Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hvězdy

21. 09. 1999
0
0
669
Autor

...Odpovědi jsou možná ve hvězdách...

Ležím v trávě a nade mnou se rozprostírá hvězdná obloha. Hvězdy - dávní svědci počátků našeho žití. Nikdo z nás je nedokáže spočítat, natož pojmenovat, zůstávají proto svědky bezejmennými. Představuji si, kolik už asi viděli lidských tváří, kolik radosti , štěstí nebo lásky, ale i válek a utrpení. Stali se jistě svědky mnoha křivd, zrad, ale i nádherných vyznání lásky za letních nocí. Škoda jen, že nemohou mluvit, nemohou vypovědět o tom, co by mnozí z nás toužili slyšet. Lidé přicházejí a odcházejí, boří se města a staví nová, i naše Země pomalu umírá pod tíhou lidstva. Nezbývá mi, než ležet v trávě s pohledem upřeným ke hvězdám a ptát se hvězd, kolik času nám ještě zbývá, než zahubíme sami sebe. Kolik lidí ještě bude moci ležet v trávě a obdivovat se krásám noční oblohy? Až jednou, ti lidé, kteří tu možná budou za mnoho a mnoho let pohlédnou i přes každodenní shon ke hvězdné obloze, uvidí možná odlesky tváří nás všech. Taky se možná budou vyptávat, ale nedostane se jim odpovědi. Touha poznat minulost je ale silnější než smrt, proto tu hvězdy budou navždy, navždy jako němí a bezejmenní svědci našich skutků.
Sandra
07. 06. 2000
Dát tip
Hvězdy jsou dávní svědkové, skrývají plno tajemství, ale touha lidí dozvědět se od nich něco víc se nikdy nesplní. Možná je to dobře ........... Pěkně napsaný, dobře se to četlo.

Aleister
29. 11. 1999
Dát tip
......

kačka
29. 11. 1999
Dát tip
Těším se na ty, které spadnou...a budu si zasněně přát...

Merle
23. 09. 1999
Dát tip
Hvězdy jsou pěkný, pár jich dokonce umím pojmenovat. Po minulosti nepátrám, protože už ona pátrá po mě. Ale já se nedám! Proč ale nemůžou hvězdy vyprávět? Myslím, že sme jim ukradený...

Kyslik
22. 09. 1999
Dát tip
...a túžba zabudnúť na minulosť,
na neopätovanú lásku,
na slová, ktoré blížili,
je silnešia než strach z budúcnosti...

slavek
22. 09. 1999
Dát tip
navždy.. I slova jsou věčná....

Bibša
22. 09. 1999
Dát tip
Z hvězdných příslibů a větrných dálek si spřádám svůj život, jediná energie, kterou čerpám je z pohledu na noční oblohu, a pak můžu rozdávat, kdyby tu nebyly hvězdy, rozplynu se i já ...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru