Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

vyznání

25. 06. 2006
3
0
1669

25.6.2006

Do dlaní dávám ti

sebe sama

na střípky rozlámaná

 

Skládej mě

prosím

jak vitráž za slunečného dne

 

Jak obrázek

který vyloupne se v svojí kráse

jak křehký sen který k ránu zdá se

 

A věř mi

prosím

každé slovo které moje srdce říká

 

Nechci tě střípky poranit

tak ber je rukou opatrně

A nezpřetrhej jemnou nit


inu ano..... já zapomněla málem :o).... Tak tedy milý pan, Vám odměnou nejsladší dnešní úsměv posílám

NePoe_ta
10. 08. 2006
Dát tip
Bingoo!!! Ano? A sladká odměna? ... za vše to strádání? ???

Jste chytrý mládeneček, pane ne_poeto_bá_snivý :o)

NePoe_ta
08. 08. 2006
Dát tip
Tak do třetice všeho dobrého v hádání ... když ne teď, tak kdy? ... když ne tady, tak kde? ... jinak ať mosty zapálené shoří za námi! Povoláme nápovědu: pana Sekoru, i všechny ostatní! K čemu slovníků, když na koruně hlava, a mince mezi prsty - vyhozená: hlava, orel, kat? 1/ Žes Ty ta beruška co do ní zabouchl Ferda mraveneček (formica - hbitý šikula všeuměl), až tak, ach až tak, že začal nosit červený šáteček se sedmy puntíky – každý to hned poznal :). A že byl veselý lehkovážný, bylo to v neděli, na šátku puntíky bíle, ty chmury tmavé – sluníčku přenechal - všemu zamračeně přihlíželo, utápěje se v obavách z toho nerovného vzplanutí ... od té doby temné skvrny na slunci :) 2/ Další pradávná indicie – v domě u prarodičů pozůstaly po gestapáckých dětech prapodivné knížky. V jedné z nich se vyprávělo, jak malý Hans(-ík), že byl povedený hajzlík, šťoural z rozmaru mravenečkům do domečkům. Tu z něj vylez udatný‚ černý mravenec-válečník s ohromnými kusadly (pružný, hbitý - formica), kousnul zlobivého Honzíka – mravenečníka do malíčku, ten se rázem smrsknul, a za trest byl vtažen do života hmyzu a všelijaké té havěti, od faraónů počínaje ..., plného hmyzích ústrků. No hrůza, byl dokonce u strejdu Tesaříka za učedníka ..., kde posluhovalo Slunéčko sedmitečné, kterého se Honzíka zželelo, dalo mu napít zapovězeného nektaru, on znovu vyrost, a už nikdy mravenečky nepošlapával ani nezlobil maminku ... ale ... ale raději NIC. Ještě by z toho mohl být kde-kdo Truhlík! Tak kterému že dala šáteček? Válečníkovi, Honzíkovi? 3/ Na Slovensku, po pradávnu označují Tě místní jménem „pánbožkova kravička“. Že bys byla od toho pánbožkovho bejčka??? ... di formica ..., inu, inu :) Buď jak buď, na Písmáku štrúdl čekatelů co nemohou dočkat, kdy se s nimi opět přiletí podělit a své harmonie v písmenkách. Nebo snad až příliš přelétavá? ... zamířila na Písňák? :)

máte fantazii - a to tak, že tuze pěknou a náramnou.... až je mi tedy líto vás opravovat, bá_snivý pane, ale s politováním vám musím říct, že zase samá voda...... Myslím, že chtěl-li byste se dopídit vlastní pílí, musel byste nějakého slovníku použít.... a nebo... dumat.... o tom, čípak by beruška býti mohla?! :o)

NePoe_ta
06. 08. 2006
Dát tip
... zkrátka takové pružné jako z gumy, co se umí ze všech pádu na záda vyhrabat, a ještě si k tomu vesele bzučí, až v uších zaléhá ... když vzlétá bez rozběhu ... ???

NePoe_ta
05. 08. 2006
Dát tip
Pak jsi to slunéčko co prodíralo lesem chloupků po předloktí, když stál jsem v tom pískovišti, ať hnul jsem rukou sem či tam, vždy směřovalo vzhůru (po způsobu střelky kompasu ukazující na jediný bod, jediné místo ve vesmíru), - fouknul jsem do něj - padlo na záda, bezbranně v prázdnu kmitalo nožičkama, však pozvedlo, obrátilo se samo (di formica) ... ale že se hrozně bálo, vláčí sebou na zádech od té příhody 7 teček? Ano? Pakliže ne, poddávám se ...

nene, pane ne_poeto_bá_snivý, s tou bakelitovou formičkou jste pořád mimo misku :o)

NePoe_ta
05. 08. 2006
Dát tip
Ber.uška co bere za ušká vymáčknutá na pískovišti z dětské formičky? Přesné? Pakliže ano, dám se na zběr hmyzu. Až tak, že se ve mne krve nedořeže, až tam ...

nene, ani náhodou z bakelitu ---> chybka v překladu, zkus to znovu a lépe ;), ne_poeto_bá_snivý :)

nene, ani náhodou z bakelitu ---> chybka v překladu, zkus to znovu a lépe ;), ne_poeto_bá_snivý :)

NePoe_ta
28. 07. 2006
Dát tip
Oprava prosím: ... torz ... úžasňáková ... ...

NePoe_ta
28. 07. 2006
Dát tip
By vyhrané na zobcovou flétnu, než ve slovech vyzpívané. Pod kopulí altánu v zahradě dóžecího kastelu? Mám Tě tu v asfaltové desce - mistrů renesance - zdála ses již tolik, tolik obehraná, plná příčných drážek v mracích škrábanců, ... . Léta letoucí pohrdaná, odepíraná, znovuobjevená před roky dvěma, vstupuješ do syna člověka svou jednoduchostí, naivitou. V závěru Ti to s trubadurem, co provází Tě na příčné, plyne lehce pod jabloní. V předzvěsti na šťastnou sklizeň. :) A přezdívka? Sluníčko sedmitečné, z bakelitu? -------------------------------------------------- Přikvit sem náhodou, až na chvostě (dračím?). Přebral Ty Tvé kamínky růžence včetně korz. Nevím proč ale napadlo mne, že jednou budeš úžasnáková máma. T* - pouhá formalita, za všechny

oleandr
26. 06. 2006
Dát tip
tož hezká, ale aby se nepořezal

guy
26. 06. 2006
Dát tip
docela hezky poskládaná střípková dlaňovka ..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru