Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Častý koniec

06. 07. 2006
0
0
474
Autor
lamarisa

„Sedela na zemi. Neprítomný pohľad upierala na nebo. Bola krásna, mala prenikavé modré oči, ktoré akoby boli v tej chvíli zastreté závojom, červené vykrojené pery, dlhé zlatisté vlasy a ladnú postavu. Na prvý pohľad sa dalo zistiť, že je to víla. Bol to krásny obraz lahodiaci oku. Jediná malá, ale naozaj malilinká vecička ho kazila. Ani ju z diaľky nebolo vidieť, ale bola tam. Malá čierna lesknúca sa slza. Kotúľala sa jej po líci a pomaly, stále tým istým tempom pokračovala až k ústam.

Víla zdvihla ruku a zotrela si jediný náznak jej smútku. Sedela a upierala oči stále na to isté miesto. V jej hlave a aj v celom tele sa odohrávalo čosi úplne iné.

 

Nesedela tam na velikánskej lúke plnej rôznofarebných kvetína a nebehali okolo nej iné krásne a veselé víly. Bola sama na okraji veľkej skaly. Odrazu spadla a zachytila sa rukou o tenký konárik. Jej ruka však nebola silná, ale bola zmorená neuveriteľným žiaľom nad nespravodlivosťou tohto sveta. Iba na veľmi krátky okamih pomyslela na pomstu, ale aj ta chvíľka stačila a jej ruka úplne ochabla.

Padala dole a dole. Čím bola hlbšie, tým lepšie a jasnejšie sa jej vybavovali spomienky na to, ako veľmi jej ubližovali tie bytosti.

Nie. Už necítila smútok ani žiaľ. Celým jej telom otriasala nenávisť a túžba po pomste.

 

A dopadla. Dopadla a ošľahol ju prudký ohnivý plameň. Plameň, ktorý živí jediný cit – nenávisť. Aj keby všetci živitelia tohto plameňa prestali nenávidieť a plameň by nadobro zmyzol, rodili by sa ďalší a ďalší, ktorí by nevedomky ho oživovali.

 

Ošľahol ju teda nesmrteľný plameň. Vstala a už viac nebola víla s modrými očami, červenými ústami a zlatistými vlasmi. Podľahla plameňu a už bolo rozhodnuté. Už nikdy nepocíti radosť, už nikdy nebude tancovať a spievať, už nikdy na jej tvári nezažiari úsmev. Zaťala ruky v päste a otvorila svoje oči. Boli tmavé. Otočila hlavu a zlatisté vlasy sa zmenili na čierne.  Škodoradostne sa uškrnula a jej pery stmavli. Stala sa Temnou.

 

Takto dopadne mnoho životov víl...“ dopovedal Rollis a pozrel na svojho učňa, ktorý nemohol nájsť slová. „Nie!“ vykríkol učeň a zúfalo zatriasol Rollisom. Vybehol z malej chatrčky a zapozeral sa na mesiac. Priezračná slza sa mu skotúľala po tvári a on sa bezmocne vrátil dnu.


...hm...takze po prve co som si vsimol..tak mizne sa vzdy s makkym...dost hrubku si tam vytvorila... ...co sa tyka dielka samotneho... ...tak sa mi tazko hovori...ide zrejme o jednu z tvojich prvych veci...miestami dost zbytocne pateticku... ...pouzivas silne slova...nenavis tuzba po pomste...ktore vsak v takejto koncentracii svoju silu stracaju.... ...potom dost fraz...napr. nespravodlivost toht sveta... ...potom stylisticky...niektore zbytocne caste opakovania...ktore cele citanie spomaluju..a text tak straca istu dynamiku...a opat aj na sile... ...akoby si mala urcney rozsah textu...to chvilami posobi.... ...myslim ze to chce pisat a pisat..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru