Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Putinka

31. 03. 2001
6
0
2332
Autor
gdegdo

*17. 8. 99 Mozna je na to potreba mit naladu :-)


Prostředí: Zahrádka u restaurace, příjemné příšeří
Okolo hospody vede silnice, v mělkém příkopu u silnice leží mrtvý člověk zakrytý trávou. Mezi silnicí a hospodou stojí dva dřevěné stoly s lavicemi. U jednoho ze stolů sedí dva muži (15. PIVO a 5. PIVO).
 
VRCHNÍ:           (přináší další dvě piva, pokládá na stůl a odchází) Tak hoši, ať nevázne za nehty.
 
15. PIVO:           (krknutí)
 
5. PIVO:          Děkuju.
 
(oba mlčí)
 
15. PIVO:          Máš mejdlo?
 
5. PIVO:          Včera jsem skončil v práci.
 
15. PIVO:          Máš mejdlo?
 
5:           Mejdlo? Proč?
 
15:           Myslíš, že jsem normální, když mam zelený?
 
5:           Nějací chuligáni mi rozbili okno do dvora.
 
15:           Svině.
 
5:           Máme kousek od domu střelnici, ještě nikdy se mi nestalo, aby mi okno prostřelili, a sousedům už třikrát...
 
15:           Svině.
 
5:           Ale proti tomu zas nic nemám, lidi se chtějí vyblbnout.
 
15:           Máš pravdu.
 
5:           No ale taky by mohli střílet někde jinde.
 
15:           Svině.
 
(oba mlčí)
 
(mrtvola strnule leží)
 
VRCHNÍ:
          (příchází) Kucí, tak chlastáme nebo jak??? Esi chcete jednat takle vlažně, tak to tu rovnou zavíram.
 
15:           Zacpi si něčim ten tvuj votvor (zakloní hlavu s půllitrem, postaví prázdný na stůl) a klusej naplnit (podává vrchnímu půllitr).
 
VRCHNÍ           (na 5.) Vy si dáte taky?
 
5:           Zatím...
 
15:           (na vrchního) Kurnik, ty snad chodíš k ševci pro čepici?
 
VRCHNÍ:          Dyk už letim.. (zmizí ve dveřích)
 
(mlčení)

 
VRCHNÍ:          (přináší 2 piva) Prosím, pánové.
 
6:           Děkuji.
 
16:           No.
 
(mlčení)
 
6:           Dneska ráno mě holka vykopla z bytu.
 
16:           (rychle a prudce) A ty se divíš?
 
6:           Že prý už ke mě necítí to, co předtím.
 
16:           Ženský sou... Víš co...
 
6:           Ale my jsme se chtěli brát. Bydleli jsme spolu půl roku a předtím jsme spolu chodili....
 
16:           Heleď. Já ti něco povim. Todle jim vůbec nesmíš trpět. Já mam třeba psa. Ten má taky svoje blbý dny, ale dyž něco rozkouše nebo posere, tak ho tak střískam, že si to zas dlouho nedovolí. Podivej. Teď si pro něj přišly děti, že esi bych jim ho třeba jako nedal, žejo, tak sem jim řek, že se musí rozhodnout sám, je to koneckonců chlap, esi zůstane, nebo esi hajzl zdrhne. Vidiš! Zůstal. Disciplína musí bejt.
 
6:           To přece vůbec nemůžete srovn....
 
16:           Sem se rozkecal a vono mi tu studne pívo.
 
6:           Ještě předevčírem jsme si říkali, jak se milujeme a....
 
16:           Marná snaha.
 
6:           Měla takový obrovský hnědý oči.... Malej nosánek a krásnej úsměv.....
 
(mrtvola stále strnule leží)
 
16:           (úšklebek)
 
6:
           Může mi někdo říct, jak je tohle možný?
 
16:           Dej pokoj.
 
6:           Kytku jsem jí nenosil každej den, ale taky nejsem žádnej milionář.
 
VRCHNÍ:          (ode dveří) Ještě něco?
 
16:           Dva rumy tady na pána.
 
6:           (na vrchního) Bechera, prosím.
 
...
 
(na 16.)           Plánovali jsme si, kam pojedem o dovolený, jak se bude jmenovat první dítě.
 
...
 
(zoufale)           Dokáže mi to někdo vysvětlit!?
 
VRCHNÍ:          Tady jsou, pánové.
 
6:           Jo (obrací bechera do sebe), ještě jednoho.
 
VRCHNÍ:          (pod vousy) Nechceš rovnou celou flašku...
 
16:           Sory.. (odchází na záchod)
 
6:           (pokračuje sám) Existuje vůbec nějaká spravedlnost?
 
STROM:          Tohle se stává dnes a denně tisícům párů na celém světě, víš kolik takových truchlení jsem tu už byl nucen vyslechnout?
 
6:           Ale proč zrovna já?
 
STROM:          Člověk je tvor chybující, a z čeho jiného by se měl poučit, než-li z vlastních nezdarů?
 
(mrtvola se pohnula)
 
(16. se vrací)
 
6:           Hm..
 
STROM:          Jsou lidé různí, někteří potřebují jedno, někteří něco jiného.
 
16:           To je teda fakt, mě třeba jedno nikdy nestačí..
 
STROM:          Teď jde jen o to, jestli člověk může mít všechno, jsou tu věci důležité a věci zásadní. Někomu to nedojde nikdy, někomu třeba na sklonku života..
 
16:           (stromu) Ty seš ňákej chytrej ti povim.
 
6:           Vždyť nás vůbec neznáš, jak můžeš říct, v čem kdo udělal chybu?
 
STROM:          Neříkám, kdo z vás udělal chybu, ani zda někdo vůbec chybu udělal, o to totiž vůbec nejde...
 
16:           Copak se necháš poučovat od stromu? (úšklebek)
 
6:           Víš, na strom seš vůbec dost ukecanej.
 
{konec}
 
Došlo k porušení přírodních zákonů, takže bude lépe příběh ukončit.
 
Jistě vás zajímají další osudy všech postav z příběhu. Můžete být tedy klidní. Pan 6. se usmířil se svojí přítelkyní a za několik měsíců se jim narodilo děťátko. Pana 16. přejelo auto. Pan vrchní kvůli rostoucímu počtu stížností pokácel strom na zahrádce. A mrtvola? Mrtvola, jestli neobživla, je mrtvá dodnes..
 
17. 8. 99
 
podobný příběh možno prožít zde:

melpamene
18. 06. 2005
Dát tip
funda.. no, možná by bylo dobrý vědět, co je pojem "drama"

melpamene
18. 06. 2005
Dát tip
funda.. no, možná by bylo dobrý vědět, co je pojem "drama"

Mozart
20. 02. 2002
Dát tip
....ho ho...dobré....ale přece jen jsem čekal ještě něco dál...asi něco jako pointu...na to, kolik tam je nápadů mi to přijde barbarské takhle to ukončit...je to škoda...a u naftaře jsem se jednou opil...a pak mě hrozně zmátli ty točitý schody.. :-)

Kovi
27. 04. 2001
Dát tip
nápad je to sice dobrej, ale ten konec? - připadá mi fakt honě divnej... a ne moc dobrej... málo propracovanej a nebo možná vůbec...

Stínovlas
06. 04. 2001
Dát tip
No mě se zase nevyužitá mrtvola moc nezamlouvá. Čekala jsem, že tam bude něco jako že se rozešli, protože ona jednoho dne už nepřišla (stala se mrtvolou). :o) Ale jinak zajímavé.

Verita
31. 03. 2001
Dát tip
:-)))))))))

Wopi
31. 03. 2001
Dát tip
Velice zajímavé. Nechápu k čemu tam byla ta mrtvola. Pořád jsem tak nějak čekal, kdy vstane a prohlásí se inspektorem Trachtou. Okřikování stromu, že na strom je dost ukecanej, znam už z druhého dílu Zeměplochy. Ale stejně je to zajímavé.

gdegdo
31. 03. 2001
Dát tip
to je naprd.. neska uz je proste klise uplne secko.. dekuju wopi za nazor..

Upsala
31. 03. 2001
Dát tip
gdegdo, líbí se mi !, ale nemohu ti zapomenout, že mi kvůli tomu naftařovi spadl server :(

Upsala
31. 03. 2001
Dát tip
proč mi spadl ten server ? hmm, jen si vzpomenout.. :)

Kannazuki
31. 03. 2001
Dát tip
aůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůů:o))))))) mooooooc se mi líbí jak v půlce příběhu se změnila "jména" hrdinů o jedno číslo...a taky se mi líbí ta nevyužitá mrtvola:o)! s chutííí jsem si to přečetla....

Funda
31. 03. 2001
Dát tip
Omlouvám se, protože je to přeci jenom drama, a já se přitom chvilku klidně barbarsky smál. Tip.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru