Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Slová, Vojna v uliciach, Dieťa

30. 05. 2006
0
0
474
Autor
Petros1

Slová

Hoci krásne ako básne
človek pri nich občas žasne
predsa nedosiahnu, nevystihnú
pravdu dosti jasne

Aj keď niečo naznačia, napovedia
a pohladia vôňou fajnou
nečakajme od nich veru
sprievod zónou tajnou

Na ruky aj bozky dajú,
i na tvár, na pokožku
srdca čo je hlbšie skryté
dotknú sa však iba trošku

Vojna v uliciach

Pri garáži leží muž,
mŕtvy je, nedýcha už.
Na ulici leží žena,
nehýbe sa, je ako stena.

A tamto zas bezduché dieťa,
ako chladno zašlapnuté kvieťa;
ako pokazená bábika,
hračka, čo už nebliká.


Dieťa

Čierna vrana sedí na bielom ráme
Pod vranou pri ráme je dieťa
Je to milé dieťa
Ale teraz trochu trpí
lebo pózuje pre báseň
Vrana netrpí
rám tobôž
iba to dieťa
Nechajme ho v kľude najesť
a nech sa ide hrať


nie, nie, to nie je kritika, aby si stratil zaujem, lebo s lepsimi dielami budu lepsie kritik a to bude velmi dobry pocit

Petros1
05. 06. 2006
Dát tip
Tú formu by bolo treba upraviť. Chce to čas, dospievanie :-) Dík za názory a rady, aj keď viac-menej "krictické" ("negatívne") a mám pocit, že tak chýba motivácia na ďalší záujem o písanie...

no, poviem aj ja niečo k tomu... aššurballit má pravdu, že tie predtým boli lepšie tá tretia sa mi páči z môjho pohľadu, ak keď je asi iný, ako tvoj na rýmoch treba pracovať, aby sa z rýmovačky stala báseň (po technickej stránke)

...hm...no neviem co ti na to povedat... ..osobne si myslim ze aj druha je zabita...rym...dita/kvieta... ...plus muz/uz...su fakt sialene... ...rym...k zene nehybe sa...a je jak stena...mi pride dost krcovity obrat... ...mozno to posledne dvojversie ako tak...no... ...a tretia....no dajme tomu...asi je najlepsia z tychto troch... ...ale cela...mi pride trochu krcovita... ...ale povedzme ze...myslienka...mi pride najlepsie spracovana...i ked dalo by sa co to ocistit..atd... ...mas tam totiz dost balastu...podla mna... ...kuzlo basne je aj to ze nepovies vsetko... ..a tunak obraty ako...je to mile dieta...mi pridu fakt ako len balast...hm... ...clovece...musis veeeeeeela veeeeeeeela citat...a pisat..

Petros1
31. 05. 2006
Dát tip
Tak aspoň to. Povedal by som, že tá prvá - Slová - je ozaj do určitej miery zle spracovaná, že je neprimerane podriadená nevhodnému rýmu. Avšak tá druhá - Vojna v uliciach - sa mi páči, považujem ju naopak skôr za "do určitej miery vhodne spracovanú". :-) A tá tretia, čiže Dieťa, je, myslím, v pohode. Nemusí to byť predsa nejaké dokonalé alebo čo.

...myslienky su...no povedzme ze "pekne"...ale to spracovanie ich zabija...

Petros1
30. 05. 2006
Dát tip
Nuž keď myslíš, niečo sa z tej kritiky hádam dá uznať. Niektorým ľuďom sa to však páči. :-) A čo myšlienky, ktoré to obsahuje?

...ryyyyyyyyymy...clovece ty ich hadzes jak pridu... ...obcas ti v podstate ani nevyjdu... ...prva basen...sialena trojkombinacia...basne/zasne/jasne...zhodili basen na uroven detskej rymovacky... ..sustredis sa na tie rymy tak ze vytvaras sialene konstrukcie... ...v podstate si to podriadil cele rymom... ...druha basen...je to v tom dost podobna... ...v podstae ked som si hral taku hru...aky rym bude v dalsom versi...tak som mal dost vysoku uspesnost... ...skus si preciatt jozefa urbana..utrpenie mladeho poeta..a nalistuj si nieco comu sa hovori gramaticky rym... ...tretia...krcovita... ...tie tri predtym sice mi tiez nesadli...ale boli o tri triedy lepsie jak tieto...tam by si sa skor mal uberat... ...rymovanie ti podla mna nejde...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru