Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pole

Výběr: Markéta
24. 05. 2006
5
0
1773
Autor
Trigonaut

Na konci noci

ve vůni zralých jahod

hledám baterku

 


StvN
30. 05. 2006
Dát tip
Dobrý:) Rozhodně břinklo.

StvN
30. 05. 2006
Dát tip
Dobrý:) Rozhodně břinklo.

Trigonaut
24. 05. 2006
Dát tip
já nikoho z písmáka osobně neznám. a flamewars se neúčastním. :)

:o) úžasná zkušenost :o) ...asi ji máme z kradení jahůdek všeci :-))

no spis jsem doufal ze to pochopis...

Trigonaut
24. 05. 2006
Dát tip
malej blazen: ja vychazel jen z tvych vlastnich slov, ze neznas pravidla haiku a nehodlas to soudit - a oba sve vyroky jsi vzpaeti svymi naslednymi slovy poprel. byla to jen jemna ironie. :)

no ale porad je to poezie....a stejne jako nemusim mit rad polevku muzu mit rad moucnik a uz od toho se odviji pristup k onomu tematu a ja nerekl ze jsem nikdy necetl zadne haiku ja je cetl....ale akorat nevim cim se haiku vyznacuje presneji to co zde psala marketa - tudiz sem obznamen ze je tam nejaky pocet slabik a bla bla ale nevim presne kolik atp... jinak srovnavat muzu a to nejen s pravymi haiku ale treba beatnickymi a proste tohle se mi nelibi tim ze pises neco o vzdelanejsich ctenarich se sam akorat usvedcujes z nevzdelanosti....hodnotit jako haiku jsem tedy nechtel po strance literarni vedy....

Trigonaut
24. 05. 2006
Dát tip
malej blazen: to je pak, jako by jsi hodnotil polévku tak, jako by to byl moučník ("je hrozně řídká"). :) ale díky za každý názor, každý má svůj význam, i když samozřejmě názor znalejšího autora je pro mě významnější než méně informovaného. :)

norsko: jaky vybery? ja jsem jeste zadnej vyber nedal...kdyz nepocitam pusobeni ve stare redakci coz je taky dost dlouho....

Norsko
24. 05. 2006
Dát tip
mb: výběry :-)

norsko: co ty moje taky ne? nevsiml jsem si ze by se v teto basnicce potazmo diskuzi resilo ckolovi meho...

Norsko
24. 05. 2006
Dát tip
dobrej kameňák...:-) mb: já ty tvoje taky né

taky sem nehodnotil jako haiku ale jako dejme tomu miniaturu

Markéta
24. 05. 2006
Dát tip
jasně. že se líbí mně, to přeci vůbec nic neznamená... ale mně prostě zní.

Trigonaut
24. 05. 2006
Dát tip
malej blazen: kdyz rikas, ze nevis, co je haiku, jak pak muzes haiku hodnotit? :)

samozrejme....proto jsem i zduvodnil proc se mi nelibi...

samozrejme....proto jsem i zduvodnil proc se mi nelibi...

Markéta
24. 05. 2006
Dát tip
kategorii líbí- nelíbí používáme každokročně, proč bysme ji nemohli použít zde? jen je otázka, zda si s tímto způsobem hodnocení vystačíme po celý život...

jasny diky, ale ptam se..jeste nemusim byt preci znalec haiku abych mohl rozhodnout libi nelibi ne?

Markéta
24. 05. 2006
Dát tip
blázen: zkus www.haiku.cz. zde je průřez haiku, jak amatérských tvůrců tak profesionálů. Je zde stručně, co to haiku je apod.

no ja fakt vubec netusim co haiku - par jsem jich cetl ale rozhodne ani jedno mi neprislo tak banalni a predevsim k nicemu jako tohle....prave u nich me neco brinklo...ale pravda srovnavat s pravymi haiku asi neni na miste, ale ptam se pak srovnavat s cim?

Markéta
24. 05. 2006
Dát tip
blázen: nejsem na haiku velký specialista, ale pár jsem jich už přečetla a sama zkouším: haiku, ne sice především, ale zpravidla, tvoří forma: 5 - 7 -5 slabik. Dále atributy haiku jsou zdánlivá banálnost tématu (na kterou správně poukazuješ, jako "no a co?"), avšak nikoliv vágnost vyjádření. Právě naopak. Musí zajiskřit, břinknout do čela jako vystřelená pružina. A dále autentičnost, uvěřitelnost. Haiku nesmí být konstruktem, ale výsledkem hlubšího vnoru, kdy zdánlivá všednost rozevírá své paže a rozdává poklady... Tohle haiku mi přijde (když ne ve srovnání s Bašóem, tak alespoň s tvorbou na literárních serverech - potažmo zde) lepší než průměrné...

Theuška
24. 05. 2006
Dát tip
Pěkná představa:))) Jak jindy haiku nemusím, tak tohle se mi docela líbí.*

nevim jaky ma pravidla haiku takze tohle nehodlam soudit a neprijde mi to nicim objevne, zajimave a vlastne ani vtipne coz mozna tak melo pusobit no co no tak hledas baterku ja jsem pred rokem zase na letisti v noci s kamaradem hledal klice a nemel jsem potrebu to vykricet do sveta...ne neprijde mi to zasadni co by me jakymkoliv zpusobem dokazalo obohatit.... a vybr z pera marketina nechapu tuplem ale ze se kazdemu libi neco jineho to chapu to ano....

Trigonaut
24. 05. 2006
Dát tip
oo, dekuji vam za vse. :)

Eva_S
24. 05. 2006
Dát tip
docela úsměvná představa....:))

Markéta
24. 05. 2006
Dát tip
už jsem dlouho takové nečetla. tady žádný dlouhosáhlý kritiky... V

Markéta
24. 05. 2006
Dát tip
skvělý. haiku se vším všudy. máš talent :-) *****

Fouckault
24. 05. 2006
Dát tip
bude se na ten hermetický text hodit :-)

Trigonaut
24. 05. 2006
Dát tip
stanca: taky jsi kradla jahody? :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru