Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O PRAVDĚ,a tak...2

02. 05. 2006
2
0
1739
Autor
MADVLAD

2.díl úvah o"PRAVDĚ"-dohnáno ad absurdum.

O PRAVDĚ,a tak..2

Všichni jsme lháři-ukrutně ulhaní!

            Za pravdu bijem se,leč lež nám nevadí!

Jsme samé:"BYL","BYLA",či"BYLO",

            a tvrdíme to-"jak by se nechumelilo"!

Trochu jako"suchá voda",

             vpravdě jsou však tato slova,

vyřčená v čase minulém!

            Nevím o tom,že bych kdy"BYL",

já totiž neustále"JSEM"!

 

NA SVÉ POUTI OD VĚČNOSTI PO VĚČNOST,

NEZNÁ TOTIŽ VESMÍR STAV JINÝ,NEŽLI

 

PERMANENTNÍ PŘÍTOMNOST !


zvedavec
21. 05. 2006
Dát tip
vďaka za dlhú odpoveď Držím palce, aby sa naozaj Tvoje veci pohli správnym smerom. !!!

Čumák
20. 05. 2006
Dát tip
zkoumat lidstvi je zajimavy konicek. ba, ba. :o)

MADVLAD
18. 05. 2006
Dát tip
for Čumák: Člověče-a víš,žes docela trefil hřebíček na hlavičku?Přesně toto mi běhalo hlavou,když sem to upravoval-že se zabývám něčím,co je de fakto-ať už je to jakkoli-nejapné slovíčkaření,které snahou všímat si skutečnosti z co nejneobvyklejších úhlů,dospělo nezáměně k pravé karikatuře-tedy sama sebe.A furt sem se snažil vytáhnout ze vzpomínek to duševní rozpoložení,které tomu dalo vzniknout-protože jsem si vzpomínal,že v té chvíli jsem jasně věděl co tím myslím-přestože jsem si zároveň uvědomoval možnost právě této"chroustobjevné"interpretace.A pak jsem si vzpomněl-bylo to myšleno jako úsměvná hříčka,která pokud se snaží nad něco objevovat,pak další a další příklady toho,jaká jsme my lidi směšná stvoření-tím,jak se chováme,a cítíme nadutě vážně,a jak jsme pyšní na svoje"objevy",a zákony-a přitom absurdita toho našeho vidění světa přímo tryská z každého záhybu naší"reality"-a že jsme de fakto"mimo"i v takových zdánlivě základních"každodennostech"jako je časování..-rozhodně žádný bádání;-)!

MADVLAD
18. 05. 2006
Dát tip
to ZVEDAVEC: Zajímavá myšlenka-a abych pravdu řekl,tak čím víc nad ní přemýšlím,tak docházím k závěru,že Ti za ni musím poděkovat,protože si mi možná pootevřela vrátka,za kterýma se skrývají některé odpovědi na příčiny mých současných sraček-přitom sem kolem"těch vrátek""čmuchal"už tolikrát....-ale jak už to bývá-přestože sem do nich několikrát musel přímo držkou narazit,tak mi nenapadlo je otevřít!O co jde,tím Tě nebudu zatěžovat..-navíc je toho tak moc,že bych se upsal,byť jen stručným výčtem událostí...-leč..vše to začalo,mělo konkrétní příčiny,udělilo mi to pořádnou lekci o svých nejbližších i o lidech obecně,přišel jsem o všechny ženy-o matku své dcery absolutně-jsem vdovec,(jak směšné vlastně je,že to množné číslo slova"ženy"byla prapůvodní příčina,která spustila lavinu),všechen majetek-z půl milionového měsíčního příjmu,jsem se přes asi rok 0,prožadonil po sociálkách až k současným 6900,-(pro mne a 8letou dceru),až na odvolání sem odvrátil nesmyslné 2roky natvrdo,které mě uložil soud 1.stupně(4roky podmínka s dohledem,taky není žádná výhra-už vzhledem k tomu,že lidi,na něž se přelil téměř všechen můj majetek(který se zdál-nejen mě neutratitelný),jej nyní používají k tomu aby se mě zbavili tím,že mě do toho vězení chtějí dostat stůj,co stůj-a sám těžko věřím,co vše je u nás možné za peníze koupit,protože chtějí posl.,co mě zůstalo-právě dceru-o niž vedu další soud-a je to velice nahnuté,přišel jsem o všechny přátele-a speciálně o ty,jimž jsem rozdal či rozpučoval nejvíc peněz-v řádu statisíců-to jsou do jednoho mí současní zarytí nepřátelé-jistě,jediná jejich možnost,jak se vyhnout vracení(komu by se chtělo vracet peníze,za něž lze žít několik let někomu,v souč.době tak bezmocnému jakékoli odvety,jako jsem já teď),a zároveň odpovědnosti,a konfrontaci-a to je jen basic-počátek-duben 2002-absolutně náhle,nečekaně-popadalo na mě všecko,co popadat mohlo,a i mnohé,z toho co nemohlo.Dál to rozvádět nechci-už tak je to malý román-navíc jsem stále dostatečně příčetný na to,abych nepochyboval o tom,že z těchto útržků,si každý musí udělat obrázek paranoidního misantropa-bolestína,motajícího se v kruhu vlastní sebelítosti,neschopného skrz clonu vlastního ega zaregistrovat i vlastní chyby a provinění-prostě zahořklého ufňukaného pičusa!I když nevylučuju,že je to přesně takhle,jsem přesvědčený,že to,co se děje,je tak trochu ve stylu Markýz de Sade-Justýna-prokletí ctnosti-sám se tomu patosu směju,že se dočista nemůžu trefovat po klávesnici:-),ale ač tím nejspíš jen potvrzuju výše popsané předpokládané hodnocení,já si prostě nemůžu pomoct,když to cítím natolik jasně,že to napíšu,ač věda,že riskuju,že budu onen bolestínský pičus i virtuálně na síti..:-).. A teď po tom"vezkratcevysvětlujícím intermezzu"zpět.Všechno to začalo,prošel jsem si ohněm,a podle všeho,by to mělo zase odejít,a já s trpkou zkušenností,bych měl-zbaven všech vazeb tady stát(sedět)silnější,odolnější,moudřejší,a bůhvíco ještě.Ve skutečnosti ale-zbaven iluzí o celém světě,se sebevědomím na nějnižším bodě,na který vůbec egoista jako já,je schopen sestoupit,a oč více zoufale toužící navázat opět nějaký bližší vztah,o to neschopnější navázat aspoň nějaký,postava,která se zakoktá i při nákupu jízdenky na vlak,je to poslední,co by ženy mohlo přitahovat,a přitom-co se změnilo od doby,kdy např.2krásné holky mi klečely vedle vany,a hádaly se o mmě?-A já je z vany blahosklonně napomínal,že se mají sklidnit,ježto jsou 3ráno,a mnozí sousedé by taky někdy jistě rádi spali!Co se změnilo,že jsem před 4lety každého ve slovní při velice rychle usadil-i bez argumentů,a teď z každé konfrontace co nejrychleji vycouvám-protože bych se během minuty do všech svých argumentů zamotal natolik,že volím raději mlčení-jež nevylučuje v očích protivníka eventualitu,že důvodem mého mlčení může být jakási vnitřní důstojnost:-)...atd.,atd.?Svou kritikou si mně konečně nakopla-změnila se moje minulost,a s tímto vědomím,a s těmito ingrediencemi stavím svoji současnost.A jelikož moje živé vzpomínky jsou samé prohry,stavím svou sochu loosera!A jako looser pochopitelně opět prohrávám,a tak dokola,až tyto vzpomínky úplně vymažou vše ostatní,a poslední nouzový východ se uzamče!A přitom se stále cítím více spjatý s tou minulostí příznivější-právě proto,že svoje prohry zaplaťpánbů cítím jako nezasloužené a nespravedlivé!Svou myšlenkou o minulosti a jejím vnímání,jsi přestřihla ten bludný kruh,v němž jsem se pořád motal,a vnukla možné řešení-rozmetat tu už pomalu tuhnoucí sochu ega tvořeného z proher,a začít stavět novou-ze starších,ale(doufejme)pevnějších ingrediencí!I kdyby to měla být opět slepá cesta,tak za to světýlko díky!O omluva za ten nekonečný román!A i za to,že jsem se už dlouho nedostal k přečtení Tvé tvorby-jak vidíš z časové prodlevy,nemám čas téměř ani na přečtení kritik-ale co nejdřív to napravím!

zvedavec
03. 05. 2006
Dát tip
ale nie sme lháři ulhaní! len máme PREDSTAVU, že čo si pamätáme, sa naozaj stalo :)

zvedavec
03. 05. 2006
Dát tip
"Že není žádná minulost ani budoucnost se promítá např."v neustálé současnosti",o čemž je toto zamyšlení-ale asi toto vysvětlení způsobí chaos ještě větší..;-)!" neviem, či nie je minulosť a budúcnosť, to sa vedieť (podľa mňa) nedá, ale teoreticky môže byť všeličo... zaujímavé dielko :) ale stačí si predstaviť situáciu, že by nám zmenili spomienky na minulosť... čítali by sme iné informácie o tom, čo sme robili, ako sme žili. Boli by sme iní? DNES BY SME MOŽNO KONALI INAK napr. s vedomím nejakej zločineckej minulosti ako s vedomím svojej minulosti svätca. Cítili by sme sa byť iným človekom. Je to naozaj tak? Pritom naozaj nemáme záruku toho, čo to, čo si spomíname, sme aj naozaj zažili. A aj preto každý jeden deň by mohol byť snáď i príležitosť začať tak, ako naozaj chceme, bezohľadu na to, čo máme za sebou (teda bez ohľadu na naše spomienky).

Rabb
03. 05. 2006
Dát tip
..ale jako zvláštní, místy nepřehledná teorie, by to mohlo fungivat.. :-)

Rabb
03. 05. 2006
Dát tip
chaos nad chaos..

Čumák
02. 05. 2006
Dát tip
:o) tady nekdo hlouba nad smrtelnosti chroustajj

jaza
02. 05. 2006
Dát tip
plakát?

Norsko
02. 05. 2006
Dát tip
není nad to, když se minulost překrucuje či přikrašluje... :-)*

MADVLAD
02. 05. 2006
Dát tip
for Rabb:Je to hříčka-nic víc!Jsou teorie jež tvrdí,že mozek ve skutečnosti tu není od toho,aby něco vytvářel,ale naopak zatemňoval.Takový"hodný cenzor":-)!Absolutno je souhrn všech myšlenek(ať v podobě hmoty,dějů,představ-čehokoli my(a asi i ne-)slitelného,včetně nás,jež je latentně všemocné-mimo zdůvodnění vlastní existence,tedy možnosti se někomu(či ..čemu)předvést.Proto se vydalo cestou takové de facto onanie,že se(jakoby)rozdělilo na nekonečno zdánlivě oddělených entit,jež se před sebou navzájem předvádějí(tedy mimo zdův.existence se ono"absolutno"takto vlastně i"poznává"),ale onu"vzpomínku"na spol.jednotu stejně všichni tak jako tak(někde v 13.komůrce pečlivě schovanou před námi samými)máme,ale naše"absolutní mysl"není schopna se s faktem,že vše je jen hra"jakoby o něco šlo"vyrovnat,a aby mnohé důkazy,jež by asi způsobily žeby se"všechno zbláznilo"nevyšly na"světlo boží",o to se stará mozek-náš cenzor,jež vše přestavuje do matrixu"zdravého rozumu".Jedna z"nesdělitelných informací"je neexistence času-vše se děje současně,mozek nám to ale promítne"posloupně".Že není žádná minulost ani budoucnost se promítá např."v neustálé současnosti",o čemž je toto zamyšlení-ale asi toto vysvětlení způsobí chaos ještě větší..;-)!

Rabb
02. 05. 2006
Dát tip
hmm.. taky nevím co říct.. ..pro mne dost chaos..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru