Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O vedomi/nevedomi vzdelania

16. 08. 2006
0
0
1089
Autor
LIONELIZ
Co pre vas znamena vzdelanie?Pojem?Je vzdelanie skutocne definovane nejakou presnou definicou?Da sa nejak urcit-tento clovek je vzdelany a tento hlupy?A spaja sa to so stastim?Zopar otazok na uvod vo mne vyvolava koliziu.

V literature su dramy vzdy odstupnovane piatimi bodmi,piatimi ohraniceniami,vyvojom..Expozicia,kolizia ,kriza,peripetia,katastrofa-pat bodov udava rytmus riesenia pribehu pripadne problemu.Preco vsak nenachadzam znamu katastrofu v niektorych otazkach?

Vratme sa znovu k vzdelaniu.V ludskej spolocnosti je chapane odlisne-vzdelany clovek,clovek pracujuci rozumom-po pripade vzdelany clovek,ktory vychodil niekolko skol.Co z toho je vsak pravda?Naozaj nam skola,zopar nacarbanych poznamok poskytne taku uroven vzdelania,aby sme mohli povedat-sme mudry?
Nemyslim si.Vzdelanie je casto spojene so schopnostami cloveka presadit sa.Ved napriklad clovek,ktory ma len zakladnu skolu,sa mozme v zivote uplatnit!A castokrat omnoho viac ako ten s vysokou-no bez stipky napadu.Mozno zacinal ako predavac parkov v jednom z fast foodov-no neskor sa svojou sikovnou pracou dostaval vyssie az na samotny koniec-je veducim celej prevadzky.

A tak si polozme otazku-je skutocne domyselne triedit ludi podla vzdelania,ked nevieme ani definovat samotny pojem?
Je skutocne take spravne vyradit niektorych na druhu kolaj,nedat im sancu,hoci mozu dosiahnut skutocne dobre vysledky?

Niekedy je dobre byt Don Quijotom-no kam to vsak vedie.
Sancho Panza mal predsa asi len viac rozumu-a ani sa tolko nenacital.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru