Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hosty na oslavu

13. 03. 2001
2
0
552
Autor
andel

Jmenuji se Olin.Jsem takový normální.Vždy jsem se chtěl osamostatnit,a proto hned po základní vojeské službě a nástupu do místní fabriky na klozety opustil jsem rodiče a pronajal si garsonku na takovém hezkém sídlišti.Jsem spokojený ,k rodičům jezdím jen o víkendu a to se dobře najíst a v teple se vyspat.Jinak se řadím mezi velice šetrné osoby.Topím jen málo.Raději se teple obléknu.Se splachováním to nepřeháním,to víte i voda něco stojí.V závodní jídelně si chodím přidat abych vydžel do druhého dne.Vše co naspořím si ukládám na svůj bezpečný účet a těším se až si za něj pořídím nějaký vůz.Ke svým spolupracovníkům se snažím být vstřícný a přátelský.Avšak marně.Snaží se mé dobré povahy zneužít a nachytat mne na něco nejapného.Ale i přesto je mám rád.Škoda jen,že to není opětováno.Proto jsem se také rozhodl ,že nikoho znich nepozvu na svou oslavu narozenin.Rodiče také nepozvu,protože ti mne pohostí sami o víkendu.Napadlo mne pozvat souseda.Je to takový příjemný pán.Škoda jen ,že neustále obtěžuje s tím ,že mu mám něco vrátit.Jako kdyby nemohl pochopit ,že si to při svém stavu nemohu dovolit.Po dlouhém rozhodování jsem usoudil ,že nejpříjemnější lidé jsou podomní prodejci a pojišťováci.Kdykoli nějaký u mých dveří zazvonil a já mu otevřel usmíval se a říkal mi pane.Ne jako mí spolupracovníci,kteří mne snad ani neřadí mezi normální lidi.Proto jsem vyhrabal ze svého šuplíku vizitky všech lidí tohoto druhu které jsem za těch pár let nashromáždil.Ani jsem netušíl kolik takových lidí mne již navštívílo.Sice všichni marně,ale dělali mi alespoň milou společnost.A tak muselo dojít na losování.Vybral jsem po slepu pět finalistů a z nich vylosoval ty tři šťastné.Hned ten večer jsem z telefonního automatu obvolal všechny výherce.A pod záminkou zájmu o jejich produkty je sezval na sobotní odpoledne.V pátek začly přípravy.Koupil jsem pro každého dva zákusky,sáček brazilské kávy a dvě plastové láhve s minerálkou.Vše jsem v igelitovém sáčku uložil za okno,protože ledničku nevlastním.Večer jsem nemohl usnout pln očekácání zítřejšího dne.Druhý den jsem se zbudil a bylo již světlo s hrůzou zjišťuji,že jsem na své narozeniny zaspal.Rychle uklízím.Jdu na záchod a říkám si ještě jednou a spláchnu ať si nemyslí ,že jsem prase.Hlad mi nedává možnost přestat myslet na zákusky za oknem.Jdu je zkontrolovat a zjišťuji ,že do rána mrzlo.Říkám si ,jeden zkusím jestli jim nic není,abych si netrhl ostudu.Zahučel ve mne jako v piliňácích.Nic mu nebylo.Teď ale chybí.Dorovnávám počet.Stejně budou po obědě.Postavím konvici s vodou a čekám hosty.Konečně zvoní zvonek a já radostně běžím ke dveřím otevřít.Třesu si sním rukou.Je pěkně oblečen asi ví co se na takovou oslavu sluší a patří.Za malou chvíli přichází další dva a jsme kompletní.Všem jsem uvařil kávu,nabídl zákusek a nalil minerálku.Dva z mých hostů se mezitím rozpovídali.Jeden se snažil tomu druhému vnutit to samé co nabízel i ten první a ktomu nemělo ,dojít dva kohoti na jednom hnoji,to nedělá dobrotu.Ktomu všemu dva pojišťováci každý od jinud .A když oba dva s hlukem odešli,tak jsem byl i rád,že panu vysavačovi rozumím každé slovo.Načež ,když zjistil ,že mám narozeniny dostal jsem i reklamní předměty jako dárek.Byl jsem šťasten.Oslava byla,hosti byli,zákusky byly,dárky taky.Jen s výběrem to budu must pro příště zdokonalit.V pondělí se budu moc v práci pochválit se svou oslavou.Nikdo nechtěl věřit ,že tam budu mít hosty.Jen ať slyší oco přišli!
Lucíšek
25. 01. 2003
Dát tip
Mě se to líbilo. Je to sice takový smutný, ale ze života. Trošku mi to připomíná styl Švandrlíka.

Hlavně je to takové skromné, jestli ze života tak i smutné... Jinak se mi to moc líbilo.

Deltex
14. 03. 2001
Dát tip
A to já zase tip nedám, poněvadž mě to připadá velmi smutné, až morbidní. K textu: Zkus psát za čárkama mezery - lép se ti to pak formátuje a dávej si pozor na překlepy - nebo je to zajímavý styl, ke kterému patří i ůprava textu? Je to nepřehledné. Měj se! Je to ale dobrý nápad, ač jak jsem řekl, trochu smutný!

mile smutné...ja nevím...trochu se mi nelíbí Tvůj styl...ale budiž...dám TIP :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru