Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hřbitov Sebevrah

13. 10. 2006
0
0
990
Autor
Jacobi

 

 

                                                   Hřbitov   Sebevrah

 

                                                  Jsem starý hřbitov

                                                   hřbitov sebevrah

                                                   nemám rád čerstvý

                                                   hroby

                                                   inu - je to tak.

 

                                                   Jsem starý hřbitov

                                                   hřbitov sebevrah

                                                   nemám rád mrtvý

                                                   lidi

                                                    inu - je to tak.

 

                                                    Jsem bez květin

                                                    a bez pomníků

                                                     jen plný hlíny

                                                     plný vzlyků

                                                     hřbitov  sebevrah.


No, nevím úplně, co se chce tou metaforou říct, což nic neznamená, pokud to ví (jak doufám) autor. Přesto mě báseň zaujala, má sympaticky stručnou formu a slogan "inu - je to tak" trochu nadlehčuje celkové depresivní vyznění. Nicméně jedna věc se mi velmi nezamlouvá, totiž kombinování spisovné a nespisovné češtiny v jedné básni (a zrovna tady to skutečně nevypadá jako úmysl), ono vůbec, pro báseň takové formy a takového stylu by se daleko víc hodila spisovná čeština, vzniklo by něco jako vážnost s nádechem ironie, a to to přesně chce. Jde vlastně jen o čtyři slova: čerstvé, mrtvé a dvakrtát plné. Opačná varianta - tedy nespisovná čeština (ale všude!) by snad taky šla, ale bylo by z toho blues: "Jsem starej hřibot, ou jé..., hřbitov sebevrah" a to myslím nevylo v úmzslu :)) Přeji hodně zdaru, v.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru