Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Modrá savana, Krajinka, Mesiac

19. 05. 2006
0
0
490
Autor
Petros1

Modrá savana

Po oblohe putujú zástupy zvierat
pakoní, zebier, antilop... je ich celá armáda
Modrá savana
V tvojich ústach za púšťou sveta je oáza
V mojom srdci tlie nevyhasnutá sopka

Prichádzajúce a odchádzajúce prúdy vzduchu
narážajú do suchých stromov
a tie sa snažia odolávať pánovi neba a zeme
Och Afrika, zastav sa, zastav sa aspoň na chvíľu
V oáze harmónie

 

Krajinka

Zelená a tiež svetlošedá ako sen, živá
Všetko v nej žije, dýcha, raduje sa
Krajinka stojí pevne
ale ukotvená akoby vo vetre
hýbe sa ako slnečný obraz v jazere

Pevná je a jasná
A živá
na každom jej liste trblieta sa
slnečný odkaz unášaný vetrom
do všetkých kútov krajinky


Mesiac

Svieti Zem zvaná Mesiac nad nami
zrkadliac a ukazujúc v mori vesmíru
nočnú našu pevninu
náš ostrov ako stratený
domov, prístav, útočište

Žiarivé dieťa svojej matky Gaie
ponorenej v tme noci
Telo z jej tela, planétka modrej planéty
Spájajú ich tajomné vlákna spoločného osudu
neviditeľná pupočná šnúra zväzuje ich

Nočná lampa sveta
Keď zašlo slnko
a zmizlo nevedno kam
noční vtáci v neho prestali dúfať
a obrátili sa na Mesiac


..zum beispiel...tma noci...chrchel kominu...lapma sveta...vcela tuzby...atd atd..

Petros1
22. 05. 2006
Dát tip
Tá posledná veta bola pre CrawlingChaos :-)

Petros1
22. 05. 2006
Dát tip
Ďakujem za názor a pochvalu, dobre padne :-)

Petros1
22. 05. 2006
Dát tip
Ahoj, ďakujem za kritiku, názor. Prosím ťa na aké metafori si to mám dávať pozor, o čo ide? - Čo sa týka tej mojej snahy o vzletnosť, neviem, či to nie je aspoň tak trocha moja prirodzenosť :-) Totiž akési prostoduché nadšenie, radosť alebo niečo také, aj takí sú asi ľudia, ale skúsim sa zamyslieť. - Tá inverzia sa mi páči, čo ti ja viem, možno je to tvoj odborný názor voči môjmu subjektívnemu, ale aj úprimnému (tiež sa zamyslím). - S tou "Zemou" som to urobil zámerne, je za tým istý vnútorný pohľad, spájam tam predsa akosi "magicky" Zem a Mesiac (neviem či sa to hodí do básne:-) - Som iba začiatočník, asi tak.

ahaa, uz viem, jj...

crawling...no uplne jedoducha zmena prirodzeneho slovosledu...nocnou nasou pevninou... ...

Assu, ved ja ani neviem, co je to inverzia:)))

Na prvy krat celkom v poho, mne sa paci ta druha basen, a tiez druha strofa z tej tretej ma dost do seba. Assurballit to zobral zostra, na prvy krat moze prekvapit, ze dostanes hned vaznu kritiku, ale snad ti to pomoze a usmerni:)

..tak na uvod chcem povedat...pozor s genititivnymi metaforami...setrne...s nimi zachadzat... ...co sa tyka basni...tak asi najlepsie sa mi pozdavala ta druha... ...ale trpela rovnako ako otstane tu...na prebytok slov...hovoris vela...a snazis sa vyjadrovat...vzletne...basnicky..az tak ze mi to vyznei dost umelo a krcovity... ...uplne mi tam chyba prirodzenost...mozno ty.. ...pekne to vidiet na..ukazujuc v mori vesmiru nocnu nasu pevninu... ...po prve zbytocny prechodnik...potom more vesimiru...mi znie dost ohrane... ...a zakoncene velmi zbytocnou a umelou inverziou.. ...dalsia poznamka k poslednej basni... ...svieti Zem zvana Mesiac... ...s tym by som pozor..je to gramaticka chyba... ..predsa Zem sa pise s velkym pismenom...len ak sa jedna o planetu... ...ked ide o mesiac...tak to znie..to je akoby si povedal...vedla lezi Slovensko s menom Cesko... ...celkovy dojem z tych troch veci...je dost rozpacity...uvital by som vacsi nadhald...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru