Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Extrémní pocity a svobodná vůle

19. 07. 2006
0
1
1110
Autor
čouhán
Nejblaženějším pocitem je naděje, nejstrašnější je pocit promarněné příležitosti.
Oba tyto pocity tkví jako dva pilíře v nejniternější podstatě svobodné vůle.

1 názor

A.H.
07. 04. 2009
Dát tip
"nejstrašnější je pocit promarněné příležitosti" -> souhlasím

čouhán
20. 07. 2006
Dát tip
Měl jsem opravdu na mysli obyčejného člověka, který má kde spát, co "žrát" a občas dostatek času na fantazírování. Navíc se to týká jen psychických pocitů, takže o onom obyčejném člověku nepředpokládám, že trpí ve smrtelných bolestech. (Vlastně i smrt lze s trochou cynismu považovat za promarněnou příležitost žít dál.) Konečně by mělo být ještě řečeno, že oba dva "nej" pocity jsou vybrány jen z těch pocitů, na kterých by se většina lidí shodla, že jsou extrémní. Kdybych to ale pojal až takhle obecně, nebyl by to citát, ale filosoficko-psychologický traktát podepřený průzkumem veřejného mínění. Takže máš pravdu, jenyku, že ten můj citát nemá tak obecnou platnost jak to na první pohled vypadá. Na druhou stranu - který citát má obecnou platnost?

Idefix
19. 07. 2006
Dát tip
jó,každý se může rozhodnout jak chce sám... :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru