Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Lidé bděte! ;)

03. 07. 2006
1
0
826
Autor
Skaen

Nejspíš asi mikropovídka... Nekamenovat přehnaně tvrdě prosím. ;)

Kazatel v ošumělé říze se s námahou vyšplhal na kámen poblíž obchodní cesty.

"Lidé!" oslovil procházející karavanu. "Přestaňte myslet jen na sebe! Všichni jsme sourozenci v očích bohů! Zanechte svárů a obraťte svůj zrak k přírodě, ke svému okolí!"

Lidé se zastavili a užasle hleděli na tu osamělou postavu.

"Bla bla bla?" otočil se jeden z nich k sousedovi.

"Bla bla. Bla bla bla," dostal odpověď.

"Rozhlédněte se kolem sebe!" pokračoval kazatel. "Dokáže kterýkoliv z vás vyrobit něco tak úžasného jako je obyčejná polní květina? Co vzešlo z vaší touhy ničit?"

"Bla bla," pokrčil rameny jeden z přihlížejících a obrátil se zpět ke svému vozu.

V davu pozvedl hlavu muž s inteligentním pohledem a chvíli poslouchal plamennou řeč svatého muže.

"Bla bla, bla bla bla?" obrátila se na něj žena stojící opodál.

Muž z davu se zachmuřil.

"Upalte ho," prohlásil.

Netrvalo ani hodinu a svázaný kazatel stál na hranici.

Nehořela dlouho.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru