Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pohled ciziny na nás

05. 08. 2006
0
0
1247
Autor
Petulka

Čistý zisk nad miliardu mělo loni už 36 firem,

o 9 více než předloni. V první stovce je 71 zahraničních,

12 se státním podílem a jen 17 firem s českým kapitálem.

Jak je to možné, že tak zaostáváme za ostatními zeměmi?

Jak je možné, že vyspělé země kupují naše firmy a ještě lépe, zakládají

nové na našem území s falešným slibem "sníží se nezaměstnanost v Čechách".

Jak je možné, že se dopouštíme toho, že naše tuzemské firmy krachují, zavírají se

a mohutné budovy posléze stojí liduprázdné.

Máme jméno, jsme Češi, máme vzdělané lidi, známe svůj mateřský jazyk lépe, než kterýkoli své oné země.

Umíme pracovat a nacházet nápaditější nápady než kdejaký cizinec¨.

Tak proč na nás ostatní hledí jako na ubožáky a chudáky, kteří neumí hospodařit ve své zemi?

Až mi vytekla slza, když jsem v cizině slyšela x-tisíc názorů a pohledů na naši zuboženou republiku.

Na nás, na trosky, kteří se neustále snažíme vyhrabat ze dna a stále toto dno máme nadosah, namísto abychom se od něj co nejrychleji vzdalovali.

Jak je možné, že naše "textilky" nejsou a ti cizinci, kteří začínali prodávat levné oděvy z dovozu, si nyní žijí lépe, než jakýkoli občan českého původu, který "dře od rána do večera" ?

Já musím pracovat na živnostenský list, vydat za prodané zboží paragon. Proč oni nemusí? A v jakém stavu a v jakém prostředí, za jakých podmínek, tito lidé ono zboží skladují?

Už by stačilo to neustálé ročilování nad těmisto otázkami, končícími bez odpovědí. Nekonečné sliby řešení, které nikdy nebyly provedeny, už mě nudí.

Jak je možné, že dovážíme takové množství ovoce, když máme tolik nadbytků, které bychom nebyli schopni spotřebovat ani my sami?

Jak je možné, že to, co jsme doposud produkovali jako jediní v Evropě, s ledovým klidem vyrábí jiná zemé se stejným názvem výrobku?

Kde tedy máme pracovat?

Jezdíme do ciziny vydělat alespoň něco a děláme práci, kterou by i ten nejvzdělanější a nejchudší občan oné země nedělal ani za průměrný plat?

Pak se nemůžeme divit, že se nám Čechům vysmívají...

Postavme vysokoškolsky vzdělaného člověka v naší zemi, vedle stejně vzdělaného v jiné zemi. Úroveň našeho vzdělání je v porovnání s cizinou nesrovnatelně na vyšší úrovni.

Jak je potom možné, že tento náš vysokoškolák utíká za hranice pracovat do kuchyně, skladu....

 

???


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru