Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Divné

12. 05. 2006
2
0
2045
Autor
rudko
    Býva to tak, jemná nervozita, chvejúce sa prsty, predtucha, že sa niečo pokazí, že niečo bude iné ako som zvyknutý.
    Zmena môže byť dobrá alebo zlá alebo iná. Vďaka zmene vraj funguje mozog, tým že sa neustále porovnáva s okolím, vyhodnocuje, analyzuje. Dosiahnuť stav jednoty mysle bez rôznych častokrát zbytočných myšlienok by malo vraj spôsobiť rozvrat mysle. O to sa snažia pri meditovaní, ale neviem, ten rozvrat sa mi nezdá...
    Divné, aby som dokázal aspoň trocha zachytiť myšlienky, musím ich napísať. Mám lenivý mozog, funguje to tak, že mi napadne niečo, je to príliš hmlisté aby  som ostatným vedel povedať čo to vlastne je, ani ja neviem. Mám len určitý pocit a ten mi väčšinou stačí, akonáhle prinútim mozog vyformovať onú myšlienku do slov, aby som ju vypustil, pocit sa zmení, voľačo sa stratí. A keď už sa snažím povedať to, niečo, a pripravím čo poviem, zopakujem a skomolím a popletiem keď hovorím. Bez rozmyslu vybľafnúť je oveľa ľahšie. A vždy s pravdepodobnosťou niečoho originálneho, vtipného (ide tam aj o pohotovosť), a tak je to asi aj s písaním, vyblafnem slová bez formovania, prúd tečúci rovno do písmeniek, strácajúci na kráse, kostrbatý, častokrát bez zmyslu s veľa slovami, ktoré sa opakujú, lebo často je tu snaha vyťažiť z jednej myšlienky maximum a pri prechode na inú sa častokrát vráti predchádzajúca a už to že nad niečim rozmýšľam, aspoň u mňa určuje určitý okruh slov..... bleee, možno to po sebe niekedy aj prečítam, prečítal som a neviem čo som chcel povedať len tak..... A pocit, že hovorím, odovzdávam, posielam ktovie ako kam, a najradšej mám ten "povedal som niečo", s odstupom času v tom nenachádzam ani no, sa opakovať nechcem.
    Často cítim neexistenciu niečoho čím by som si bol istý, lebo možno no na inokedy, po šálke čaju, dole hlavou na trampolíne, a nerobte salto dozadu, bolí z toho chrbát. Hehe modréé a farby farebné a lososové, iné, odlišné ................. kde? asi sa nestretlo

rudko
21. 05. 2006
Dát tip
dakujem

dobrý je hlavne posledný odstavec.jedinou istotou, ktorú ti nikto nevezme je vlastná smrť(ale aj to uz bolo spochybnené...)celkom "fpoho" zachytená mozgová činnosť - nečinnosť:)

...no jo...na mna ide skuskove... ...tak som rad ked vobec nieco precitam..usmev...

rudko
18. 05. 2006
Dát tip
stava sa mi coraz castejsie, ze sa nedokozem prinutit nieco docitat, tak dakujem ze sa ti to podarilo :-)

rudko
18. 05. 2006
Dát tip
stava sa mi coraz castejsie, ze sa nedokozem prinutit nieco docitat, tak dakujem ze sa ti to podarilo :-)

...hm..skoro som na to zabudol..som to stale odkladal...lebo som bol bez stavy...a chuti nieco precita... ...hm..ale je to fajn... ...celkom zaujimave myslienky/napdy... ...uvaha ktora nesklzava do totalneho patosu...to sa ceni..usmev...

rudko
13. 05. 2006
Dát tip
dakujem, skor taka rozpravka na dobru noc

Joen_B
13. 05. 2006
Dát tip
moc zajímavé :-) T

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru