Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tázání s ostnem

11. 06. 2006
1
0
1640
Autor
čouhán
Tvá dlaň se v mé dlani
laskání nebrání,
přesto snad měl bych se bát,
aby mé vyznání
nebylo banální
- vtisknu ho Tvé dlani
                     bezpočtukrát.

Bloumám sám po po polích,
po stráních v údolí,
postrádám jen dotek Tvůj.
Slunce mi dovolí
obhlížet okolí,
poblíž tak odhalím
příšernou sluj.

Tázání z ní roste,
má osten z podsvětí,
je prosté jak prokletí:
"Ty budeš mým skvostem
anebo já po stém
objetí milostném
Ti naletím?"


Melodie: http://couhan.php5.cz/pisne/tazani.wav

čouhán
16. 06. 2006
Dát tip
Děkuji Ti, milá Incognito, za uznání mého vyznání-tázání. Odhalilas mě. Rád si hraju - a ne jenom se slovíčky. ;-) Všimla sis i odlišnosti první sloky od zbylých dvou. Ta písnička opravdu měla zpočátku jen tu první sloku. Později a pod jinými dojmy vznikl zbytek. Proto ten kvalitativní rozdíl. Nějteré dojmy jsou zkrátka intenzivnější. :-) Tak, že to někteří zvlášť vnímaví jedinci z textu poznají. Máš talent nejen na skládání, ale i na poslouchání. Už se těším na Tvoje další písničky!

Incognito
16. 06. 2006
Dát tip
Ta první sloka je skvělá! Pěkná hra se slovíčky! Za tu ti dávám *** ty další už jsou slabší, ale i tak, pěkný. ;)

čouhán
15. 06. 2006
Dát tip
Aha. To je ono. Poslední slabika 3. a posledního verše každé sloky je ta "protažená". Je vlastně první dobou nového taktu, na další dvě doby připadá pomlka.

čouhán
14. 06. 2006
Dát tip
Díky, za postřeh i chválu. Mám rád staré skotské a irské lidové písně, takže mě zřejmě ovlivnily. Slova Ti k melodii nepasují možná proto, že ta moje hra na flétnu není rytmicky dokonalá. Když v ní ale přesto rozpoznáš tříčtvrteční takt, tak by ses měl chytit. Text je členěn po trojicích slabik celkem pravidelně. Lepší by samozřejmě bylo nazpívat to s kytarou, ale můj hlasový projev ani kytarový doprovod se s tím Tvým nemůže měřit. :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru