Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Skřípe to

01. 10. 2006
1
0
645
Autor
Strašidlo

Ten zvuk, co drásá Tvoje uši

Otevři ústa a dýchej z plných plic

Ten prach, co zanáší Ti duši

Roztáhni ruce a cítíš ještě víc.

 

Ta špína, co zastírá Tvé oči

Vyzuj se, jdi cestou plnou střepů

To bahno, v němž nemůžeš rty smočit

Svázaná utíkáš z temnoty sklepů.

 

Ta noční můra, co znovu Tě budí

Zastavíš, pozoruješ chvíli

Ten divný pocit, co hlodá Ti v hrudi

Padají stromy, vichřice kvílí.

 

Vrže to, ten vítr jakoby se smál

A zrnka písku všude na zemi

Boříš se do něj a nemůžeš dál

To neskřípe země, skřípeme my.


gringoo
02. 10. 2006
Dát tip
mě se to líbí,.. jen občas -rytnus.

Jakubisko
02. 10. 2006
Dát tip
No, na hlubší kritiky nejsem zrovna odborník, snažím se jen nějak vysoukat pocit, který ve mě báseň zanechala...:) Ale tak můžu se pokusit... Podle mě si zbytečně použil(a) vázané verše, protože aby se vázané verše zalíbily, musí pro to být cit, musejí být opravdu kvalitní, aby se to četlo jako když zurčí potůček...tady jsou ty rýmy jak pěst na oko, nutil(a) si ze sebe ty slovíčka, jen aby byly koncovky do rytmu...vyšlo z toho ale něco mezi rybou a rakem, protože se to ani dobře nečte, ani tam nejsou hlubší emoce a prožitek...protože nepoužíváš svůj spontánní slovník. Stručně by se to dalo shrnout názvem tvé básně...Skřípe to. :) No a potom ty technické nedostatky snad vidíš i ty...rytmus místy vyhazuje a i ty koncovky...sice se teoreticky rýmujou, ale každá má jinou barvu tónu, takže to vlastně jako rým skoro nezní...to říkám svůj názor, moje chytrý řeči jsou vlastně čistě laický pohled...:) Každopádně se nenech odradit a piš a piš dál...ale zkus si z tohodle vzít ponaučení a příště utvoř něco víc od srdce, ju? ;) Měj krásný den, Strašidlo :)

Sally
02. 10. 2006
Dát tip
Tohle není můj šálek...Ani čaje, ani ničeho jinyho.... Nelíbí se mi na tom to, že se to moc snaží rýmovat se, že to neplyne tak, jak by mělo...

Strašidlo
02. 10. 2006
Dát tip
2 Jakubisko: Taky díky, upřímná kritika se cení :o) Ale stojím o hlubší kritiku, mohl bys svůj názor třeba rozvést?

Jakubisko
02. 10. 2006
Dát tip
většinou se mi podobné věci líbí, ale tohle nezaujalo...

Vlkodlak
01. 10. 2006
Dát tip
super.TIP

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru