Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jak udělat díru do světa

03. 11. 2006
1
1
579
Autor
Connor
 Jak udělat díru do světa? V dnešní době je mnoho způsobů. Od těch, které zahrnují výbušniny, až po ty, které se dají udělat z pohodlí domova. Zde je jeden recept, ke kterému potřebujete pouze papír a tužku. Pokud nemáte papír, můžete psát po papírových ubrouscích po kavárnách. Publikum miluje dojemné příběhy o chudých autorech, kteří museli překonat nepřízeň osudu, aby dali vzniknout svému veledílu. Když tedy máte čím a na co psát, dejte se do díla. Pokud se bojíte, že nejste dobří spisovatelé, nic si z toho nedělejte. Publiku je jedno, jestli píšete vytříbeným stylem nebo jestli jen narychlo spojujete věty, aby příběh nestál. První, co musíte napsat, je minulost hlavního hrdiny. Nejlepší bude dojemný příběh o mrtvých rodičích, vypálené vesnici či podobné katastrofě. Hrdina musí vše samozřejmě přežít a nejlépe při tom vykonat i něco zázračného nebo chrabrého. Nyní vystavte hrdinu stresujícím a depresivním podmínkám, aby si ho publikum zamilovalo. Samozřejmě i to hrdina bez obtíží vydrží, nijak ho to psychicky neovlivní a navíc získá spoustu kladných vlastností. Hrdina přece nesmí mít žádné stinné stránky! A nyní nastává okamžik, když se hrdina zhostí svého úkolu a vyrazí se pomstít za mrtvé rodiče, vyvražděnou vesnici nebo za jinou katastrofu. Nezapomeňte přidat komickou postavu a někoho, do koho se hrdina zamiluje. Jejich vztah nesmí být bez problémů, ale na konci se musí udobřit a nejlépe se vzít. Svatba je vůbec nejlepším koncem, ale jsou i další velmi dobré. Výborné také bude, pokud hrdina v příběhu zachrání svou zemi, civilizaci nebo celou planetu. Smrt hlavní záporné postavy je naprostou podmínkou a je tu možnost i smrti samotné hlavní postavy. Není nic lepšího než dojemný konec, který donutí leckterou náctiletou uronit slzu. Vůbec celý příběh musí být nasycen emocemi. Láska, vražda, zrada, nenávist… Dnes se bez tohoto žádný komerčně úspěšný román neobejde. Snažte se psát příběh co nejdelší, čím větší počet dílů bude mít, tím úspěšnější bude. A jakmile budete hotoví s prvním dílem, ihned ho dejte nakladateli, pokud vás nejdříve odmítnou, je to jedině dobře. Až budete komerčně úspěšní, můžete to použít ve svůj prospěch. Tak, toto byly základní body, jak udělat díru do světa skrze tužku a papír. Uvidíme se v síni slávy.

1 názor

anula16
26. 10. 2007
Dát tip
jako bych v tom videla Harryho Pottera?

katugiro
06. 11. 2006
Dát tip
A jaktože pak ještě není svět jako ementál? :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru