Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nihilistova sebareflexia

24. 08. 2006
6
0
3084
Autor
Syd Barret

Môj pohľad na svet a existenciu človeka. (Kresťania nebite ma)

Len častica bez trvalého miesta
len krátke zachvenie na strune času
len stvorenie čo pozerá ku hviezdam
ktoré sa sami pred svojou konečnosťou trasú

Len pár hlúpych výbojov mojich neurónov
len krátke vzplanutie, existencia bez dôvodu
len zmes častíc protónov a elektrónov
ktoré sú vo vesmíre už od jeho zrodu

Som kopa buniek ktoré nemajú zmysel
podvedomie, svedomie, duša a myseľ
to všetko si niekto proste vymyslel

Neexistujúce nič okolo troch rozmerov
moja povaha závisí od rodinných pomerov
zbytočná existencia, do prázdna pár vyslovených snov
Syd Barret
11. 10. 2006
Dát tip
Remember when you were young, you shone like the sun Shine on you crazy diamond Now there's a look in your eyes, like black holes in the sky Shine on you crazy diamond You were caught in the cross-fire Of childhood and stardom, Blown on the steel breeze Come on you target for far away laughter, Come on you stranger, you legend, you martyr, and shine! a že ďakujem :)

pekna basnicka.....rypnem si- mne viazane verse vacsinou vadia...ale zas u teba to neni take obmedzujuce myslienky ako indze :) a kraaaaaaaaaaaaaaasny nick mas :)))

Syd Barret
27. 08. 2006
Dát tip
Hmmm, som rád, že tu aspoň niekto počúva Hudbu,... Ďakujem, aj keď ja mám najradšej Astronomy Domine, alebo Pow r Toc h. Sú to "moje" životné diela... :-)

...nie...nejde len o myslienku... ...ide aj o poetiku... ...prave to je to najst tu hranicu... ...sksu si dat do vyhladavaca..vaclav hrabe...alebo si tu najdi spominanych autorov... ...stavim sa ze nebudes mat pocit ze to nie je basne..usmev...

Syd Barret
24. 08. 2006
Dát tip
Viem kam mieris - tam ide vlastne hlavne o tu myslienku a to ma desi... To mozem rovno napisat vedecko-filozoficke pojednanie... Ale za skusku nic nedam, dopisem Platonicke listy a skusim to...

..myslim ze sa mylis... ...skus si precitat nieco od vaclava hrabeho.. ....alebo aj tu na tej strake..zaki alebo minim_sladkyj... ...praveze viazanym versom je tazsie pisat... ...pretoze ta obmedzuje...viaze... ...a rymovanie ma ovela viac pravidiel... ...to neznamena ze volny vers pravidla nema... ...ma praveze tiez mantinely...aj ked niekedy je hranica od totalneho odpadu velmi tenka...ako vsade...usmev..

Syd Barret
24. 08. 2006
Dát tip
A tu je problem - ja volne verse neuznavam. Pre mna to nie je umenie. Alebo upresnim - na take nieco su opravneni len ludia, ktori su naozajstni umelci, a viazane verse im nestacia... Nemozem sa urazat za kritiku, to by som bol naozaj velmi namysleny (co sa tyka tej konstruktivnej) No, sem uz chodim len ja a ty tak neviem neviem...usmev-ale trochu kostrbaty... Ozaj neda mi precitaj si psychiatria blues, aj ked to ma len styri verse zatial, ale sfuknut ma mozes aj za tie, v pohode No, idem spichnut nieco o laske, to bude iny ulet...

...ja myslim ze ked sa pustis do volnych versov...vybrusis formu...tak to nemusi byt stratene... ...ale aspon mas kus sebareflexie...a oddelujes utok na tvorbu od utoku na svoju osobu..usmev... ..ale vsak kto uz sa ma zaujimat ked nie autor...usmev...

Syd Barret
24. 08. 2006
Dát tip
Aššurbalit: No, ja si myslim, ze by som tym ludi zbytocne otravoval... Ja si nemozem dovolit byt nejaky urazlivy s touto tvorbou, ja mam totiz nejaku sebakritiku... L+S? moj vzor, spolu s Jarom Filipom najvacsie slovenske osobnosti polovica mojej tvorby su srandicky a to ti poviem, ze zakladny namet maju v ich tvorbe... A uz asi prestanem vypisovat do tejto temy, este som nevidel aby sa autor takto zaujimal o svoje dielo po jeho vypusteni... P.S.: MVPPPP (:-))

..jo a ked odpovedas...klinkni na meno v lavom stlpceku...ze aviza..aby mi doslo upozornenie ze odpovedas...

...jo jo...tak to je fajn...myslienky su obcas svine nejdeu von...pokial o nich nenapises..usmev.. ...rad vidim...neurazenu reakciu na vrtavy komentar..usmev... ...a mas bod..za to ze poznas LaS...teda ak som na zaklade dakuejem odvozdam dobre vyrozumel..usmev...

Syd Barret
24. 08. 2006
Dát tip
Petrusha: To čo si povedala, sa nezhoduje s mojim postojom nihilistu.

Syd Barret
24. 08. 2006
Dát tip
Aššurbalit: Aby nie, keď človek píše niečo o druhej ráno v polospánku ;) Ale konečne sa mi tam podarilo zachytiť tú myšlienku, tak som do toho už radšej nevŕtal...

..podla mna ta to viaze az prilis...vyznieva mi to dost kostrbato a tazkopadne.. ..a obcas ti aj to tvoje rymovanie kriva...

Petrusha
24. 08. 2006
Dát tip
zbytočná? nie ... len si to nezbytočno v sebe asi treba nájsť a to chce veľa blúdenia

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru