Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNa míse či mimo mísu?
01. 07. 2006
0
0
1667
Autor
Křivák1
Zajímaly by mne vaše názory na následující otázky:
Děkuji předem za informace a názory.
- Jak vlastně vzniklo úsloví "být mimo mísu"?
- Co je lepší, být na míse či mimo mísu?
- Lze být na míse a zároveň být mimo mísu?
Děkuji předem za informace a názory.
No já nevím, ale význam je přeci jasný.
1. v míse - tzn. má co jíst,mluví k věci(je in)
2. mimo mísu - tzn. nemá co jíst,přeneseně je mimo diskusi -"mimoň"(je out)
Takže si myslím že to m.m. spíš Poutníci jen jaksi použili.Musel to být asi pěknej hlad...
Odkud se to vzalo kdo ví...
Pišta_Hufnágl
04. 07. 2006
Noíku, jenže ona se pak po pár letech stejným způsobem pomstila na mě... :-P
Papouch: Křesťan odvrhl holku??? To je ovšem nekřesťansky nešlechetné ;-(((. No ale aspoň se o ni postaral někdo šlechetný, hodný, s barevnými pírky.
Pišta_Hufnágl
03. 07. 2006Pišta_Hufnágl
03. 07. 2006
Nevymýšlím, prisamboh, že to tak bylo.. Tehdá jsem se Šlachem trochu kamošil a na ty konzerty chodil, a taky jsem dělal zvukaře podobné kapele a vzal si za ženu holku, kterou Šlach odvrhl... :-)) je to prauda praudoucí
PH:
ad 1) víš ty?
ad 2) definuj "těžko"
ad 3) rozumné !!!
Papouch: ty si vymýšlíš !!! Tomu nevěřím, fakt?
Chroust: poutníci jsou fajn, a proutníci taky
Pišta_Hufnágl
02. 07. 2006
Já bych řekl, že to souvisí s toaletami .. tam je nepřesnost fatální :-)
1) Tak to vím naprosto přesně.
Vzniklo to někdy koncem 70tých, či počátkem 80tých let a vymysleli to členové kapely Poutníci v čele s Robertem "Šlachem" Křesťanem. Měli kdesi konzert a šli do místní restaurace na oběd. Ja jídelníčku byla jako příloha - brambory m.m. - (maštěné máslem) a oni se dohadovali, co to m.m. může znamenat. Kdosi vymyslel, že to znamená "mino mísu". Šlach potom na konzertech po celé republice tohle vykládal jako humornou příhodu a výraz "mimo mísu" se tak uchytil.
Nekecám.
chroust: ptal jsem se maminky, asi není kuchařka, nevěděla ;-)))
člověk: hrozná představa !!!