Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Poseidon

24. 03. 2001
3
0
964
Autor
JiKo

Osiřel sem na pokecu a psal sem si tam monolog. Pak sem zjistil, že je to malý příběh a tak sem jej upravil a prsknul sem

  Zbyl sám, jak plachetnice na rozbouřeném moři.
***
  Hmm, jak paradoxní, pomyslel si, já přeci jsem osamělý námořník na rozbouřeném moři!   Vítr jeho loď stáčel do strany a námořník, jemu navzdory, stále obracel loď přídí proti vlnám. "To ví přeci každý zkušený mořeplavec, že bouři se musí čelit přídí, jinak tě moře smete a Poseidon ti přijde na pohřeb", vzpoměl si na slova starého kapitána, který byl už také po smrti. Zůstal sám.   Sám z jejich malého mužstva na nevelké placetnici. Celou loď napadla neznámá nemoc. Nic co znali proti ní nepomáhalo. Po týdnu, kdo nezemřel na ni, toho, vysíleného, spláchly vlny. John byl posledním mužem. Stál vzpřímeně a hrdě u kormidla ... a bojoval.
***
  Přes palubu se nečekaně převalila velká vlna, snad pětimetrová. Naštěstí se držel kormidla pevně, jak klíště řekl by, ale to rčení se na moři nepoužívá.   "Ohó! Moře! Mě jen tak nedostaneš", křikl do chladných vln. Poseidon tedy rozbouřil moře ještě víc svým trojzubcem. Další vlna se převalila přes palubu, snad ještě daleko větší než ta první a námořník slyšel smutek praskotu předního stěžně. Byl chlap ale plakal, jeho loď, jeho láska, jeho život ... umírá....   Plakal a jeho slzy kulaté a slané byly k nerozeznání od kapek mořského příboje. Pak se loď rozlomila vedví. John prohrál svůj boj a odevzdaně čekal na smrt. Loď se začla potápět. Nezvratně. Zavřel oči a obestřel jej klid.
***
  Poseidon se zhrozil, "Co jsem to pro Dia udělal?!?!"
***
  Druhý den bylo moře klidné. John se probral z bezvědomí na jakémsi voru poblíž zeleného ostrova. Slunce ležérně osvětlovalo pablesky z rozhoupané hladiny nízké palmy. Ráj, blesklo mu hlavou. Ne já žiju oddechl si, to když na kraji voru objevil malý lístek. Přeci by mu Zeus nepsal na papír, ale poslal by andělské posly.
***
  Na papírku stálo jen: "Promiň spletl jsem se....Poseidon"
StvN
30. 03. 2001
Dát tip
Asi jako Merle. Líbí se mi poslední věta.

JiKo
27. 03. 2001
Dát tip
Merle čím?

Merle
27. 03. 2001
Dát tip
jiko: nelíbí se mi myšlenkový náboj toho příběhu, nelíbí se mi způsob, jakým se rozvíjí, slova (a cílené obrazy) kterými se navozuje atmosféra... nápad i pointa jsou dobré, ale zpracování ve mi přijde uměle účelové...

Deltex
27. 03. 2001
Dát tip
Docela to ujde...:-)

Helča
27. 03. 2001
Dát tip
S kým si ho splet?

Merle
26. 03. 2001
Dát tip
mě to přijde slabé...

Jochanien
25. 03. 2001
Dát tip
moc hezké, :-))) bylo už hezké na pokecu, Ť!

Jochanien
25. 03. 2001
Dát tip
moc hezké, :-))) bylo už hezké na pokecu, Ť!

Albireo
25. 03. 2001
Dát tip
Tipózní, podtržítko!

J
25. 03. 2001
Dát tip
Vyloudilo mi to úsměv po dramatické představě bouře Tvým zakončením.

JiKo
24. 03. 2001
Dát tip
ty lomítka sou přímá řeč (uvozovky) zkusím to opravit

ruby
24. 03. 2001
Dát tip
pointa je vazne dobra. na zacatku mne trochu zavadilo o usi rychle zopakovani slova namornik. i jinak je to dobre, ale pointa je vazne to nejlesi

Cavalera
24. 03. 2001
Dát tip
Ješíííž mě to nedochází .. pomožteeeee!!!! Ale napsaný je to dobře, tož se mi to tak zdáti býti.

valerinka
24. 03. 2001
Dát tip
je to hezký:-)))

valerinka
24. 03. 2001
Dát tip
je to hezký:-)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru