hlavně mrtvá těla mimozemšťanů. Vzniklo již také mnoho filmů na toto dané téma a tím asi nejslavnějším je Den Nezávislosti, který jistě všichni určitě známe. Asi největší slibovanou bombou této hry není ani tak grafika a jiné věci určené pro marketing hry, ale dabing hlavního hrdiny,  kterého se zhostil americký herec známí ze seriálu Akta-x David Duchovny.
              Ve hře se ocitáte v kůži Ethana Cola ze speciální jednotky Hazmat, kterého dabuje již zmíněný David Duchovny. Pokud si nepotrpíte na dlouhé tréninky určitě vás hra příjemně překvapí, jelikož trénink obsahuje pouze základní kurz střelby na střelnici a poté si vyzkoušíte, jak vám to půjde v akci. To, ale netrvá dlouho, a tak se za chvilinku ocitáte u vašeho velitele, který vás pošle do podzemí budovy ve které, to vře jako v pekle. Tedy skoro, není to tedy, až takové peklo, jako v Doomu 3, kde si nevidíte skoro ani na nos . Hra je velmi impulzivní a soupeři vám nenechají vydechnout skoro ani na chvíli a to i když vám dojdou všechny náboje, ty jsou ovšem někde ukryty po ruce. Chvíli se i obejdete beze zbraně, protože hra je z jedné poloviny  týmová, a tak vás vaši parťáci kryjou, ale jak mile se dostanete do rukou nějaké té příšery je s vámi konec na takových 80%. určitě vás, ale tým nebude doprovázet celou hrou za ručičku a tak si i vyzkoušíte samotu v nebezpečných uličkách prostor podzemní budovy. Hra je tedy rozdělena do dvou částí. Ta první se odehrává v týmové režii a ta druhá z vás udělá samotáře. Základna je dělaná tak, že většinou skončíte na nějakém velkém prostoru, kde se uskuteční většinou velká bitva. Potvor je zde opravdu na střílení velmi mnoho. Bohužel všemožných druhů potvor se zde moc nedočkáte a tak hra pak přestoupí spíše do stereotypu a vy si budete spíše připadat jako profesionální uklízecí četa americké armády a to přece jenom přístup od takovéto hry je škoda. Jako zajímavým zlomem je vaše možnost se změnit v podobnou kreaturu jako jsou vaši nepřátelé a tak velice rychle můžete mávnutím ruky zabít nějakého ať už vojáka kteří vás musí zabít nebo potvory, které jsou všudypřítomné. V tomto zrůdném režimu máte ovšem pouze k moci svoje pařáty, ale na opak máte daleko větší index zdravý. Co se týče zbraní tak se nám autoři moc nerozšoupli a je zde k mání pouze pistole, samopal, kterého se nepustíte od začátku do konce hry. Poté je zde velmi silná brokovnice, se kterou uspějete spíše na blízko než na dálku, užívat si ji tedy budete jen na chvilku, jelikož vás nejspíš někdo z dálky zabije nebo zraní samopalem. Můžete použít dokonce i odstřelovačku , ale v podzemí je opravdu na nic, a ani není nijak výborně použitelná, kdyby jej raději vyměnili za nějakou extra třídu ze scifi zbraních. A jako poslední palná zbraň je zde mimozemský výbojomet.A jako taková zajímavost je zde takový laserový analyzátor věcí ať už biologických, tak třeba papírových dokumentů . A další zajímavost je možnost použití dvou stejných zbraní najednou. Takže můžete mít dva samopali, a to je potom opravdová kulometná palba ala styl rambo. Jako slušné zpracování v této hře se dá brát grafický kabátek a celí engine. Hra funguje na dnes již pomalých strojích a přesto se dá na to koukat. Hru jsem hrál na sestavě s 2GHz celeronem a 256MB operační pamětí a 128 megabajtovou grafickou kartou, neměl jsem nijak velké problémy při rozlišení 1024*768 pouze při nějakých větších výbuchách, a když se na mě sypali hordy nepřátel. Velmi mě potěšilo grafické prostředí ve kterém sem se ocital. Zajímavé bylo že na základně bylo vydět při střelení do sudu jak zněj vytékájí zelené chemikálie a dokonce si toho všiml i pracovník. Tedy alespoň to tak vypadalo při jeho pohybech. Jediný takový podstatný problém měla hra se stínem. Kdy jsou vidět stíny které ani být vidět nemají. A to je vlastně problém celého světla. Tak třeba kolega z jednotky byl pouze ve stínu a vypadal jako kdyby ho autoři vůbec nedodělali nebo spíše nedobarvili. To je asi nejhorší chyba hry. Fyzika jak už sem se sudem naznačil je vcelku dobrá a odpovídá typu a kvalit této hry. Kdybych měl všechny údaje sumarizovat vyšlo by až překvapivé hodnocení hry, které by se pohybovalo kolem osmdesáti procent. Hra je ale bohužel v nějakých částech nedodělaná. Příběh, je sice docela dobrý, ale v pruběhu hry se objevuje obrovská nevýhoda hry a tou je její,  alespoň tedy pro mě stereotyp, ze kterého se hra už nedostala. A hra má přece jenom lidi bavit a ne ubíjet k smrti nudou. Hra se tedy na hardisku ani moc neohřála, i když tak špatná zas nebila.

Hodnocení:  68%                                                                          Martin“Spuggy“Janda
Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru