Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zázračné ruce

09. 03. 2001
0
0
1481
Autor
jeorenny

“Pavle!..No tak Pavle!” vyrušila Pavla ve čtení jeho matka. “Ano mami...” “Už zase čteš tu svou hloupou knihu?” “Ale mami, vždyť vůbec není hloupá.” A zase odvrátil oči ke knize. “Za chvíli musíš do školy. Ať nepřijdeš pozdě!” “No jo, vždyť už jdu.” Odvětil Pavel, popadl svou školní tašku a pomalou chůzí se vydal ke škole. Byl to obyčejný 12-ti letý, nijak výrazný kluk, nevynikal ani ve škole ani ve sportu. Zajímalo ho jen jediné- a to jeho knihy. Když jiní kluci po škole hráli na hřišti fotbal, Pavel seděl pod svým oblíbeným stromem opodál a četl svou knihu. Zvláště ho zaujaly články od jedné new-yorské novinářky, která v jednom z nich popisovala chlapíka se zvláštními schopnostmi: “Po těžké autonehodě byl dlouho v bezvědomí. Naštěstí se probral a s ním přišel i jeho šestý smysl - vnímat pocity rukama....” Pavla to zaujalo, protože měl rád takové “záhady”. Jednou po škole (byl to den, jako každý jiný) seděl Pavel opět pod oblíbeným stromem a dychtivě četl další informace o chlapíkovi se zázračnýma rukama. Při čtení se mu začaly klížit oči a usnul. Zdál se mu divný sen, ale pomohl mu částečně objasnit záhadu ohledně chlapíka: .....Pomalu se toulal ze školy a přemýšlel, co by řekl matce na to, že jde tak pozdě. Když však otevřel domovní dveře, nečekala ne něj jeho matka, ale její sestra - Pavlova nenáviděná teta Jitka. Dnes se však jeho snová teta zdála přívětivá, ba dokonce až milá. Smutně Pavlovi oznámila, že jeho matka pobude pár týdnů v nemocnici. To pro Pavla znamenalo se přestěhovat do neznámého města, přejít do neznámé školy a bydlet v domě s příšernou tetou a jejími dvěmi dcerami. V nové škole se moc nezapojil, ostatně stejně jako v té minulé, a proto se opět uchýlil ke čtení. Tetě se to nelíbilo, protože si myslela, že to má na její dcery špatný vliv, a tak všechny Pavlovy knihy vyhodila. Pavlovi tedy nezbývalo nic jiného, než se vydat do místní knihovny. Jak si tak prohlížel knihy, uslyšel za sebou ránu. Prudce se otočila pohlédl na zem. Na zemi před ním ležela kniha otevřená na stránce s článkem o letní autonehodě, při které muž sedící za volantem po probuzení z komatu získal šestý smysl. Pavel popadl knihu a zabral se do čtení. Hltal řádky jako svou oblíbenou polívku (gulášová); už chtěl přejít na další stránku, ale .. “Né! Jakto, že chybí!!” zakřičel na celou knihovnu. Někdo stránky vytrhl, ale proč?……. Prudká rána fotbalovým míčem přímo do obličeje ho dostatečně probudila z jeho objevného snu. Posadil se, opřel se o strom a začal si pomalu uvědomovat realitu. Místo odpoledního vyučování se rázným krokem vydal k domovu. Když otevřel dveře a uviděl matčiny boty a kabát, pořádně si oddychl. Při pomyšlení bydlet u tety Jitky ho až zamrazilo v zádech. Avšak podivný sen mu nedal spát. Musel stále myslet na tu knihovnu v tetině městě. Jednoho dne, když jeho matka odešla do práce, sbalil si věci a vyrazil na nádraží. Po pár hodinách nekonečně nudné a dlouhé cesty, dorazil do tetina města. Bylo něco málo po poledni. Děti byly ve škole, rodiče v práci a prarodiče sledovali další ze série amerických seriálů. Pavel se tedy mohl v klidu přesunout do knihovny, aniž by ho někdo zahlédl. V knihovně byl jen jeden postarší pán, Pavel a milá, hodná knihovnice. Našel si příslušné oddělení, našel i knihu a dokonce i článek o chlapíkovi s názvem: “Nehoda mu přinesla šestý smysl” Pavel začal bezostyšně číst. Dychtivě hltal slovo za slovem. Pomalu dočítal článek a z očí se mu začaly hrnout slzy. Tichý pláč nesoucí se knihovnou se rázem změnil v hlasitý neutišitelný řev. Knihovnice se zúčastněně vrhla k Pavlovi se slovy: “Chlapče, co se ti stalo, proč pláčeš?” “On zemřel..zemřel..” Bylo jediné, co ze sebe dokázal Pavel vypravit. “Ale. Chceš mi o tom něco povědět? Ráda tě vyslechnu.” Snažila se knihovnice pomoci. Pavel jí povyprávěl o svém snu, knize atd. Knihovnici to zaujalo. Nabídla Pavlovi čaj a koláč a začala mu vyprávět různé historky ze svého života, aby Pavla trochu rozveselila a přivedla na jiné myšlenky. Vlakem se domů vracel jiný Pavel. Už to nebyl ten stále zadumaný, nerudný kluk. Chtěl se bavit, smát. Když dorazil domů, hned ve dveřích ho radostně a s úlevou uvítala jeho matka. Do rodiny se vrátil i Pavlův otec, který se od nich před rokem odstěhoval, ale teď přišel, protože měl o Pavla strach. Konečně se z nich stala jedna velká rodinka. A ve škole, když kluci hráli na hřišti fotbal, pod stromem neseděl nikdo. Slyšet byl jen vítr pohrávající si listy od opuštěné knihy……. Avšak příběh ještě nekončí. Kolem nás je spousta takových lidí, co mají podobné, i jiné, schopnosti a nevědí o tom.......Jen si jich trochu všímat. Jsou tu lidé, co se nedokáží nějakým ze svých smyslů vyjádřit. Opravdu je těžké jak pro ně, tak i pro nás žít spolu a dohromady.
Prokletí
15. 03. 2001
Dát tip
bože můj, tak nmechutnej kýč, bys snad mohl začít psát scénáře pro Hollywood... nic nového, spousta romantizující omáčky... a to, že si s ním jde knihovnice (zaručeně vyprsená naivní blondýna, která v životě nečetla nic kromě Harlekýna) "promluvit"... to už je snad moc fuj 8c) m.

Deltex
14. 03. 2001
Dát tip
Simon: Ale houby:-)) Mě se to docela líbí:-) - děj nic moc, ale myšlenka v tom je.

Deltex
14. 03. 2001
Dát tip
Simon: Ale houby:-)) Mě se to docela líbí:-) - děj nic moc, ale myšlenka v tom je.

Kangi
14. 03. 2001
Dát tip
celá povídka mi připomíná běh favorita, který běží s náskokem několika délek anečekaně zkolabuje na cílové pásce

Verita
10. 03. 2001
Dát tip
ten náhlý obrat je opravdu trochu nelogický a divný...něco jako "opište desetkrát tento dopis a rozešlete....paní P.M. to udělala a vyhrála milion......etc..." ale jinak začátek nebyl špatně napsaný a kdyby se víc rozvedl, mohla to být opravdu dobrá povídka...nicméně chápu, že nějaké vypointování tady nemělo asi být účelem.....

zirafka
10. 03. 2001
Dát tip
no, SimontheScimitar, StvN, Wopi a Verita to vcelku vystihli... zacalo to jako nijak nezajimava povidka, pak se to trochu rozvinulo a skoncilo to ukrutne rychle happyendem. Mozna jsem to odsoudila jednim smahem, ale to proto, ze jsem byla zklamana a znechucena tim koncem. Myslim, ze by z toho sla udelat velmi dobra povidka, je to psane celkem ctive, ale takhle to je cele zabite

zirafka
09. 03. 2001
Dát tip
tak jsem si ze začátku myslela, že z toho vyleze něco zajímavého a ono takováhle ..... to je fakt ubohost

Deltex
09. 03. 2001
Dát tip
Žirafka: Ale houby! Snad proto, že jsi nikdy nestála stranou mimo kolektiv, snad proto, že jste ses nikdy necítila jiná (nevím!), snad proto ji nechápeš. Není to ani tak povídka, jako vyj. pocitů. Nemám sice zvláštní schopnosti, ale rozhodně je to pěkné dílko - moc optimistické?! Pravda, ale co na tom? Souhlasím s Janou! A jen proto, že je jiná jsi jí hned odsoudila... Jen tak dál! Neberte to ve zlém, jen jsem vyjádřil názor. Mějte se nádherně!

jeorenny
09. 03. 2001
Dát tip
Asi stoji za to to nejak okomentovat.Povidka je dost stara,dost na to,aby mi stalo za to poohlednout se do starych casu...neni to zadne vyjadreni pocitu,leda zeby to za mne psal nekdo jiny...nevim,jestli jste to nekdy delali,zkuste si precist i jine prace...je to jinak.:-)

no lidiškové...mrknem se na to :) TAK...opět, ostatně jako vždy, dvě hladiny... Technicky...dle mých,tedy zcela subjektivních,představ to je opravdu trochu ubohé...nedokonale vyjádřené myšlenky,dosti jednoduché dialogy,celkově to ztrací hodně na stylistice... Duševně...dílko zapůsobilo,má v sobě citový potenciál,prostě pocity a vjemy jsou vždy zajímavé téma...potom už jde jen o um autora,nakolik dokáže tyto pocity přenést ostatním... btw...autorka mne zaujala,proto omrknu i ostatní její dílka :) Deltex...k tvé kritice...ale HOUBY :) Zirafka...příště by to chtělo uvést PROČ je to podle Tebe ubohý...aspoň si to myslím :))) s úctou Simi

StvN
09. 03. 2001
Dát tip
Dost dobře to nedokáži ohodnotit. Ne první pohled to je vážně dost obyčejná povídka budící nevelký zájem. Podle mě jsi nedotáhla fantastickej příběh do fantastickýho konce. Kolísá to mezi obyčejným příběhem a fantastickým příběhem. Zirafka ano, řekni proč.

Wopi
09. 03. 2001
Dát tip
Nesedí mi tam hlavně moment, kdy on napřed strašně pláče a pak je tak veselý... A pak ten náhlý návrat otce a obnova rodiny. Nevím - trochu mi to drhne. Simonthe: o technice a citovosti jsi to napsal přesně.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru